شهر و جامعهعناوین اخبار

آن روز اهواز روزعاشورا بود/ این پسر کل ایران است

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از روابط عمومی حوزه هنری استان اصفهان، ظهر امروز (یکشنبه ۱۵ مهرماه) پدر کوچکترین شهید حادثه تروریستی اهواز شهید طاها اقدامی در بازدید از نمایشگاه پوستر «اهوازسرفراز» که به همین مناسبت برپا شده بود در میان جمعی از بازدید کنندگان گفت:  شور حسینی ما زیاد است، این اقدام باید سریع و به موقع باشد تا شور حسینی پابرجا بماند و خونی که ریخته شده است هدر نرود.

وی افزود: مزار شهید طاها اقدامی فضای کار فرهنگی زیادی دارد،  ظرفیت خوبی آنجا هست و ما کمال حمایت را برای راه اندازی و انجام کارهای فرهنگی در آنجا داریم. تقدیر الهی بود که پسر من در این راه فدایی امام حسین (ع) و علی اصغر امام حسین شود.

وی به نقل از فرمانده ارتش گفت، ایشان گفتند اگر صد نفر مثل شما را از دست می دادیم اثری که شهادت محمد طاها گذاشت را نداشت.

سعدالله اقدامی خاطرنشان کرد: پسرم را از اهواز به اصفهان آوردم تا در زادگاه خودش دفن شود، زیرا پسرم را متعلق به اصفهان می‌دانستم و امیدواریم وظیفه ای که برعهده ماست را ادامه دهیم، امیدوارم این کارها ادامه پیدا کند.

پدر شهید طاها اقدامی ادامه داد: آن روز اهواز روز عاشورا بود. روز عاشورایی بود که مردم را به رگبار بستند و این عکس هایی که منتشر شده است تنها یک هزارم چیزی است که در این واقعه اتفاق افتاد.  این واقعه جای کار زیادی دارد به ویژه کار فرهنگی، باید دید دشمنان چه اقدامات فرهنگی کرده اند که فردی می آید الله اکبر می گوید و ادعای مسلمانی می کند و به مردم تیر اندازی می کند.

وی شهادت پسرش را شبیه شهادت علی اصغر امام حسین (ع) خواند و گفت: او نیز علی اصغر زمان خود است و همانگونه که علی اصغر با لبان تشنه به شهادت رسید او نیز پس از مدتی گریه و با لب هایی سفید شده به شهادت رسید.

در ادامه دکترمهدی احمدی فر رئیس حوزه هنری استان اصفهان ضمن محکوم کردن این حرکت تروریستی گفت:  کوچکترین کاری که توانستیم بکنیم این بود که این نمایشگاه را راه اندازی کنیم تا بتوانیم گوشه ای از آلام مردم ایران، نظام ،خانواده‌هایی که مصیبت دیده اند را تسکین دهیم.

وی ادامه داد: این حرکت جز معدود حرکات های فرهنگی است که پس از این واقعه تروریستی، در اصفهان صورت گرفته است و همه این حرکتها ضامن حفظ انقلاب و ادامه راه شهدا و شهدای مدافعین حرم و در یک کلام مدافعین وطن است.

مجلسی رئیس مجمع طراحان گرافیک انقلاب اسلامی اصفهان( آیه) گفت: آنچه می بینید اتفاق نادری ست، ما در زمان بسیار کم هنرمندان را همزبان و هم فکر کردیم و این کارها از دل برآمده است و کارهایی است که خودشان تولید کرده‌اند .

وی ادامه داد: در فضای مجازی این آثار انعکاس بهتری داشته اند و یکی از کارهای ما برگزاری نمایشگاه بوده است، امیدواریم این نمایشگاه تأثیر خود را داشته باشد و از ذهن مردم پاک نشود.

مالک شیخی معاون فرهنگی حوزه هنری استان اصفهان نیز در ادامه گفت: این موضوع نباید فراموش شود و افتخار ماست که در خدمت شما باشیم و بتوانیم با این نمایشگاه در سراسر اصفهان و ایران ادامه دهنده راه این شهید بزرگوار باشیم.

گفتنی است، طاها اقدامی پسر ۴ ساله ای بود که در حادثه تروریستی اهواز به شهادت رسید و در روستای اذان در جوار مزار امامزاده سیده صالحه خاتون خواهر امام رضا (ع) در منطقه میمه به خاک سپرده شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا