شهر و جامعهعناوین اخبار

توزیع ۸۰۰ بسته مهر تحصیلی در شهرستان اصفهان

به گزارش سرمایه گستران از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین سید محمد هادی روح الامینی اظهار داشت: امسال نیز همچون سال های گذشته اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه دو اصفهان با همکاری و مشارکت اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه یک شهرستان اصفهان ۸۰۰ بسته لوازم التحریر را در راستای اجرا امینانه نیات و اقفان نیک اندیش و همچنین اجرای طرح مهر تحصیلی تهیه و بین دانش آموزان نیازمند توزیع کرد.

وی در ادامه افزود: این بسته های مهر تحصیلی که شامل؛ کیف، دفتر، مداد، خودکار و… بودند برای مقاطع تحصیلی ابتدایی و متوسطه توسط معاونت فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان تهیه شده بودند که این بسته ها از محل موقوفات منطبق و همچنین جذب کمک های خیرین با اعتباری بالغ بر ۴۳۳ میلیون و ۲۰۰ هزار ریال تهیه و طی مراسمی که در جوار حرم مطهر امامزاده زینب بنت موسی بن جعفر(ع) اصفهان برگزار شد بین دانش آموزان نیازمند شهرستان اصفهان توزیع شد.

**ثبت وقف جدیدی در شهرستان برخوار به ارزش ۸۰۰ میلیون ریال

سرپرست نمایندگی اوقاف و امور خیریه شهرستان برخوار گفت: امام جمعه سابق شهر دولت آباد وقف جدیدی را به نام خود در شهرستان برخوار به ارزش ۸۰۰ میلیون ریال ثبت کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین محسن ضیایی اظهار داشت: همزمان با اجرای طرح بصیرت عاشورایی حجت الاسلام و المسلمین محمود رحیمی دولت آبادی امام جمعه سابق شهر دولت آباد به اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان برخوار مراجعه کرد و وقف جدیدی را به نام خود به ثبت رساند.

وی در ادامه افزود: این واقف نیک اندیش یک قطعه زمین به مساحت ۲۰۲ متر مربع که در شهر دولت آباد واقع شده و ارزشی بالغ بر ۸۰۰ میلیون ریال دارد را به نام خود در سامانه جامع موقوفات و بقاع متبرکه ثبت کرد.

سرپرست نمایندگی اوقاف و امور خیریه شهرستان برخوار گفت: براساس وقف نامه ای که توسط این واقف نیک اندیش تنظیم شده این ملک برای ساخت مسجد و مکتب الزینب(س) وقف شده است.

**رقبه موقوفه مدرسه علمیه نیم آورد اصفهان در اردستان احیا می شود

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان اردستان گفت: در راستای ایجاد اشتغال و همچنین توسعه رقبه موقوفه مدرسه علمیه نیم آورد در شهر اردستان این ملک احیا می شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، محمد رضا ترحمی اظهار داشت: براساس مطالعات به عمل آمده و برنامه ریزی های انجام شده اداره اوقاف و امور خیریه اردستان در نظر دارد تا با هدف افزایش درآمد مدرسه علمیه نیم آورد اصفهان که یکی از رقبات آن در نقطه بسیار مناسب شهر اردستان قرار دارد را احیا و توسعه دهد.

وی در ادامه افزود: در همین راستا با اداره آموزش و پرورش شهرستان اردستان مذاکراتی انجام شده است تا مدرسه ای که در این ملک قرار دارد را با دریافت هزینه ای به اداره اوقاف تحویل دهد تا این اداره نیز با همکاری شهرداری اردستان و بخش خصوصی در این مکان یک مجتمع بزرگ، مذهبی، خدماتی، تجاری و اداری به همراه پارکینگ طبقاتی ایجاد نماید.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان اردستان اضافه کرد: این ملک در میدان امام خمینی(ره) شهر اردستان و در جوار حرم مطهر امامزاده موسی علیه السلام و یک حسینیه واقع شده است که براساس مطالعات انجام شده پروژه ساخت مجتمع بزرگ، مذهبی، خدماتی، تجاری و اداری به همراه پارکینگ طبقاتی در این زمین با همکاری آستان مقدس امامزاده موسی علیه السلام و حسینیه انجام می شود و طبقه اول و همکف این مجتمع به سالن اجتماعات و شبستان این امامزاده و همچنین برای حسینیه در نظر گرفته شده است که در واقع با همکاری این اماکن این مجتمع در زمینی به مساحت ۵۸۵۰ متر مربع در چهار طبقه ساخته می شود.

محمد رضا ترحمی در ادامه خاطر نشان شد: پیش بینی می شود که برای ساخت این مجتمع ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است که براساس تمهیدات اندیشیده شده در طرح مطالعاتی پروژه مقرر شده تا این اعتبار از محل جذب سرمایه گذاران بخشی خصوصی تامین شود که در صورت اجرای این پروژه ۲۰۰ شغل به صورت مستقیم و غیر مستقیم نیز در این مجتمع ایجاد می شود و در واقع اجرای این پروژه به افزایش درآمد مدرسه علمیه نیم آورد و همچنین اقتصاد شهر اردستان نیز کمک بسیار زیادی می کند.

وی در ادامه گفت: امیدوارم که با همکاری اداره آموزش و پرورش، شهرداری اردستان و دیگر دستگاه های اجرایی این امر محقق شود تا این موضوع باعث رونق بیشتر کسب و کار در شهر اردستان شود و مردم شهر نیز بیش از پیش شاهد برکات و آثار وقف و موقوفات در زندگی خود باشند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا