پیشخوانشهر و جامعهعناوین اخبار

پیام تسلیت رئیس حوزه هنری استان اصفهان برای درگذشت حمید محمدی

به گزارش سرمایه گستران از اصفهان، در بیست و دو دومین روز از برگ ریزان، باد خزان بر قامت هنرمندی که ریشه در خاک هنرخیز اصفهان داشت وزیدن گرفت و عاقبت او را به بهشت الهی بازگرداند.

غم فقدان هنرمند ارزنده «حمید محمدی» زخمه ای بود از خزان امسال که آه از نهاد جامعه هنرمندان اصفهان به آسمان بلند کرد.دریغا که دیگر نام بلند او همراه آثار هنرمندان شهر نباشد، هنرمندی که به اخلاق و لبخند شهره بود.

سربه زیر، دست به آسمان داریم که در این غم بزرگ، صبر عظیم برای خانواده ی این عزیز سفرکرده و آرامش برای روح بلندش همراه باشد.

۲۲ مهرماه ۹۷

مهدی احمدی فر

رئیس حوزه هنری استان اصفهان

***برگزاری نشست تایپوگرافی و فضای معاصر در حوزه هنری اصفهان

خانه تجسمی حوزه هنری استان اصفهان با دعوت از اساتید گرافیک  نشست تخصصی هنرهای تجسمی این ماه خود را به موضوع تایپوگرافی اختصاص داده است.

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری استان اصفهان، به نقل از استاد محسن سلیمانی مدیر تجسمی حوزه هنری استان اصفهان این نشست تخصصی یکی از جلسات سلسله نشست های هنرهای تجسمی است که این بار با موضوع «تایپوگرافی و فضای معاصر» در خانه هنرمندان اصفهان برگزار می شود.

وی افزود: در این نشست همچنین ضرورت تایپ دیزاین معاصر با حضور استادان علی سجادیه و رسول کمالی در ساعت ۱۷:۳۰ الی ۱۹:۳۰ روز پنج شنبه ۲۶ مهر۹۷ برگزار می گردد.

گفتنی است، نشست های تخصصی هنرهای تجسمی حوزه هنری که معمولا با حضور اساتید برتر رشته های مختلف هنری برگزار می شود، مورد استقبال اهالی هنر اصفهان قرار می گیرد.

**اهداف یکی است، سنگرهایمان متفاوت است

حجت‌الاسلام عباس کمساری مدیر موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) اصفهان و دکتر مهدی احمدی‌فر رئیس حوزه هنری استان اصفهان درخصوص همکاری‌های مشترک این دو نهاد فرهنگی نشست برگزار کردند.

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری استان اصفهان، دکتر مهدی احمدی فر رئیس حوزه هنری استان اصفهان در این نشست که ظهرامروز برگزارشد با اشاره به لزوم انعقاد تفاهم نامه همکاری دو جانبه میان حوزه هنری استان اصفهان و موسسه تنظیم و نشرآثار امام خمینی (ره) گفت: معتقدم نهادهای فرهنگی هرچقدر باهم پیوسته تر و همسوتر شوند و امکاناتشان را تجمیع کنند اثر بخشی چندبرابری دارد و می توانند کارهای خوبی را انجام دهند.

وی افزود: ما می توانیم از بسیاری از گروها و NGO هایی که نیاز به حمایت دارند حمایت کنیم و ابزارها و بسترهایی را برای فعالیت آنان فراهم کنیم.

وی خاطرنشان کرد: گاه مجموعه های دولتی و نهادها امکانات و شرایطی دارند که هنرمندان نیز می توانند از آن استفاده کنند، اگر جامعه را در کنارخودمان بیاوریم می توانیم اثر بخشی بیشتری داشته باشیم و می توانیم از هزینه های اضافی جلوگیری کنیم ، راه غلبه بر مفاسد اقتصادی و جنگ نرم افزاری که علیه ما صورت می گیرد این است که مردم به صحنه بیایند، در این صورت است که خودم مردم عامل مقابله و برخورد و پیشگیری می شوند.

رئیس حوزه هنری استان اصفهان اظهار داشت: مجموعه ای مثل موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) توان فکری و اجرایی خوب و خاصی دارد و امیدواریم در این مسیر (تفاهم نامه فعالیت های مشترک فرهنگی و هنری ) اقدام کنیم و خروجی های خوبی از آن صادر شود.

وی ادامه داد: توانمندی ها و تخصص های ما عمدتا در زمینه بخش های مختلف هنرهای تجسمی، هنرهای نمایشی، هنرهای تصویری، موسیقی، ادبیات پایداری و … است که مجموعه ادبیات پایداری ما تخصصی ترین مجموعه در دو بخش انقلاب و دفاع مقدس با نگاه هنری و دراماتیک است.

وی با اشاره به اجرای تعزیه و مراسم آیینی توسط حوزه هنری استان اصفهان در میدان امام خمینی (ره) این کار را یک امر مشارکتی با هماهنگی کامل و خوب عنوان کرد.

در ادامه این نشست حجت‌الاسلام عباس کمساری مدیر موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) اصفهان گفت: تفاهم میان این دو نهاد عملاً وجود دارد حتی اکنون که تفاهم نامه ای نوشته نشده است، تنها نهادی که می تواند با ما همپوشانی داشته باشد و به مباحث مشترک امام و انقلاب بپردازد نهاد حوزه هنری است.

وی با اشاره به تشکیل کارگروه تبیین و ترویج اندیشه های امام و رهبری برای بزرگداشت چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: حوزه هنری اهداف و خط مشی مشخصی دارد و لذا این دو مجموعه می توانند مکمل یکدیگر قرارگیرند و برای چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی نیاز به کارهای فاخر داریم که ما می توانیم فعالیت های مشترک زیادی مانند جشنواره تئاتر روح الله را در این زمینه داشته باشیم.

وی ادامه داد: ما در حوزه های مختلف مثل تئاتر، سرود و فیلم می توانیم به صورت مشارکتی به فعالیت بپردازیم با موضوع امام خمینی (ره) و انقلاب کارهای مشترک زیادی انجام دهیم که منجر به تولید آثار فاخر ملی شود و نام اصفهان را نیز در این عرصه جاودان نماید.

گفتنی است، در این نشست که ظهر روز یکشنبه ۲۲ مهرماه در نگارستان امام خمینی (ره) برگزارشد، علاوه بررئیس حوزه هنری استان اصفهان و مدیر موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) اصفهان، مالک شیخی معاون فرهنگی هنری ، محمدمهدی مغروری مدیرروابط عمومی، فرزان معظم مدیرطرح و برنامه از حوزه هنری و آقایان استکی و هاشمی از موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی حضور داشتند.

**خانه ادبیات حوزه هنری استان اصفهان برگزار می کند:

شب شعر آیینی ماهتاب

خانه ادبیات حوزه هنری استان اصفهان به مناسبت فرارسیدن اربعین حسینی شب شعر آیینی «ماهتاب» را در سالن سعدی حوزه هنری استان اصفهان برگزار می کند.

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری استان اصفهان، شب شعرآیینی ماهتاب با موضوع اربعین با حضورشاعران اصفهان در روز پنج شنبه ۲۶ مهرماه برگزار می شود.

حسین خالقی پور مدیرخانه ادبیات حوزه هنری استان اصفهان گفت: آخرین مهلت ارسال اشعار به این فراخوان  روز جمعه ۲۰ مهرماه بود که اکنون بیش از ۸۰ اثر از آثار شعرای برجسته اصفهان به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده است و نتایج داوری این آثار برای خوانش در شب شعر دوشنبه ۲۳ مهر اعلام می شود.

وی افزود: در این برنامه که با حضور شعرای اصفهان برگزار خواهد شد مجری علی فردوسی یکی از شاعران بنام و جوان اصفهان خواهد بود.

وی ادامه داد: شب شعر آیینی ماهتاب در روز پنج شنبه ۲۶ مهرماه در ساعت ۱۴:۳۰ در خیابان استانداری، گذر سعدی، عمارت سعدی برگزار می گردد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا