اخبار صنعت، معدن و تجارتتیتر دوشهر و جامعهعناوین اخبار

همۀ برنامه های فولاد مبارکه با قوت بیشتر اجرا خواهد شد

به گزارش سرمایه گستران از اصفهان، در بخش نخست این مراسم، نمایندۀ مردم شهرستان مبارکه در مجلس شورای اسلامی طی سخنانی ضمن قدردانی از زحمات و همکاری دکتر بهرام سبحانی گفت: امروز شاهد مراسم تکریم یکی از مدیران توانمند صنعت فولاد کشور بودیم که در رشد صنعت فولاد کشور و توجه به مسئولیت های اجتماعی سازمان خوش درخشید؛ مدیری که با سوابق درخشان خود تا حد توان تلاش کرد تا چرخ صنعت فولاد کشور را به خوبی بچرخاند و موجبات عزت و سربلندی صنعت فولاد کشور را در سطح بین المللی مهیا کند.

خانم مهندس سعیدی با بیان اینکه شهرستان مبارکه با افتخار میزبان صنعت بزرگ فولاد مبارکه است، افزود: از این پس نیز با همکاری همۀ مسئولان استان و به ویژه شهرستان مبارکه تلاش خواهیم کرد تا فولاد مبارکه همچنان سربلند و موفق به کار و فعالیتهای اقتصادی خود ادامه دهد.

وی با تأکید بر اینکه مسئولیت در دستان مسئولان، امانت است گفت: بهترین حالت این است که مسئولان هنگام رفتن، نام نیک و آثار پرخیر و برکت بر جای گذارند. دکتر سبحانی در طول حضور خود در فولاد مبارکه هم توانستند جایگاه شرکت فولاد مبارکه را ارتقا بخشند و هم در حوزۀ مسئولیتهای اجتماعی شرکت به بهترین شکل ممکن مشارکت کردند. همکاری های ایشان در ایمن سازی جاده ها، کمک به آسیب دیدگان اردوگاه های ترک اعتیاد و آسیب دیدگان اجتماعی، مشارکت فعال در جشن های گلریزان برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد، ارسال کمک برای مناطق زلزله زده و حمایت از دانش آموزان کم بضاعت و محروم استان و بسیاری از اقدامات دیگر نمونه های شایسته ای از این اقدامات است.

نمایندۀ مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در دوران جنگ اقتصادی، پذیرفتن هرگونه مسئولیت به معنای واقعی ایثار است، گفت: مهندس عظیمیان، مدیرعامل جدید فولاد مبارکه، پیش از این نیز در عرصۀ صنعت فولاد کشور زحمات زیادی کشیده اند و امیدواریم از این پس نیز با تلاش و همکاری کارکنان فولاد مبارکه، این شرکت در حوزه های داخلی و بین المللی خوش بدرخشد.

تمامی توان خود را برای سربلندی گروه فولاد مبارکه و جمهوری اسلامی ایران به کار گرفتم و در طبق اخلاص گذاشتم

در ادامۀ این مراسم، دکتر بهرام سبحانی طی سخنانی، زمان حضور خود در شرکت فولاد مبارکه را فرصتی برای انتقال تجربه و خدمت به جامعه دانست و با ارائۀ گزارشی از دستاوردهای سالهای اخیر فولاد مبارکه، اضافه کرد: از نیمۀ دوم سال ۱۳۹۲ که فرصت حضور مجدد در فولاد مبارکه فراهم شد، تمامی توان خود را برای سربلندی گروه فولاد مبارکه و جمهوری اسلامی ایران به کار گرفتم و در طبق اخلاص گذاشتم.

وی تصریح کرد: دستاوردهای فولاد مبارکه، به ویژه در ۵ سال اخیر، به دست توانمند کارکنان شرکت حاصل شد و اینجانب به عنوان مدیرعامل فقط فرصتها را در اختیار ایشان قرار دادم تا بتوانند استعدادهای خود را شکوفا کنند. نتیجۀ کار هم این شد که آنچه از فولاد مبارکه انتظار میرفت امروز محقق شده است.

دکتر سبحانی گفت: روند افزایش تولید فولاد خام در شرکت فولاد مبارکه از سال ۱۳۹۲ همانند سالهای قبل از آن روبه افزایش بوده است؛ به نحویکه ظرفیت تولید گروه فولاد مبارکه در سال ۱۳۹۲ حدود ۷ میلیون تن بوده است؛ اما امروز شاهد آنیم که برنامۀ این مجموعه در سال ۱۳۹۷ برای دستیابی به تولید ۹ میلیون و ۴۵۰ هزار تن تعریف شده است و عملکرد موفقیت آمیز گروه تا پایان شش ماهه اول سال جاری نشان میدهد تا پایان سال اهداف ترسیم شده محقق خواهد شد.

نگاه ویژۀ فولاد مبارکه به تولید محصولات و ورق های خاص یکی دیگر از اقدامات فولاد مبارکه در سالهای اخیر بوده است که دکتر سبحانی ضمن اشاره به آن گفت: با توجه به ورود بخش خصوصی به تولید ورق گرم، در فولاد مبارکه تصمیم بر آن شد که بخش خصوصی را در تولید ورق گرم یاری دهیم؛ درعین حال با توجه به تخصصی که در شرکت فولاد مبارکه نهادینه شده است، به طور مشخص، بیشتر بر تولید ورق های کیفی و خاص متمرکز شدیم و شرایطی فراهم کردیم تا ضمن ایجاد ارزش افزودۀ بیشتر، کشور را از واردات این نوع ورق ها بی نیاز کنیم. این کار نتایج درخشانی به بار آورد تاجاییکه تا سال ۱۳۹۶، بیش از ۶۱ نوع محصول کیفی در فولاد مبارکه تولید شده است که هم در داخل کشور مصرف میشوند و هم قابلیت صادرات به کشورهای اروپایی را دارند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: به موازات توسعه و تنوع تولید، تلاش شد به نیروی انسانی شرکت نیز به نحو شایسته توجه شود. خوشبختانه نتایج نظرسنجی های انجام شده در این زمینه نشان میدهد درصد رضایتمندی کارکنان شرکت در طی سالهای اخیر روند افرایشی داشته است.

وی از روند کاهشی حوادث به عنوان یکی دیگر از دستاوردهای شرکت در سالهای اخیر یاد کرد و با بیان اینکه در این حوزه نیز فولاد مبارکه نسبت به سایر فولادسازان جهانی از شرایط بهتری برخوردار است، افزود: همواره تأکید بر این بوده که حتی یک حادثه هم زیاد است. امیدواریم با ادامۀ این روند به جایی برسیم که آمار حوادث در فولاد مبارکه به صفر برسد.

افزایش بهره وری نیروی کار در فولاد مبارکه یکی دیگر از مباحثی بود که مدیرعامل سابق فولاد مبارکه ضمن اشاره به آن گفت: در سالهای اخیر به گونه ای برنامه ریزی کردیم که بدون هیچگونه اخراج یا برکناری نیروی انسانی، شرایطی فراهم شود که سهم نیروی انسانی در تولید بیشتر شود.

وی وجود نقشۀ راه در فولاد مبارکه را یکی دیگر از مزیتهای این شرکت دانست و تصریح کرد: در این نقشۀ راه، ارادۀ گروه فولاد مبارکه بر آن است که پابه پای توسعۀ صنعت فولاد کشور، با اجرای طرحهای توسعۀ خود، همچنان سهم ۵۰ درصدی در تولید فولاد کشور را حفظ کند و خوشبختانه تا امروز در این مسیر موفق بوده است.

دکتر سبحانی افزایش سرمایه در شرکت فولاد مبارکه را یکی از مؤثرترین اقدامات در مسیر تعالی و توسعۀ فولاد مبارکه دانست و افزود: این رویکرد باعث شد تا طرح های توسعۀ فولاد مبارکه از محل همین افزایش سرمایه ها یکی پس از دیگری به بار نشیند و علاوه بر تأمین روزافزون بازارهای داخلی و امکان صادرات محصول، هر سال سوددهی قابل توجهی برای سهامداران و ذینفعان شرکت به ارمغان آورد. علاوه بر این، امروز شاهدیم که فولاد مبارکه با ۷ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان سرمایۀ ثبتی، یکی از بزرگترین شرکتهای بورسی است و با افزایش سرمایۀ پیشرو مجددا فولاد مبارکه در رتبۀ نخست شرکتهای بورسی قرار خواهد گرفت.

وی با تأکید بر اینکه در فولاد مبارکه هیچگاه از طرح های توسعه ای غافل نشده ایم خاطرنشان کرد: این رویکرد باعث شده طی ۵ سال اخیر، ۷ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان در طرحهای توسعه ای گروه فولاد مبارکه ازجمله در فولاد مبارکه، فولاد هرمزگان، مجتمع فولاد سبا، فولاد سنگان، احداث کارخانۀ تولید الکترود گرافیتی اردکان، شرکت ورق خودرو و شرکت فولاد سفیددشت، ایجاد شبکۀ فاضلاب و جمع آوری پسابهای شهری شهرستانهای لنجان و مبارکه و… سرمایه گذاری شود که نتیجۀ آن افزایش تولید، ایجاد فرصت های شغلی برای جوانان کشور و رفاه اجتماعی بوده است.

مدیرعامل سابق فولاد مبارکه با بیان اینکه در این سالها و حتی در سختترین شرایط اقتصادی، سهامداران فولاد مبارکه نیز همواره از خرید سهام فولاد مبارکه منتفع شده اند، ادامه داد: به عنوان مثال، در شش ماهۀ اول امسال، شاهد بازدهی بالای ۹۲ درصدی سهام فولاد مبارکه بوده ایم.

وی از انجام پروژه های متعدد برای کاهش مصرف آب شرکت به عنوان یکی دیگر از دستاوردهای بزرگ شرکت یاد و اضافه کرد: در این حوزه هم اکنون شرایط شرکت به گونه ای است که برای تولید هر کیلو فولاد فقط ۲٫۷ لیتر آب مصرف میشود؛ درحالیکه در طراحی اولیه مقرر شده بود که برای تولید ۲٫۴ میلیون تن فولاد، ۴۰ میلیون مترمکعب آب برداشت شود؛ ولی خوشبختانه با اجرای پروژه های متعدد و بازچرخانی آب در سیکل تولید، بهره وری در حوزۀ آب نیز به شدت افزایش یافته است تاجاییکه امروز برای تولید بیش از ۷ میلیون تن فولاد، به کمتر از ۲۰ میلیون مترمکعب آب نیاز داریم و دستاوردِ کاهش بیش از ۸۰ درصدی مصرف آب به یک الگوی موفق جهانی مبدل شده است.

وی مشارکت فعال فولاد مبارکه در مسئولیتهای اجتماعی منطقه و کشور را یکی دیگر از مزیتهای فولاد مبارکه دانست و گفت: فولاد مبارکه پابه پای تولید و توسعۀ خود، همواره به مسئولیتهای اجتماعی توجه داشته است. مشارکت در تکمیل ورزشگاه نقش جهان، مشارکت در تکمیل مصلای اصفهان، احداث پایگاه امداد و نجات سه راهی مبارکه، حضور فعال در جشنهای گلریزان آزادی زندانیان جرائم غیرعمد، آزادسازی کنارگذر غربی اصفهان، کمک به احداث موزۀ دفاع مقدس اصفهان و حسینیۀ شهرستان مبارکه، کمک به زلزله زدگان غرب کشور، سرمایه گذاری در احداث تونل سوم کوهرنگ و امضای قرارداد با وزارت نیرو برای احیای زاینده رود، ورود به پروژۀ انتقال ۲۰۰ میلیون مترمکعب آب تصفیه شدۀ شرب از خلیج فارس به استان اصفهان و… ازجمله اقدامات فولاد مبارکه در حوزۀ مسئولیتهای اجتماعی بوده است.

وی با تأکید بر اینکه در رتبه بندی مجمع جهانی فولاد، فولاد مبارکه در میان شرکتهای فولادساز دنیا رتبۀ دهم را کسب کرده است و با اشاره به دیگر توفیقات بین المللی فولاد مبارکه افزود: در هفته های اخیر، پس از ارزیابی های انجام شده در فولاد مبارکه از سوی ارزیابان بین المللی بنیاد EFQM اروپا، این شرکت با کسب امتیاز بالای ۶۰۰ به سطح ممتاز تندیس زرین (Gold) در مرجع جهانی دست یافته و در تراز شرکتهایی نظیر بنز و زیمنس قرار گرفته است. این در حالی است که فولاد مبارکه پیش از این نیز به کسب رتبۀ یازدهم شرکت برتر دانشی آسیا و عناوین دیگری در سطوح ملی و بین المللی دست یافته بود.

دکتر سبحانی بخش پایانی سخنان خود را به آرزوی موفقیت برای مهندس عظیمیان مدیرعامل جدید فولاد مبارکه و قدردانی از کارکنان شرکت ، مسئولان شهرستان و استان، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، مسئولان وزارت صنعت، معدن و تجارت، ایمیدرو، پیمانکاران، خانوادۀ خود و سایر نهادهایی که در این سالها فولاد مبارکه را همراهی و یاری کردند، اختصاص داد و اظهار امیدواری کرد فولاد مبارکه همچنان برای کشور و نظام مقدس جمهوری اسلامی باعث سربلندی و عزت باشد.

از جانب خود و وزیر صنعت، معدن و تجارت از زحمات دکتر بهرام سبحانی در فولاد مبارکه قدردانی میکنم.

مهدی کرباسیان با اشاره به نقش مدیریت در اداره و کسب موفقیت واحدها و با اشاره به نقش همراهی هیئت مدیره ها، مدیران و کارکنان سازمانها با مدیران عامل شرکتها ادامه داد: دکتر سبحانی در طول خدمت خود، در زمینه های مختلف توسعۀ صنعت فولاد، تکمیل زنجیرۀ فولاد، توسعۀ صادرات، ارتقای بهره وری نیروی انسانی و مسئولیتهای اجتماعی کارهای ماندگاری انجام داد که شایستۀ قدردانی است.

وی در ادامه ضمن قدردانی از قبول مسئولیت مهندس عظیمیان در فولاد مبارکه اظهار امیدواری کرد: برای ادامۀ کسب موفقیتهای درخشان در فولاد مبارکه، تمامی معاونان، مدیران و کارکنان فولاد مبارکه همانند ادوار قبل، از این پس نیز با مدیرعامل جدید شرکت همکاری لازم را داشته باشند تا فولاد مبارکه همچنان برای کشور منشأ خیر و برکت باشد.

دکتر کرباسیان با تأکید بر اینکه صنعت فولاد در دنیا یکی از عوامل توسعه و پیشرفت است و به طور مشخص در ایران، فولاد مبارکه نقش به سزایی در این حوزه داشته و دارد، افزود: ۴۳ درصد از ۲ هزار میلیارد دلار تجارت جهانی، مربوط به صنعت فولاد است. خوشبختانه در ۶ ماه گذشته در حوزه های مختلف زیرمجموعۀ معدن و صنایع معدنی کشور ازجمله تولید کنسانتره با رشد ۱۷ درصدی، در تولید گندله با رشد ۳۸ درصدی، در تولید آهن اسفنجی با رشد ۱۹ درصدی، در تولید شمش فولاد با رشد ۱۴ درصدی و در تولید انواع محصولات گرم و سرد و صادرات به رشد فزایندهای دست یافتهایم.

وی اظهار امیدواری کرد با همت تمامی فولادسازان کشور تا افق ۱۴۰۴ هدف صنعت فولاد کشور برای تولید ۵۵ میلیون تن محقق شود.

هیچ کاری متوقف نخواهد شد و همۀ برنامه های شرکت در تولید و توسعه باید با قدرت و سلامت بیشتر اجرایی شود

در ادامۀ این مراسم، مهندس عظیمیان، مدیرعامل جدید فولاد مبارکه، طی سخنانی ضمن ابراز خرسندی از حضور در فولاد مبارکه و فرصت به دست آمده برای خدمت به صنعت فولاد کشور گفت: از اینکه در این موقعیت فرصت خدمت دست داده است، خداوند را شاکرم و امیدوارم بتوانم با قدردانی از این فرصت، به نحو شایسته پاسخگوی این اعتماد باشم.

مهندس عظیمیان رشد و بالندگی فولاد مبارکه را حاصل حمایت و همکاری تمامی مسئولان کشور از بدو احداث تاکنون و تلاش تمامی مدیران عامل و کارکنان در تمامی ادوار شرکت دانست و گفت: در ادامۀ راه مدیران قبلی این شرکت بزرگ، امیدوارم در سایۀ تلاش مضاعف و همکاری بیشتر همۀ همکاران خود در شرکت بتوانیم فولاد مبارکه را به جایگاه بالاتری در سطوح بین المللی برسانیم.

وی در ادامه با تأکید بر نقش و اهمیت نیروی انسانی در سازمانها تصریح کرد: رشد نیروی انسانی و ایمنی و سلامت همکاران و توجه به مباحث کاری و معیشتی این عزیزان در اولویتهای کاری سازمان است و امیدوارم با همکاری و همدلی بتوانیم طرح های در دست اجرا و آتی شرکت را یکی پس از دیگری به سرانجام برسانیم. به خاطر داشته باشیم که هیچ کاری متوقف نخواهد شد و همۀ برنامه های شرکت در تولید و توسعه باید با قدرت و سلامت بیشتر اجرایی شود.

مدیرعامل فولاد مبارکه در بخش پایانی سخنان خود از همۀ میهمانان حاضر در این جلسۀ باشکوه قدردانی کرد.

شایسته است همۀ مسئولان کشور، مدیران و کارکنان شرکت و به طور کلی تمامی کسانی که به نوعی در فولاد مبارکه ایفای نقش میکنند، قدر این صنعت ارزشمند و دستاوردهای آن را بدانند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا