شهر و جامعهعناوین اخبار

امامزاده هلال بن علی(ع) آران و بیدگل میزبان شعرا و ادیبان شهرستان آران و بیدگل

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، سید جواد تکیه اظهار داشت: انجمن ادبی هلال، بیست و هشتمین نشست ادبی خود را در سالروز بزرگداشت حافظ، با حضور ادیبان، اساتید شعر و ادب و فرهیختگان، ‌روز گذشته، ۲۰ مهر ماه، در سالن تشریفات آستان مقدس امامزاده هلال بن علی(ع) آران و بیدگل بر گزار کرد.

وی در ادامه افزود: در این مراسم، شاعرانی همچون: آقایان سلطان محمدی، گلکاریان، آداری نژاد، علی حسینی، پور امانی، بخشی، جعفرزاده، لواف، مقدس، هدایتی، میرزازاده، تفرشی و خانم ها پدرام نیا و باختر به ارائه ی آثارشان پرداختند.

مدیر اجرایی امامزاده هلال بن علی(ع) آران و بیدگل ادامه داد: در این نشست ادبی، استاد شیدا با قرائت اشعاری زیبا، این محفل ادبی را آراستند و استاد شهاب تشکری آرانی پیرامون حافظ نکات اررنده ای را بیان نمودند.

***بقعه متبرکه صالح پیامبر گلپایگان به قطب گردشگری مذهبی استان اصفهان تبدیل می شود

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گلپایگان گفت: با اجرای طرح توسعه بقعه متبرکه صالح پیامبر گلپایگان این بقعه متبرکه به دلیل ظرفیتی که دارد به یکی از قطب های گردشگری مذهبی استان اصفهان تبدیل می شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین عباس نصیر الاسلامی اظهار داشت: در راستای تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی با هدف ترویج سبک زندگی زندگی و همچنین نشر معارف اهل بیت(ع) پروژه ‌ساختمان اصلی بقعه متبرکه صالح پیامبر در دو طبقه به متراژ ۱۵۰۰متر مربع در نوک قلعه معروف به صالح پیامبر در حال اجرا است.

 وی در ادامه افزود: همچنین زیرساخت های این بقعه متبرکه از جمله ساخت پارکینگ زیرسازی و مسطح سازی شده اند و فاز اول آن نیز اجرا شده همچنین جهت اسکان مسافران و زائران این مکان متبرکه تعدادی سوئیت و مهمانسرا در طرح توسعه این بقعه متبرکه در نظر گرفته شده که براساس طرح جامع تهیه شده این پروژه نیز در زمینی به مساحت ۴۰۰۰ متر مربع اجرا می شود.

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گلپایگان در ادامه اضافه کرد: تاکنون برای توسعه این بقعه متبرکه پروژه کوهبری، استحکام بخشی جهت اجرای اسکلت دیوار کشی، سقف کاری و بعضا نازک کاری وغیره در این کوه صعب العبور اجرا شده که برای این امر تا کنون بیش از یک میلیارد تومان از محل کمک های مردمی هزینه شده است.

حجت الاسلام و المسلمین عباس نصیر الاسلامی  و جهت تکمیل ساختمان بنا و بقعه متبرکه شامل شقف گنبد رواقها جدای از اطراف و هزینه های جانبی اعتباری بالغ بر ۵۰۰میلیون تومان مورد نیاز میباشد.

این قله زیبا نزدیک به ۳۰۰۰متر مربع از سطح دریا ارتفاع دارد که مرتفع ترین قله منطقه می باشد

اطراف این کوه بیشه ها و باغهایی میباشد که غالبا وقف بر بقعه صالح پیامبر ع گلپایگان میباشد

در ۶ماهه اول سال بالاخص در فصل تابستان بخاطر فضای معنوی دلنشین روح افزا و خنک آن، زوار و گردشگران بسیاری از استان اصفهان و کشور و حتی خارج از کشور از این بقعه زیبا و کوهستانی زیارت می کنند

این بقعه متبرکه دارای امکانات برق و تاسیسات پمپاژ آب از قنوات و چشمه های دامنه کوه جهت تامین آب شرب و دیگر نیازهای بقعه می باشد.

تاسیسات برق مخابرات و رادیو و تلویزیون شهرستان و منطقه بخاطر ارتفاع قله در کنار این بقعه متبرکه قرار دارد.

این بقعه متبرکه در ۳۸کیلیومتری مرکز شهرستان گلپایگان واقع شده است

موقعیت کوهستانی و صعب العبور  و در عین حال زیبا و گردشگری بقعه متبرکه صالح پیامبر و همچنین عکسهای بنای بقعه قبل از بازسازی

با تلاشهای هیات امناء خدوم این بقعه متبرکه از جمله آقایان یاوری و حقیقت و غیره که مخلصانه و شبانه روزی در توسعه و بازسازی این بقعه متبرکه کوهستانی و صعب العبور تلاش می کنند

***آغاز طرح رنگ به رنگ خدا در امامزاده سید داوود(ع) خور و بیابانک

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خور و بیابانک گفت: کلاس های  مهارت های زندگی در قالب طرح رنگ به رنگ خدا در امامزاده سید داوود(ع) خور و بیابانک آغاز شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، مجتبی بابایی اظهار داشت: در راستای ترویج سبک زندگی اسلامی کلاس های  مهارت های زندگی در قالب طرح رنگ به رنگ خدا در امامزاده سید داوود(ع) خور و بیابانک آغاز شد.

وی در ادامه افزود: کلاس های  مهارت های زندگی ویژه خواهران است که شامل؛ مهارت فردی، آموزش های قرآنی و طب اسلامی است که با حضور اساتید مجرب و دوره دیده روزهای شنبه ساعت ۱۵:۳۰ بعدازظهر در جوار حرم مطهر این امامزاده عظیم الشان برگزار می شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خور و بیابانک گفت: آستان مقدس امامزاده سید داود (علیه السلام) در شهرستان خوروبیابانک، بخش مرکزی، شهر خور، میدان امام خمینی واقع شده است.

***سرپرست جدید نمایندگی اوقاف و امور خیریه جلگه و جرقویه معرفی شد

مسئول بازرسی و ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: مراسم تودیع و معارفه سرپرست جدید دفتر نمایندگی اوقاف و امور خیریه جلگه و جرقویه برگزار شد.

به گزارذش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حمید بخشی اظهار داشت: بعدازظهر روز شنبه ۲۱ مهر ماه ساعت ۱۶ مراسم تودیع و معارفه سرپرست جدید دفتر نمایندگی اوقاف و امور خیریه جلگه و جرقویه با حضور مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان، ائمه جمعه، بخشداران، شهرداران و همچنین هیئت امناء امامزادگان جلگه و جرقویه برگزار شد.

وی در ادامه افزود: در این مراسم از ۳۰ سال زحمت و خدمت صادقانه حسین اکبر مسئول سابق دفتر نمایندگی اوقاف و امور خیریه جلگه و جرقویه تقدیر و وی به افتخار بازنشستگی نائل شد.

مسئول بازرسی و ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان ادامه داد: همچنین در این مراسم حامد جعفرزاده مدیر سابق روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان نیز به عنوان “سرپرست دفتر نمایندگی اوقاف و امور خیریه جلگه و جرقویه” منصوب شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا