شهر و جامعهعناوین اخبار

  برپایی نخستین دوره آموزشی “تاریخ شفاهی” در اصفهان

به گزارش سرمایه گستران از اصفهان، کارشناس فرهنگی مرکز اصفهان شناسی و خانه ملل با اعلام این خبر گفت: تاریخ شفاهی یکی از مهم ترین و اثرگذارترین بخش های تاریخ یک سرزمین است که مولفه های بسیار مهم و جالبی را از مجموعه فرهنگ، آداب و رسوم یک ملت در برمی گیرد.

نغمه رشادی نژاد افزود: این بخش از تاریخ معمولا در تاریخ مکتوب و ثبت شده لحاظ نمی شود و متاسفانه از نظر و توجه کسانی که قصد مطالعه دقیق تاریخ را دارند، مغفول می ماند.

وی تاکید کرد: مرکز اصفهان شناسی و خانه ملل وابسته به سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان با هدف تاکید بر اهمیت تاریخ شفاهی و جایگاه آن در پژوهش های تاریخی و همچنین آموزش نحوه بهره مندی از تاریخ شفاهی با رویکرد فرهنگ عامه، به برگزاری این کارگاه آموزشی در قالب سه جلسه طی سه هفته متوالی اقدام کرده است.

وی ادامه داد: در این کارگاه دکتر مرتضی نورایی، استاد گروه تاریخ دانشگاه اصفهان ، نظریه‌ پرداز تاریخ شفاهی و سفیر علمی ایران در دانشگاه صوفیه بلغارستان و دارنده مقالات متعدد در زمینه تاریخ شفاهی و همچنین دکتر ولی اله مصیبی، نویسنده و پژوهشگر تاریخ شفاهی و سردبیر پایگاه اینترنتی تاریخ محلی ایران به طرح مباحث مهم و اساسی در حوزه تاریخ شفاهی با رویکرد فرهنگ عامه می پردازند.

کارشناس فرهنگی مرکز اصفهان شناسی و خانه ملل یادآور شد: جلسات کارگاه آموزشی تاریخ شفاهی نخستین جلسه خود را ۲۶ مهرماه از ساعت ۸ تا ۱۳ در محل مرکز اصفهان شناسی و خانه ملل واقع در خیابان استانداری، جنب دانشگاه هنر اصفهان برگزار می کند.

وی افزود: دومین و سومین جلسه نیز به ترتیب در روزهای سوم و دهم آبان ماه از ساعت ۸ تا ۱۳ برگزار می شود.

وی افزود: متقاضیان شرکت در این کارگاه می توانند نسبت به ثبت نام تلفنی از طریق تماس با شماره۳۲۲۴۵۱۸۶ اقدام کنند.

رشادی نژاد خاطرنشان کرد: این افراد هیچ نیازی به پیش نیاز، مدرک و یا گواهی به خصوصی در این زمینه ندارند و می توانند بر اساس علاقه شخصی شان به این موضوع در این کارگاه شرکت کنند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا