شهر و جامعهعناوین اخبار

جهان نما مرکز کارآفرینی می شود

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان،‌ قرارداد ایجاد بزرگترین مرکز کارآفرینی شهر اصفهان به همت شهرداری اصفهان با هدف ایجاد فضایی متمرکز در راستای توسعه فضای کارآفرینی استان در مرکز شهر اصفهان به امضای معاون مالی اقتصادی شهردار و سرمایه گذار بخش خصوصی رسید.

طرف این قرارداد شرکت “هاب اصفهان” متشکل از سهامداران شرکت همراه اول، دانشگاه صنعتی اصفهان، شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان و صندوق پژوهش و فن آوری استان اصفهان است که از طریق مزایده اجرای این قراداد را بر عهده گرفته است.

بهبود فضای کارآفرینی، دغدغه مهم شورای پنجم

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان در جلسه ای که به منظور امضای این قراداد همکاری و با حضور سرمایه گذاران این پروژه و همچنین با حضور معاون مالی اقتصادی شهرداری اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: یکی از اهداف و شعارهای شورای پنجم بهبود فضای کارآفرینی شهر اصفهان بود که در این راستا اقداماتی همچون ایجاد فضاهای کارآفرینی در دستور کار قرار گرفت.

کوروش خسروی تصریح کرد: به همین منظور فضای خوبی در ارگ جهان نما شناسایی و با انتشار آگهی جذب سرمایه گذار به فراخوان گذاشته شد.

حمایت عملی شهرداری از ایده های نو و کارآفرینی 

معاون مالی اقتصادی شهرداری اصفهان نیز در این جلسه با بیان اینکه اعتقاد مدیریت شهری اعم از شهردار، معاونین و شورای شهر بر این است که برای حل مشکل اشتغال استفاده از روش های سنتی پاسخگو نیست، اظهار کرد: لازم است مدیریت شهری به اندازه سهم خود در این بازار ورود کند. در این راستا نیز هر پیشنهاد منطقی و قابل اجرایی ارائه شود مدیریت شهری نسبت به بررسی آن اقدام می کند.

مرتضی طهرانی تصریح کرد: مسائل مربوط به کارآفرینی شاید در ابتدا درآمد چندانی برای شهرداری نداشته باشد اما هم علاقه و هم تکلیف شهرداری است که نسبت به جذب ایده های نو اقدامات لازم را انجام دهد.

ایجاد فضایی برای استارتاپ ها

رییس هیات مدیره شرکت هاب اصفهان نیز در این جلسه با بیان اینکه اصفهان مناسب ترین و پرظرفیت ترین شهر بعد از تهران در فضای کارآفرینی، ایجاد استارت آپ ها و کسب و کارهای جدید است، گفت: این فکر و اندیشه که در یک نقطه مرکزی شهر فضایی به مجموعه هاب داده شود تا بستری برای حضور کارآفرینان و فعالان زیست بوم کارآفرینی شهر ایجاد شود جای قدردانی و تشکر دارد و نشان دهنده درک درست شهرداری از این موضوع است.

احمدرضا سبزواری تصریح کرد: هدف از این اقدام، ایجاد فضایی برای جذب کسب و کارهای نوپا در قالب استارتاپ ها و حمایت همه جانبه از آنهاست. بنابراین باید دست به دست یکدیگر داده تا ایده های خوبی که از دانشگاه ها خارج می شود مورد حمایت مجموعه مدیریت شهری و استانی قرار گیرد.

همچنین رضا شاهین مدیرعامل این شرکت، در حاشیه این مراسم ضمن تقدیر از حمایت های شهرداری اصفهان و مجموعه مدیریت شهری برای فراهم شدن این امکان افزود: ماموریت ما به عنوان شتابدهنده، جذب ایده ها و تیم های استارتاپ، قراردادن آن ها در فضای مناسب کاری با امکانات مناسب و استانداردهای روز دنیا، حمایت مالی و در اختیار قراردادن سرمایه اولیه، ارائه خدمات آموزشی و رصد حرفه ای در راستای انتقال تجارب موفق کارآفرینی و در نهایت تجاری سازی این ایده ها و عرضه به سرمایه گذاران است.

وی همچنین خاطر نشان کرد: همچنین علاوه بر ماموریت خود بعنوان یک شتابدهنده، در صدد ایجاد بستری برای مشارکت و یاری گرفتن از تمام فعالان زیست بوم کارآفرینی استان و کشور در این خصوص بوده و امید داریم که با یاری یکدیگر بتوانیم نقش پررنگی در توسعه عرصه کارآفرینی کشور و حمایت همه جانبه از جوانان و صاحبان فن و ایده داشته باشیم.

بر اساس این قرارداد، شهرداری اصفهان فضای مناسبی را در طبقات پنجم و ششم مجموعه ارگ جهان نما در اختیار گذاشته است تا با توجه به قرار داشتن این مجموعه در مرکز شهر، راحتی دسترسی به حمل و نقل عمومی و امکانات مناسب، بستر مناسبی برای ارائه خدمات به صاحبان ایده و استارتاپ ها ایجاد شود. این فضا در قالب بزرگ‌ترین فضای فعال کارآفرینی شهر اصفهان و منطقه مرکزی کشور قلمداد می شود که به‌زودی تجهیز و بهره‌برداری خواهد شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا