تیتر دوشهر و جامعهعناوین اخبار

اجرای طرح “خیابان سبز” برای نخستین بار در اصفهان

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس اصفهان،  سردار”مهدی معصوم بیگی”  در تشریح جزئیات این خبر اظهار کرد: در پی توافقاتی که با مدیران شهری اصفهان به عمل آمده طرحی تحت عنوان “خیابان سبز” در یکی از خیابان های مناطق ۱۵ گانه شهرداری اصفهان به اجرا گذاشته می شود.

وی از اجرای پایلوت این طرح در خیابان “شمس آبادی” شهر اصفهان خبر داد و گفت: پس از اجرای موفق آن در این خیابان طرح مذکور در یکی از خیابان های هر منطقه از مناطق ۱۵ گانه شهرداری به اجرا گذاشته می شود.

سردار معصوم بیگی، گفت: در این خیابان کلیه تابلوها و علائم راهنمایی و رانندگی برابر آخرین متدهای روز دنیا و براساس کنوانسیون وین نصب می شوند.

فرمانده انتظامی استان تصریح کرد: همچنین پیاده راه ها، مسیرهای دوچرخه، خطوط ویژه بی آرتی و خط کشی ها در این خیابان بر اساس استانداردهای بین المللی طراحی خواهند شد.

این مقام ارشد انتظامی استان از حذف حضور فیزیکی ماموران پلیس راهور در این خیابان خبر داد و اظهار کرد: در این خیابان به سمت پایش مکانیزه تصاویر توسط مرکز کنترل ترافیک خواهیم رفت و دیگر مردم شاهد حضور ماموران پلیس راهور نخواهند بود.

وی بیان کرد: اگر راننده ای در این خیابان مرتکب تخلف یا  ترافیکی شود توسط دوربین های نظارتی پلیس مورد اعمال قانون قرار گرفته و بلافاصله پیامک آن به شماره تلفن همراه وی ارجاع و همچنین برگ جریمه نیز به آدرس راننده متخلف ارسال می شود و با این کار راننده متوجه خواهد شد که در این خیابان بایستی کلیه قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی را رعایت کند.

وی به نصب پارکومتر در این خیابان اشاره کرد و افزود: همچنین با هماهنگی هایی که به عمل آمده تعداد پارکینگ های طبقاتی را نیز در این خیابان افزایش داده و از توقف دوبله در آن جلوگیری به عمل خواهیم آورد.

فرمانده انتظامی استان اظهار کرد: اصفهان به عنوان یک شهر توریستی و مورد توجه گردشگران جهان قابلیت این را دارد که فرهنگ صحیح رانندگی را برای دنیا به نمایش بگذارد و الگویی از یک شهر نمونه ترافیکی را ارائه کند.

سردار معصوم بیگی، کاهش آلودگی هوا، کاهش ترافیک، افزایش انضباط در رانندگی، احترام به حقوق شهروندی، استانداردسازی فرهنگ رانندگی، کاهش هزینه، وقت و انرژی و نمایش چهره زیبایی از آمد و شد شهری برای جهانیان را از اثرات مثبت اجرای طرح “خیابان سبز” برشمرد و تصریح کرد: اصفهان همواره برای سایر استان های کشور الگو بوده و مطمئناً این طرح نیز پس از اجرای موفق آن در سایر کلانشهر های کشور نیز اجرایی خواهد شد.#

 

واژگونی سواری سمند در گردنه “ملااحمد

گروه استان‌ها_اصفهان_ رئیس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس استان از واژگون شدن یک دستگاه سواری سمند در گردنه “ملااحمد” خبر داد.

سرهنگ “جواد درستکار” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: مأموران پلیس‌راه “نائین” از واژگون شدن یک دستگاه سواری سمند در گردنه “ملااحمد” روبه روی روستای “یک باغی” مطلع و برای بررسی موضوع به محل اعزام شدند.

وی افزود: در اثر این حادثه رانندگی یکی از سرنشینان خودرو که خانمی ۶۰ ساله بود در دم فوت و راننده و ۳ سرنشین دیگر نیز مجروح و به بیمارستان منتقل شدند و علت وقوع این حادثه توسط کارشناسان پلیس‌راه “نائین” در دست بررسی است.

رئیس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس اصفهان در پایان خاطرنشان کرد: رانندگی با سرعت غیرمجاز وتوام با خستگی زمینه کاهش تسلط راننده بر وسیله نقلیه و افزایش وقوع حوادث رانندگی را فراهم می‌سازد که لازم است رانندگان عزیز از عجله و شتاب در رانندگی بپرهیزند و هرگاه احساس خستگی و خواب‌آلودگی داشتند در مکانی امن توقف و پس از رفع خستگی به ادامه مسیر بپردازند.#

تصادف خاور و کامیون در اصفهان

گروه استان‌ها_اصفهان_ معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان از تصادف یک دستگاه کامیونت خاور با یک کامیون در اتوبان “کاشان-اصفهان” و فوت ۲ نفر و مجروح شدن ۴ فرد دیگر خبر داد.

 

سرهنگ “جهانگیر کریمی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر تصادف یک دستگاه کامیونت خاور با یک کامیون در اتوبان”کاشان-اصفهان” ، بلافاصله گروه گشت پلیس‌راه به محل اعزام شدند.

وی افزود: در این اثر این حادثه کامیونت خاور به پایین پل سقوط کرده بود که راننده و یکی از سرنشینان خودرو در دم فوت و ۴ سرنشین دیگر آن که در اطاق بار کامیونت بودند به‌شدت مجروح شدند.

سرهنگ کریمی بیان داشت: علت وقوع این حادثه توسط کارشناسان پلیس‌راه در دست بررسی است و اعلام خواهد شد.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان در پایان به رانندگان توصیه کرد : با سرعت مجاز و مطمئنه رانندگی کنید، از سوار کردن افراد در قسمت بار اکیداً خودداری و در همه حال به جلو و اطراف توجه داشته باشید تا ان‌شاءالله شاهد وقوع این‌گونه حوادث تلخ جاده‌ای نباشیم.#

اسقبال گرم دانش آموزان از کارشناسان پلیس اصفهان در هفته ناجا

گروه استان ها_اصفهان_ فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان از پررنگ شدن حضور کارشناسان پلیس در مدارس خبر داد و گفت: هفته ناجا فرصتی برای همراهی دانش آموزان و آشنایی آنان با فعالیت ها و ماموریت های این نیرو است.

سرهنگ”حسن یاردوستی” در ابتدا ضمن تاکید بر اهمیت برنامه های هفته ناجا گفت: با توجه به اینکه هرسال مراسم ها و برنامه های هفته ناجا بصورت مستمر برگزار می شود، امسال نیز همچون سال های گذشته بایستی با برنامه ریزی دقیق و اجرای برنامه هادر بزرگداشت این هفته تلاش مضاعف داشته باشیم.

سرهنگ یاردوستی بر استفاده از تمام فرصت ها در هفته ناجا برای معرفی خدمات گسترده پلیس اصفهان به مردم تاکید و اظهار داشت : هفته ناجا فرصتی برای آشنایی بیشتر شهروندان با ماموریت های پلیس است و آنان را با فعالیت های این نیرو آشنا می کند.

فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان همچنین از حضور کارشناسان پلیس در مدارس و استقبال گرم دانش آموزان خبر داد و گفت:ارتباط خوبی با دانش آموزان داریم و به صورت چهره به چهره آنان را آموزش و پای صحبت های آنان نشسته و برای مرتفع کردن دغدغه های امنیتی تلاش و برنامه ریزی خواهیم کرد.

وی بر کیفی سازی برنامه های هفته ناجا و جلب مشارکت های مردمی در اجرای برنامه ها تاکید کردو افزود: توسعه آموزش همگانی در هفته ناجا و آگاهسازی و اطلاع رسانی عمومی در راستای پیشگیری از آسیب ها و معضلات اجتماعی به خصوص در مدارس، در سطح مساجد و ادارات، از برنامه های مهم این هفته است.

این مقام مسئول اعتماد و تعامل مردم را از مهمترین مولفه های سرمایه اجتماعی در جلب مشارکت شهروندان دانست و تصریح کرد :بدون شک ، توانمندی ، اقتدار ، کار آمدی پلیس اصفهان در هفته ناجا تبلور می یابد .

سرهنگ یاردوستی در پایان با اشاره به اینکه بسیاری از شهروندان و حتی دانش آموزان در این هفته دسته گلهایی به پاس خدمات شبانه روزی پلیس به همکارانم تقدیم کرده اند ابراز خرسندی کرد: تعامل با مردم و در کنار آنان بودن سبب جلوگیری از بسیاری از معضلات اجتماعی شده و باعث کم شدن دغدغه دهای امنیتی شهروندان است.

دستگیری سارقان خودرو با پراید سرقتی در گلپایگان

گروه استان ها_اصفهان_ فرمانده انتظامی شهرستان گلپایگان از دستگیری ۲ سارق خودرو و کشف یک دستگاه سواری پراید سرقتی خبر داد.

سرهنگ “حسین بساطی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: ماموران کلانتری ۱۱ مرکزی حین گشت زنی در حوزه استحفاظی به یک دستگاه خودروی “پراید ” مشکوک و دستور ایست صادر کردند.

این مقام انتظامی افزود: راننده خودرو به دستور پلیس توجه نکرده و با سرعت از محل متواری شد که ماموران وارد عمل شدند و در عملیاتی ضربتی خودرو را متوقف کردند.

وی ادامه داد: در این عملیات ۲ سارق خودرو دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شدند.

سرهنگ حسین بساطی در پایان خاطر نشان کرد: از شهروندان درخواست می کنیم توصیه های پلیس را در حفظ و نگهداری اموال خود جدی بگیرند و در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک موضوع را سریعا با شماره تلفن ۱۱۰ به مرکز فوریت های پلیسی اطلاع دهند.

تاثیر سرعت بر وقوع و شدت تصادفات

گروه استان ها_اصفهان_ یکی از عوامل ایجاد خطر در رانندگی سرعت می باشد و بعضاً مورد بی توجهی بسیاری از رانندگان قرارمی گیرد که لازم است اهمیت سرعت برای رانندگان روشن شود.

رانندگی با سرعت بالاتر از حد معقول، احتمال خطر را از ۲ جهت بیشتر می کند اول اینکه زمان عکس العمل راننده را کمتر می کند و دوم انرژی(آنچه هنگام تصادف آزاد می شود) ذخیره شده بیشتری را آزاد می کند (باعث شدت تصادف می شود).

توجه داشته باشید بر خلاف تصور غلط عده ای حرکت با سرعت بالا، آن قدر هم که تصور می شود باعث کاهش زمان طی مسیر نمی شود، چندبار اتفاق افتاده وقتی به چراغ قرمز رسیده اید، یکی از آن راننده های عجول را که چند لحظه پیش از آنها سبقت گرفته اید را پشت چراغ قرمز دیده اید؟ و به این نکته دقت کنیم که تفاوت زمان کاهش یافته بین سرعت ۱۰۰ و ۱۳۰ کیلومتر در ساعت در مسافت ۱۰۰ کیلومتر تنها حدود ۷ تا ۸ دقیقه خواهد بود.

تاثیر سرعت ۱۲۵ کیلومتر در ساعت ضربه وارد شده به بدن راننده و سرنشینان خودروها همانند سقوط از طبقه نهم ساختمان است.

با افزایش سرعت، وزن اشیاء و سرنشینان نیز افزایش می یابد، این افزایش وزن شامل اجزاء داخل بدن انسان نیز می شود.

بیهودگی تعجیل را باور کنید

هنگامی که وقت نداریم و دیر شده است، تلاش برای کاهش زمان طی مسیر در جاده ، ایده خوبی نیست و می تواند پیامدهای ناگواری را بدنبال داشته باشد.

با توجه به توضیحات فوق دریافتیم که افزایش سرعت هرچند اندک می تواند در وقوع تصادف و تشدید صدمات وخسارات موثر باشد، بنابراین اعتقاد داشته باشیم رعایت سرعت های مطمئنه و مقرره تاثیر زیادی در ایمنی تردد و پیشگیری از وقوع حوادث دارد.

گردآوری توسط سرهنگ اصغر زارع جانشین پلیس راه فرماندهی انتظامی استان اصفهان

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا