تیتر دوشهر و جامعهعناوین اخبار

۲۵۰۰ هکتار از موقوفات استان اصفهان سنددار شده اند/تعداد وقف های استان اصفهان پنج درصد افزایش یافت

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از  روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین رضا صادقی در مراسم تودیع و معارفه سرپرست جدید نمایندگی اوقاف و امور خیریه جلگه و جرقویه که بعدازظهر روز شنبه ۲۱ مهر ماه برگزار شد اظهار داشت: در راستای صیانت از حقوق واقفان نیک اندیش و همچنین اجرای امینانه نیات واقفان خیر اندیش با تلاش و پیگیری های انجام شده معاونت حقوقی و ثبت در شش ماه نخست سال جاری برای ۲۵۰۰ هکتار از اراضی موقوفات و رقبات استان اصفهان سند مالکیت به نام موقوفات اخذ شده است.

وی همچنین در ادامه به اقدامات انجام شده توسط اداره اوقاف و امور خیریه برای توسعه حرم مطهر امامزادگان عظیم الشان و بقاع متبرکه در استان اشاره کرد و گفت: باتوجه به تلاش و پیگیری انجام شده و همچنین همکاری و مشارکت اداره منابع طبیعی و آبخیزداری در چهارچوب قوانین و مقررات امسال برای توسعه حرم مطهر امامزاده سلطانعلی بن محمدباقر(ع) مشهد اردهال کاشان امسال ۷۲ هکتار از زمین های منابع طبیعی که در مجاورت این امامزاده عظیم الشان قرار دارد سند مالکیت اخذ شده است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در ادامه خاطر نشان شد: همچنین با مدیریت جهادی و با کمک و توسل اهل بیت(ع) توانسته ایم در ۵ سال گذشته برای توسعه حرم مطهر ۵۵۰ امامزاده عظیم الشان و بقعه متبرکه استان پروژه های عمرانی متعددی با کمک خیرین و نیکوکاران اجرا کنیم و از همین جهت نیز خداوند را شاکرم که توانسته ام برای خشنودی فرزندان اهل بیت(ع) گامی هرچند کوچک بردارم.

حجت الاسلام و المسلمین رضا صادقی در ادامه گفت: ما باید قدر جایگاه و منزلت امامزادگان بزرگوار این نعمت های بزرگ خدادادی را بدانیم زیرا که برکت زندگی همه شعیان و چراغ هدایت و ثروت معنوی برای همه انسان ها محسوب می شوند.

وی در ادامه یادآور شد: توفیق خدمت به امامزادگان عظیم الشان، بقاع متبرکه و موقوفات لیاقتی است که توسط اهل بیت(ع) به همه ما داده شده است و باید تمام توان خود را در راستای خدمتگذاری به این امامزادگان واجب التعظیم صرف کنیم تا در روز قیامت شرمنده آنان نباشیم.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: صاحب اصلی موقوفات اهل بیت(ع) هستند و امامزادگان جلیل القدر نیز از فرزندان اهل بیت(ع) هستند و ما باید در جهت توسعه و آبادانی موقوفات و بقاع متبرکه هرچه توان داریم در طبق اخلاص بگذاریم و صرف تکریم آنان بکنیم.

***تعداد وقف های استان اصفهان پنج درصد افزایش یافت

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون تعداد وقف های جدید ثبت شده در استان اصفهان نسبت به مدت مشابه سال گذشته پنج درصد افزایش داشته است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین رضا صادقی روز یکشنبه ۲۲ مهر ماه در آیین معارفه سرپرست جدید اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان آران و بیدگل بیان کرد: ۶۷ وقف جدید از ابتدای سال جاری تا کنون در استان اصفهان ثبت شده که برآورد ارزش ریالی آن به ۶۰ میلیارد ریال می رسد.
وی با اشاره به آخرین وقف صورت گرفته در هفته گذشته با ارزش نزدیک به ۱۰ میلیارد ریال افزود: شهرستان های فریدن، نایین و آران و بیدگل به ترتیب بیشترین تعداد وقف های ثبت شده در سال جاری را دارند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان اضافه کرد: بیشتر نیت واقفان به ترتیب شامل زوج های جوان، امور قرآنی، ساخت مسجد، حسینیه و دانش آموزان کم برخوردار بود که البته امسال وقف هایی متفاوت در زمینه ترک اعتیاد و درمان معتادان نیز به ثبت رسیده است.

وی در ادامه با اشاره به وجود ۷۱۸  بقعه و امامزاده در استان اصفهان گفت: بیشترین امامزادگان استان اصفهان در آران و بیدگل، کاشان و نطنز میزبانی می شوند که علت آن هم پیشینه اسلام در این مناطق است.
حجت الالسلام و المسلمین رضا صادقی همچنین به وجود ۴۵ امامزاده آران و بیدگل اشاره کرد و یادآور شد: این شهرستان همواره پیشتاز در وقف و امور خیریه بوده و امسال نیز هفت ۷ وقف جدید در این شهرستان ثبت شد.

***تجلیل از صبر، ایثار و فداکاری‌های خانواده معظم شهیدان، جانبازان و ایثارگران وظیفه همگان است

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان فلاورجان گفت: خانواده شهدا، فرزندان برومند خود را در زمانی که کشور به آنها نیاز داشت در راه اسلام و انقلاب تقدیم کردند و این اجری بی‌پایان در نزد خدای متعال خواهد داشت.

به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، احمد آزادگی اظهار داشت: همزمان با شروع ماه صفر طی بازدیدی از خانواده های معظم شهداء جنگ تحمیلی (احمدرضا رضایی و عباس شریفی و جانباز مصطفی محمدی و پدر شهید سردار حسین قاسمی) تجلیل و تقدیر به عمل آمد.

وی افزود: این دیدار طبق برنامه ریزی قبلی به عمل آمده از خانواده های معظم شهداء برگزار شد و در این دیدار از مقام والای شهداء و زحمات خانواده های معظم آنان تجلیل و قدر دانی شد.

احمد آزادگی در حاشیه این دیدارها عنوان کرد: تکریم از خانواده های معظم شهداء و ایثارگران از وظایف فرد فرد افراد جامعه است و امروز جایگاه ایران اسلامی در منطقه و جهان، آرامش و امنیت مردم کشورمان مدیون ایثارگری و فداکاری خون شهدا می باشد و شهدا بزرگترین واقفان طول تاریخ هستند زیرا آنان جان خود را وقف انقلاب و امام خمینی(ره) کردند .

وی در این دیدارها با تجلیل از صبر، ایثار و فداکاری‌های خانواده معظم شهیدان، جانبازان و ایثارگران گفت: خانواده شهدا، فرزندان برومند خود را در زمانی که کشور به آنها نیاز داشت در راه اسلام و انقلاب تقدیم کردند و این اجری بی‌پایان در نزد خدای متعال دارد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان فلاورجان در ادامه خاطر نشان شد: همچنین در دهه وقف نیز دیدارهایی با خانواده های معظم شهدا و ایثارگران در نظر گرفته شده است که حتما با هدف تجلیل از مقام شامخ این بزرگواران این برنامه ها اجرا می شود.

***پارک کودک و پارک خانواده امامزاده خیرالنساء(س) بن رود تاکنون ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است

مسئول نمایندگی اوقاف و امور خیریه بن رود و جرقویه علیا گفت: برای ساخت پارک کودک و پارک خانواده امامزاده خیرالنساء(س) روستای فارفان از توابع بن رود و جرقویه علیا تاکنون ۳ میلیارد ریال از محل جذب اعتبارات دولتی و توسط دهیاری هزینه شده است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، امراله اصغری ورزنه اظهار داشت: در راستای تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی و همچنین ارائه خدمات مناسب برای جذب گردشگران مذهبی و همچنین براساس تفاهم نامه و توافقی که بین اداره اوقاف و امور خیریه بن رود و جرقویه علیا صورت گرفته است از اول سال جاری پروژه ساخت پارک کودک و پارک خانواده در جوار حرم مطهر امامزاده خیرالنساء(س) روستای فارفان به همت دهیاری این روستا آغاز شده است.

وی در ادامه افزود: این پروژه در زمینی به مساحت ۴۰۰۰ متر مربع در حال اجرا است که تاکنون ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و ۳ میلیارد ریال اعتبار نیز از محل جذب اعتبارات دولتی و توسط دهیاری در این پروژه هزینه شده و ۲ میلیارد ریال اعتبار دیگر نیز برای اتمام پروژه لازم است که در همین راستا مقرر شده است تا این بودجه نیز توسط دهیاری جذب و هزینه شود.

مسئول نمایندگی اوقاف و امور خیریه بن رود و جرقویه علیا در ادامه اضافه کرد: در همین راستا نیز جلسه ای با حضور دهیار روستای فارفان، اعضاء شورای روستا و هیئت امناء امامزاده خیرالنساء(س) روستای فارفان در خصوص مشکلات امامزاده و اجرای تفاهم نامه و همکاری جهت اتمام پارک کودک و پارک خانواده برگزار شد و مقرر شد تا با همکاری و تعامل بیشتر سرعت اجرای این پروژه افزایش پیدا کند تا شاهد اتمام این پروژه در سال جاری باشیم.

***سرپرست جدید اداره اوقاف و امور خیریه آران و بیدگل معرفی شد

مسئول بازرسی و ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: مراسم تودیع و معارفه سرپرست جدید اداره اوقاف و امور خیریه آران و بیدگل برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حمید بخشی اظهار داشت: با حضور مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان و جمعی از مسئولان شهرستان و اعضا هیئت امنای بقاع متبرکه شهرستان آران و بیدگل مراسم تودیع و معارفه سرپرست جدید اداره اوقاف و امور خیریه آران و بیدگل برگزار شد.

وی در ادامه افزود: در این مراسم که ظهر روز یکشنبه ۲۲ مهر ماه برگزار شد مهدی حافظیان به عنوان سرپرست جدید اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان آران و بیدگل معرفی و از زحمات حجت الاسلام و المسلمین ولی الله روان نیز تقدیر و تجلیل به عمل آمد.

مسئول بازرسی و ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان یادآور شد: حجت الاسلام و المسلمین ولی الله روان در حال حاضر سرپرست معاونت فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان را برعهده دارد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا