تیتر دوشهر و جامعهعناوین اخبار

اولویت اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان احیای موقوفات با ظرفیت گردشگری است

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین رضا صادقی صبح روز چهارشنبه ۱۱ مهر ماه در جلسه تودیع و معارفه مدیر عامل جدید موسسه توسعه و عمران موقوفات استان اصفهان اظهار داشت: بیش از ۶۰ درصد از موقوفات استان اصفهان زمین های کشاورزی هستند که متاسفانه به دلیل خشکسالی و بحران کم آبی که در سال های اخیر به وجود آمده فاقد درآمد هستند و این امر باعث شده تا اداره اوقاف و امور خیریه در راستای اجرای امینانه نیات واقفان نیک اندیش با مشکل روبرو شود و در همین راستا نیز اداره اوقاف و امور خیریه سیاست های خود را تغییر داد و به سمت احیای موقوفاتی که ظرفیت گردشگری را داشتند حرکت کرد.

وی در ادامه گفت: از آنجایی که اولویت مدیریت کلان استان اصفهان نیز ایجاد اشتغال پایدار در حوزه گردشگری بوده است در سال های گذشته دستگاه ها و ادارات زیادی به اداره اوقاف و امور خیریه استان در جهت احیای موقوفاتی همچون کاروانسراها و آب انبارها همکاری و مشارکت بسیار خوبی داشته اند به گونه ای که فقط در ۵ سال گذشته ۲۵ کاروانسرا با هدف استفاده از ظرفیت های گردشگری احیا کرده است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در ادامه به نقش و تاثیر موسسه توسعه و عمران موقوفات استان اصفهان در راستای احیای موقوفات استان اشاره کرد و گفت: باتوجه به اینکه بودجه موسسه توسعه و عمران موقوفات استان اصفهان کم و ناچیز است اما این موسسه در راستای سرمایه گذاری برای احیای موقوفات و رقبات در استان اصفهان فعالیت های بسیار خوب و تاثیرگذاری را انجام داده است که این موضوع نیز بسیار قابل تقدیر است و امیدواریم که در آینده این روند همچنان ادامه داشته باشد و تقویت نیز شود.

***مدیر عامل جدید موسسه توسعه و عمران موقوفات استان اصفهان معرفی شد

سخنگوی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: طی مراسمی با حضور مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان مدیر عامل جدید موسسه توسعه و عمران موقوفات استان اصفهان معرفی شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، سعید بکرانی اظهار داشت: طی مراسمی صبح روز چهارشنبه ۱۱ مهر ماه در محل سالن اجتماعات اداره کل اوقاف استان و با حضور حجت الاسلام و المسلمین صادقی مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان و کارکنان موسسه توسعه و عمران موقوفات استان اصفهان از زحمات علی صادقی مصلح مدیر سابق این موسسه قدردانی شد.

وی در ادامه افزود: همچنین طی حکمی امیر حسین مدرس پور نیز به عنوان مدیر عامل جدید این موسسه معرفی شد.

***خادمان امامزاده زینب بنت موسی بن جعفر(ع) اصفهان باید مانند لاله نسبت به مشکلات دیگران بی تفاوت نباشند

مدیر اجرایی امامزاده زینب بنت موسی بن جعفر(ع) اصفهان گفت: خادمان حرم مطهر امامزاده زینب بنت موسی بن جعفر (علیهم السلام) در این بارگاه نورانی باید سعی کنند همچون سرو، راستی پیشه کنند، مثل گل بخشنده باشند و مانند لاله نسبت به مشکلات دیگران بی تفاوت نباشند و برای دیگران دلسوزی نمایند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین محسن صادق زاده در نشست صمیمی که با خادمان حرم مطهر امامزاده زینب بنت موسی بن جعفر(ع) اصفهان روز چهارشنبه ۱۱ مهر ماه داشت در سخنانی با بیان اینکه آیات قرآن می گوید که اگر همچون سرو، راستی پیشه کردید خداوند هم کمکتان می کند، اظهار داشت: در بین درختان، تنها درختی که صاف بالا می رود سرو است و هر چه بالاتر هم می رود، شاخه هایش جمع و جورتر می شود لذا بسیاری از آیات الهی می خواهد به ما بگوید که سرو باشید یعنی راستی پیشه کنید و دستانتان که همچون شاخه های شما هست را این طرف و آن طرف دراز نکنید بلکه آن ها را همچون سرو به سمت بالا و به سوی خود خداوند دراز کنید.

وی در ادامه تصریح کرد: دومین موعظه آیات الهی این است که گل باش! گل مظهر بخشندگی است و هیچ کس از کنار گل دست خالی بر نمی گردد و لذا بسیاری از آیات قرآن می خواهد بگوید که بیا همانند گل بخشنده باش و از بخشندگی نترس چون چیزی از تو کم نمی شود.

مدیر جدید اجرایی امامزاده زینب بنت موسی بن جعفر (علیهم السلام) اصفهان با تأکید بر اینکه بخش عظیمی از آیات الهی دعوت به لاله بودن است، گفت: در ادبیات ما لاله مظهر داغداری و دردمندی است و مفهوم این آیات این است که بی درد و بی تفاوت نباش و برای دیگران دلسوزی کن چرا که مؤمن وقتی به یک مشکل می رسد بی تفاوت عبور نمی کند.

حجت الاسلام و المسلمین محسن صادق زاده در ادامه خاطرنشان کرد: خادمان حرم مطهر حضرت زینب بنت موسی بن جعفر (علیهم السلام) در این بارگاه نورانی باید سعی کنند همچون سرو، راستی پیشه کنند، مثل گل بخشنده باشند و مانند لاله نسبت به مشکلات دیگران بی تفاوت نباشند و برای دیگران دلسوزی نمایند.

براساس این گزارش در ادامه این نشست علی مشکاتی نیز به مرثیه سرایی پرداخت.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا