تیتر دوشهر و جامعهعناوین اخبار

ذات شغل نیروی انتظامی عبادت است/ ناجا در همه زمینه ها موفق بوده/برای جوانان کرسی های آزاد اندیشی برگزار کنید

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس اصفهان، آیت الله “سید یوسف طباطبایی نژاد” در دیدار سردار “مهدی معصوم بیگی” و دیگر فرماندهان و مسئولان فرماندهی انتظامی استان اصفهان ضمن تبریک هفته نیروی انتظامی به همه کارکنان این نیرو اظهار کرد: امروز بحمد الله نیروی انتظامی در همه زمینه ها موفق بوده و مایه دلگرمی مردم و پشتوانه محکمی برای نظام است.

وی با اشاره به حدیثی از پیامبر اسلام (ص) گفت: سلامتی و امنیت ۲ نعمتی هستند که برای همه مجهولند و تا زمانی انسان این نعمت ها را دارد قدرشان را نمی داند و شکر خداوند را بجا نمی آورد اما وقتی هر کدام از آنها را از دست بدهد تازه می فهمد که از چه نعمتی برخوردار بوده است.

نماینده ولی فقیه در استان اضافه کرد: در روایت دیگری آمده که پیامبر اکرم (ص) می فرمایند اگر فردی یک روز مراقب امنیت جامعه باشد برای او بهتر از همه خیر دنیا و آخرت و همچنین ایشان در جای دیگری فرمودند، فضیلت کار نگهبانی که یک شب در راه خدا از جامعه اسلامی حفاظت کند از هزار شب روزه داری در روزها و عبادت درشب ها بهتر است.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: پیامبراسلام (ص) در روایت دیگری فرمودند، دو چشم است که در روز قیامت آتش به آنان نمی آید؛ اول چشمی که از ترس خدا گریه کند و دوم چشمی که برای حراست از جامعه اسلامی بیدار بماند.

وی تصریح کرد: با بررسی احادیث و روایاتی که در زمینه فضیلت و منزلت نگهبانی و پاسداری از امنیت جامعه اسلامی در می یابیم که ذات کار نیروی انتظامی عبادت است و بنابراین کارکنان این نیرو باید به شغل خود افتخار کنند، البته نباید فراموش کنیم که ما از اولیای الهی خیلی عقب هستیم و همواره باید در این راه تلاش کنیم.

آیت الله طباطبایی نژاد، در ادامه به شبه افکنی های دشمن برعلیه نظام در فضای مجازی اشاره کرد و گفت: جوانان ما امروز در بد بحرانی قرار گرفته اند و ۱۰ سال قبل را نمی شود با الان مقایسه کرد، پیشرفت فناوری ها و رواج گوشی های تلفن همراه هوشمند راه های دسترسی به گناه را نیز افزایش داده به گونه ای که جوانان با انبوهی از تصاویر،فیلم ها و مطالب خلاف و انحرافی روبرو می شوند.

امام جمعه اصفهان با بیان اینکه اگر انقلاب پیروز نشده بود، معلوم نبود چه به روز جوانان این مملکت می آمد افزود: باید برای جوانان کرسی های آزاد اندیشی بگذاریم، شبهه ها، اهداف و پشت پرده های دشمن را برایشان تشریح کرده و نگذاریم که از مسیر انقلاب و ارزش ها جدا شوند.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان یادآور شد: قطعاً نیروهای مسلح که جزو افراد شاخص در نظام اسلامی هستند باید بیشتر مراقب فرزندان و خانواده هایشان باشند و یکی از ضروری ترین کارها آنها رسیدگی به خانواده های خود است و البته باید همه مواظب باشیم و با عمل و رفتار خود اسلام را بیشتر در بین مردم رواج بدهیم.

نماینده ولی فقیه در استان درپایان نیروهای انتظامی را به برپا داشتن نماز اول وقت، رعایت اخلاق در خانواده ها ، توجه ویژه به تربیت اسلامی فرزندان خود و اهتمام بیشتر در خدمت به مردم سفارش کرد و گفت: کاری کنید که به عنوان ماموران ایران اسلامی که تنها مملکت شیعه در جهان است پیش امام زمان (عج) سربلند و روسفید باشید.

***تمرکز بر توانمندی کارکنان با آموزش های حرفه ای

سردار “معصوم بیگی” در ابتدای این جلسه، ضمن تقدیر از راهنمایی ها و هدایت های مراجع بزرگوار وعلمای استان اصفهان از نیروی انتظامی اظهار کرد: علمای عزیز همیشه هم هدایت گر و هم پشتیبانی کننده ماموریت های نیروی انتظامی بودند

وی در ادامه شعار هفته نیروی انتظامی را “پلیس مقتدر، امین امردم” عنوان کرد و با بیان اینکه این دو واژه از ناجا جدایی ناپذیرند گفت:معتقدیم اگر خواهان پلیسی در تراز نظام اسلامی هستیم این پلیس هم باید مقتدر باشد که با گردنکشان و برهم زنندگان امنیت عمومی برخورد قاطع کند و هم باید امین بوده و پناهگاه مظلومان و ستم دیدگان باشد.

وی به فرمایشات مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) اشاره کرد و گفت: ایشان فرمودند که نیروی انتظامی مظهر اقتدار نظام و مظهر رأفت و مهربانی برای مردم است که شعار هفته ناجا نیز از این فرمایش حضرت آقا برگرفته شده است.

وی با بیان اینکه پلیس اصفهان مولفه هایی را برای اقتدار و امین بودن در مجموعه خود عملیاتی کرده تاکید کرد: خدامحور، خدا ترس و امانت داری،دانایی محوری و دانش بنیانی، حرفه ای بودن، اهل مدارا ، مردم داری و کسب سرمایه اجتماعی از جمله مواردی هستند که می توانند به اقتدار و امین بودن پلیس کمک کنند.

وی ادامه داد: پلیس باید خیرخواه ، پاک دست ، قانون مند ، ثابت قدم بر اصول، حامی مردم، شجاع در میادین خطر، مجهز به تجهیزات روز، پاسخگو و در همه حال آماده باشد، باید در همه حال خدا را شاهد و ناظر بر اعمال خود ببیند و در چنین صورتی می توان ادعا کرد که این پلیس، مقتدر و امین مردم است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان تاکید کرد: ماموران نیروی انتظامی باید در ۲ حوزه جهاد اکبر و جهاد اصغر تلاش کنند و برای اینکه این دو بخش را بتوانیم دنبال کنیم یک طراحی جامعی در انتظامی استان صورت گرفت.

وی اعلام داشت: در حوزه آمادگی، قرارگاه صیانت از کارکنان را تحت عنوان جهاد اکبر راه اندازی کردیم، دوره های بصیرت افزایی را توسعه داده و علاوه بر کارکنان این دوره ها را برای همسران و فرزندان آنان نیز برگزار کردیم و همچنین دوره های حفظ قرآن ، کلاس های اخلاق حرفه ای و ترویج امر به معروف و نهی از منکر در درون سازمان برگزار شد.

وی گفت: در حوزه مقابله با تبهکاران که به عنوان جهاد اصغر از آن یاد می کنیم قرارگاه عملیاتی اقدام و عمل را راه اندازی کردیم که توانست یک نوع انسجام در درون و برون سازمان ایجاد کند و در این قرارگاه سلسله طرح های عملیاتی ذوالفقار و مرصاد طراحی و عملیاتی شد که دستاوردهای خوبی به همراه داشت.

سردار معصوم بیگی خاطرنشان کرد: در موضوع تمرکز بر توانمندی کارکنان با آموزش های حرفه ای اقدامات زیادی انجام شد، چون معتقد هستیم که کار حرفه ای با آموزش حرفه ای است و بر این اساس، تیم هایی را در پاسگاه ها و کلانتری ها مستقر کردیم که به کارکنان آموزش های لازم را ارائه دهند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا