تیتر دوشهر و جامعهعناوین اخبار

شهردار اصفهان به مناسبت روز جهانی عصای سفید، از روشن دلان شاغل در شهرداری تجلیل کرد

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از  اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، دکتر قدرت الله نوروزی شهردار اصفهان به مناسبت روز عصای سفید از روشندلان شاغل در شهرداری اصفهان تجلیل کرد.

شهردار اصفهان در این مراسم ضمن تبریک روز جهانی عصای سفید، اظهار کرد: در راستای حفظ حقوق نابینایان باید به گونه ای عمل کنیم تا نابینایان و روشندلان عزیز هرگز احساس سختی در آمد و شد و تعامل با دیگران نداشته باشند، نابینایی اگرچه نقصی جسمی محسوب می شود اما تجربه و احساس ما این موضوع را ثابت کرده که روشندلان انسان های بسیار شایسته هستند که توان بسیار بالایی در درک مسائل دارند.

وی گفت: هر میزان با روشندلان همراه باشید احساس آرامش می کنید و این راهی برای شناخت خداست زیرا ما نمی توانیم با وجود داشتن دو چشم بسیاری از موارد را مشاهده کنیم اما روشندلان با وجود عدم بهره مندی از نعمت دیدن، خوب دیده و خوب درک می کنند و اینجاست که انسان پی به عظمت الهی می برد.

وی اضافه کرد: باید در تمامی برنامه های سطح شهر به لحاظ وجود مسئولیت های متعددی که شهرداری از جمله مسئولیت های اجتماعی دارد طرح ها و برنامه ها به گونه ای باشد تا در همه سطوح، حقوق روشندلان به ویژه در شهرسازی، پیاده راه ها و تمام محل هایی که آمد و شد این قشر است، رعایت شود.

نوروزی گفت: باید راه را برای روشندلان هموار کرده و پیاده راه ها و مراکز عمومی که آنها قصد دارند از خدمات آن بهره بگیرند به گونه ای طراحی شود که این عزیزان به راحتی هدایت شوند.

وی ضمن تاکید بر حفظ کرامت انسانی نابینایان، اظهار داشت: امروزه در دنیا این شرایط برای نابینایان فراهم است ما نیز در شهرداری اصفهان اقداماتی برای حفظ کرامت نابینایان انجام داده ایم با این وجود نیاز به کارهای بیشتری است.

شهردار اصفهان با بیان اینکه کرامت انسانی از طرق مختلف باید تامین شود، گفت: این مهم گاهی با بیان، رفتار و گاهی نیز با ایجاد امکانات، تسهیلات، دسترسی و یا طراحی های شهری میسر می شود.

گفتنی است در این مراسم روشندلان شاغل در شهرداری اصفهان نیز دغدغه های خود را با شهردار اصفهان در میان گذاشتند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا