پیشخوانشهر و جامعهعناوین اخبار

تمدید مهلت ارسال آثار به جشنواره استانی تئاتر روح‌الله

به گزارش سرمایه گستران از روابط عمومی موسسه تنظیم و نشر آثار امام (س)، محمدرضا رفیعی در گفت‌وگو با ستاد رسانه ای دومین جشنواره نمایشنامه نویسی و تئاتر روح الله اظهار کرد: جشنواره تئاتر روح‌الله شامل سه بخش تئاتر صحنه‌ای، خیابانی و بخش غیررقابتی تئاتر کودک و نوجوان است که پیش‌ازاین، آخرین‌مهلت ارسال آثار در این سه بخش، یکم مهرماه و در نوبتی دیگر، ۱۵ مهر ماه اعلام‌شده بود اما تقاضای بسیار شرکت کنندگان ما را برآن داشت که این تاریخ را تا ۳۰ مهر ماه تمدید کنیم.

وی افزود: با توجه به این‌که جشنواره، یک جشنواره موضوعی است و برای پیدا کردن سوژه آن، حتماً باید تحقیقاتی انجام شود این درخواست برای دومین بار پذیرفته شده اما بعد از این دیگر تمدید نخواهد شد.

دبیر اجرایی دومین جشنواره تئاتر و نمایشنامه‌نویسی روح‌الله در خصوص برگزاری کارگاه‌های نمایشنامه‌نویسی در حاشیه برگزاری این جشنواره گفت: روز جمعه ۲۰ مهر ماه، از ساعت ۹ صبح تا ۱۹، سومین کارگاه از “ایده تا متن” با حضور دکتر نصرالله قادری در نگارستان امام خمینی برپا شد و طی آن، طرح‌هایی که شرکت‌کنندگان در این مدت نوشته بودند و توسط استاد تصحیح شد، در گام نهایی این نوشته ها به نمایشنامه تبدیل می شوند.

رفیعی ادامه داد: شورای سیاست گذاری جشنواره در نظر دارد از اساتید دیگر نیز برای آموزش نمایشنامه نویسی به علاقمندان دعوت کند و این کارگاه های آموزشی را تدوام ببخشد.

به گزارش ستاد رسانه ای دومین جشنواره نمایشنامه نویسی و تئاتر روح، این جشنواره به همت موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) بهمن‌ماه سال ۱۳۹۷ در اصفهان برگزار می‌شود.

**شخصیت امام (ره) هنوز به‌خوبی برای جهانیان شناخته شده نیست

استاد برجسته فیلم‌نامه‌نویسی کشور گفت: بسیاری از ابعاد شخصیتی بنیان‌گذار انقلاب اسلامی ایران هنوز برای مردم شناخته شده نیست.

به گزارش روابط عمومی موسسه تنظیم و نشر آثار امام (س)، سومین کارگاه فیلم‌نامه‌نویسی دومین جشنواره نمایشنامه‌نویسی و تئاتر روح الله با حضور استاد برجسته نمایشنامه‌نویسی کشور در نگارستان امام خمینی (س) برگزار و با استقبال هنرمندان مواجه شد.

نصرالله قادری، به زندگی پرفراز و نشیب امام (ره) اشاره کرد و اظهار داشت: نگاه امام خمینی (ره) به اشرافیت می‌توان سرلوحه امور امروز ما باشد. امام آزادی را برای ما معنا کرد و نباید از اندیشه‌های او دور شویم.

وی زبان هنرمند را عامل بیانی دانست که می‌تواند به زیباترین شیوه حقایق را بیان کند و افزود: شخصیت امام (ره) هنوز برای ما شناخته شده نیست، بسیاری از ابعاد شخصیتی بنیان‌گذار انقلاب مغفول مانده است و باید در پی کشف آن بوده و با زبان هنر آن را عرضه کنیم.

استاد فیلم‌نامه‌نویسی این کارگاه ذهن خلاق را عامل برون‌رفت نویسندگان از درگیری‌های داستانی معرفی کرد و گفت: باید به دوران کودکی خود نگاهی بیندازیم تا با موضوع خلاقیت آشتی کنیم، ذهن خلاق کودکان داستان‌پردازی را با خود به همراه دارد و ما باید این هدیه الهی را باز بیاموزیم.

وی در ادامه گفت: مفاهیم زیبا بشری از طریق داستان انتقال پیدا می کند و خداوند در کتاب‌های آسمانی مفاهیم مهم را به زبان داستان بیان نموده است و داستان‌پرداز بی بدیل حقیقت خداوند متعال است.

قادری ضعف دنیای امروز فیلمنامه نویسی و نمایشنامه‌نویسی را داستان‌پردازی دانست و اظهار داشت: بازی کردن به ما قواعد داستان‌نویسی را می‌آموزد. تلاش در راه معرفی شخصیت اسطوره ایران می‌تواند راهگشایی برای آیندگان باشد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا