تیتر دوشهر و جامعهعناوین اخبار

در موکب های امامزادگان کاشان روزانه ۲۰۰۰ نفر اسکان داده شدند

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از  روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین رضا صادقی صبح روز چهارشنبه ۱۸ مهر ماه در مراسم تودیع و معارفه رئیس اداره شهرستان کاشان اظهار داشت:  اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کاشان از جمله ادارات پویا، فعال و موثر در استان است و همیشه جایگاه اداره اوقاف کاشان در استان ویژه بوده است و این موضوع با فعالیت هایی که در امور مختلف توسط کارکنان آن انجام شده به اثبات رسیده است.

وی در ادامه افزود: سازمان اوقاف در سه حوزه قرآن، موقوفات و بقاع متبرکه فعالیت می کند که اداره اوقاف کاشان در هر سه حوزه فعالیت های خوبی را انجام داده و با پتانسیل هایی که دارد همه جزء ادارات شاخص بوده است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در ادامه خاطر نشان شد: ۱۲۱ بقعه متبرکه و امامزاده عظیم الشان در شهرستان کاشان وجود دارد که پیکر پاک ۴۰۰ امامزاده در آنان دفن شده که وجود این تعداد امامزاده در این منطقه نشان از دینداری و ولایت پذیری مردم دارالمومنین است و همیشه نیز مردم کاشان در همه عرصه ها پشرو بوده اند که یک نمونه بارز آن آقای اصفهانیان است در مسابقات بین المللی قرانی کریم توانست رتبه برتر را کسب باعث افتخار کشور و شهر کاشان شود.

حجت الاسلام و المسلمین رضا صادقی ادامه داد: در امور مذهبی نیز مردم شهر کاشان با اجرای برنامه های بزرگ و با کیفیتی همچون مراسم قالیشویان که این مراسم از جمله مراسم های بزرگ مذهبی کشور نیز محسوب می شود و به عنوان میراث ناملموس نیز به ثبت رسیده این موضوع را ثابت کرده اند.

وی ادامه داد: سال گذشته نیز آستان مقدس امامزاده سلطانعلی بن محمد باقر(ع) مشهد اردهال و امامزاده ولی بن موسی الکاظم(ع) راوند کاشان با برپایی موکب هایی در همایش بزرگ پیاده روی اربعین و ارائه خدمات به زائران امام حسین(ع) روزانه ۲۰۰۰ نفر را در موکب های خود اسکان دادند که این موضوع نیز باردیگر نشان از ارادت مردم کاشان به اهل بیت(ع) و ولایت مداری آنان است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در پایان گفت: احیای موقوفات و اجرای امینانه نیات واقفان نیک اندیش را بیش از پیش با جدیت دنبال نمایید که همه ما خادمان واقفان نیک اندیش و اهل بیت(ع) هستیم و این امر نیز از مهمترین و بزرگترین وظایف کارکنان ادارات اوقاف و امور خیریه است.

***همایش سه سال های حسینی در امامزاده حلیمه خاتون(س) مبارکه برگزار می شود

سرپرست اوقاف و امور خیریه شهرستان مبارکه گفت: در چهارمین روز از ماه صفر همایش سه سال های حسینی در جوار حرم مطهر امامزاده حلیمه خاتون(س) کرکوند مبارکه برگزار می شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، علی مبشری اظهار داشت: در راستای اجرای طرح بصیرت عاشورایی و همچنین ترویج سبک زندگی اسلامی همایش سه سال های حسینی و به یاد مظلومیت حضرت رقیه(س) در جوار حرم مطهر امامزاده حلیمه خاتون(س) کرکوند مبارکه برگزار می شود.

وی در ادامه افزود: این مراسم همراه با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین اکبری و مداحی ذاکر اهل بیت(ع) مسعود صباغی ساعت ۱۹ یکشنبه ۲۲ مهر ماه مصادف با ۴ صفر المظفر در جوار حرم مطهر این امامزاده عظیم الشان برگزار می شود.

سرپرست اوقاف و امور خیریه شهرستان مبارکه گفت: آستانه مقدس امامزاده حلیمه خاتون (علیها السلام) در شهرستان مبارکه، شهر کرکوند، خیابان امامزاده حلیمه خاتون (علیها السلام) واقع شده است.

***اجتماع پیشکسوتان جهاد و شهادت، در امامزاده محمد هلال بن علی(ع) آران و بیدگل برگزار شد

مدیر اجرایی امامزاده محمد هلال بن علی(ع) آران و بیدگل گفت: در راستای تجلیل از فرمانده اسبق لشکر امام حسین(ع)، اجتماع پیشکسوتان جهاد و شهادت، در جوار حرم مطهر امامزاده محمد هلال بن علی (ع) آران و بیدگل برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، سید جواد تکیه اظهار داشت: در راستای تجلیل از سردار سرتیپ پاسدار مرتضی قربانی، فرمانده اسبق لشکر امام حسین (ع) و هم سنگر سرداران شهید خرازی و کاظمی، و با حضور خانواده معظم شهدا و ایثارگران و طلاب علوم دینی، اجتماع پیشکسوتان جهاد و شهادت، صبح جمعه، ۲۰ مهر ماه، در مسجد اعظم حرم مطهر امامزاده محمد هلال بن علی (ع)، برگزار شد.

مدیر اجرایی امامزاده محمد هلال بن علی(ع) آران و بیدگل گفت: در این مراسم، فرمانده ی اسبق لشکر امام حسین(ع) در سخنانی تاکید کرد؛ ملت همیشه در صحنه ایران اسلامی، با گذشت۴۰  سال از پیروزی انقلاب، همواره با بهره گیری از فرهنگ عاشورایی، در راستای اهداف کشور گام برداشته است.
مرتضی قربانی گفت: در طی این سال ها شاهد فشارهای مختلف اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و توطئه ها و فتنه های دشمنان از جمله آمریکای جنایتکار و تحریم‌ های ظالمانه‌ علیه نظام جمهوری اسلامی بودیم و هستیم که با همکاری، هماهنگی و تعامل مسئولان با مردم در برابر تمام این مسائل ایستادگی کرده ایم.

این مقام مسئول، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه امروز و انتقال به نسل های آینده ضروری خواند و بیان کرد: یکی از اولویت های امروز کشور، انتقال فرهنگ ایثار و شهادت است که باید توسط تمام دستگاه ها ی اجرایی کشور محقق شود.

هم سنگر شهید خرازی، نظام مقدس جمهوری اسلامی را مرهون و مدیون خون شهدا دانست و گفت: همانگونه که شهدا برای دفاع از اسلام جانشان را فدا کردند، ما نیز باید به احترام خون آنان، در انتقال ارزش های هشت سال دفاع مقدس به نسل های آینده کوشا باشیم.

وی ادامه داد: همه ما مدیون و مرهون خون ۲۳۰ هزار شهیدی هستیم که در طول دفاع مقدس جانشان را فدا کردند.
این مقام مسئول با بیان اینکه استفاده از پتانسیل مدارس در راستای ترویج دستاوردهای دفاع مقدس و ایام محرم مدنظر قرار گیرد، افزود: حرکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران برگرفته از عاشوراست و ایام محرم می‌تواند در بیان رشادت‌های شهدا و رزمندگان اسلام موثر باشد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا