شهر و جامعهعناوین اخبار

اکران فیلم مستند داستانی میرعماد در عمارت سعدی

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از  روابط عمومی حوزه هنری استان اصفهان، این فیلم مستند داستانی به نویسندگی و کارگردانی نیما جوادی در ۴۰ دقیقه می باشد که به زندگی میرعماد قزوینی نام آورترین خوشنویس خط نستعلیق می پردازد.

این مراسم در ساعت۱۶ الی ۱۸ روز جمعه ۲۷ مهر۹۷ در عمارت سعدی با حضور عوامل فیلم، مسئولین و هنرمندان

برگزار می شود.

نیما جوادی کارگردان این فیلم ضمن اشاره به علاقه شخصی اش برای ساخت این گونه فیلم ها گفت: این فیلم بیشتر به زندگی میرعماد می پردازد وقسمت کمی نیز در مورد خطاطی این هنرمند است.

وی افزود: مهم ترین مشکل ساخت این فیلم مشکل مالی بود، زیرا فیلم را با بودجه شخصی خود ساختم در حالیکه اکثر فیلم های تاریخی دارای اسپانسر هستند.

وی ادامه داد: بازیگران این فیلم مستند حسن جویره، هاشم شمس فلاورجانی، علی روح الامین، یلدامرادی، محمود خلیلیان، مرجان رحمت اللهی هستند و این فیلم در زمستان ۹۶ تا بهار ۹۷ ساخته شده است.

وی از حضور نوزدهمین نسل میرعماد (دکترپروانه میرعمادی(نقاش و خوشنویس) در اصفهان برای این مراسم خبر داد و گفت: خانم میرعمادی که نسل نوزدهم میرعماد است قصد دارد که به زودی در اصفهان بنیاد میرعماد را تأسیس کند.

جوادی علت پخش این فیلم را در عمارت سعدی را دودلیل عنوان کرد، یکی اینکه عمارت سعدی تاریخی است و با حال و هوای تاریخی فیلم همخوانی دارد و دوم اینکه پس از پایان این مراسم با حضار قصد زیارت مزار میرعماد را که در میدان تاریخی نقش جهان واقع شده است داریم.

وی از ساخت سری مستندهای مشاهیر صفوی در اصفهان در آینده ای نزدیک خبر داد و خاطرنشان کرد: صائب تبریزی، میرعماد قزوینی، حکیم میرفندرسکی، رضا عباسی و …) از مشاهیر صفوی هستند که ساخت مستند زندگی آنان را نیز مدنظر دارم و البته میرعماد نیز یکی از همین مشاهیر است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا