تیتر دوشهر و جامعهعناوین اخبار

طرح های نیمه تمام دولتی برای تکمیل باید به جوانان لایق و شرکت های دانش بنیان واگذار شود

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری اصفهان، دکتر محسن مهرعلیزاده در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان با بیان اینکه تصمیمات رشد یافته ای در این شورا اتخاذ می شود، اظهارداشت: خروج امریکا از برجام و قصد دشمنان برای ایجاد بحران در کشور، بی نتیجه ماند و تابویی که در خصوص تحریم های جدید آمریکا در آبانماه ایجاد شده بود با همراهی مردم از بین رفت.
استاندار اصفهان با بیان اینکه دولت و نظام در خدمت مردم هستند، افزود: این کشور پایه مستحکم و قدرت روز افزون دارد و خوشحالیم که با حضور مردم فهیم ایران علیرغم فشارهایی که از بیرون به ما تحمیل می شود اقدامات خوبی صورت می گیرد.
وی افزود: مدیران اجرایی و صاحبان تجارت و کسب و کار باید با تمام دقت و قدرت در جهت ایستادگی در ایجاد استقلال و آرامش در جامعه کمک کنند تا از این دوره نیز با سربلندی عبور کنیم.
مهرعلیزاده در ادامه به تبصره ۱۹ قانون بودجه سال ۹۷ در خصوص واگذاری طرح های نیمه تمام به بخش خصوصی اشاره کرد و افزود: در استان اصفهان جوانان لایق، فعال و با استعدادی در شرکت های دانش بنیان فعالیت می کنند که باید از ظرفیت این جوانان در واگذاری طرح های نیمه تمام برای تکمیل استفاده شود.
وی با بیان اینکه ۵۴۰ شرکت دانش بنیان در شهرک علمی و تحقیقاتی فعال هستند، افزود: بسیاری از جوانان برای به انجام رساندن ایده های خود از عدم وجود مکان و سرمایه رنج می برند که تلاش خواهیم کرد در قالب تبصره ۱۹ قانون بودجه، طرح های نیمه تمام را به جوانان واگذار نماییم و این اتصال وظیفه ی ماست.
محسن مهرعلیزاده بر برگزاری سمینار بزرگی در سطح شهر اصفهان با حضور جوانان در دهه ی اول آبان ماه و با محوریت سازمان برنامه و بودجه تاکید کرد و افزود: بخش خصوصی تنها صاحبان فعلی سرمایه نیستند و با توجه به کارهای بزرگی که از سوی جوانان کارآفرین و شرکت های دانش بنیان صورت گرفته است باید این جوانان تشویق و ترغیب به در اختیار گرفتن طرح های نیمه تمام شوند.
مهرعلیزاده با بیان اینکه امکانات دولتی موجود در قالب طرح های نیمه تمام و تسهیلات لازم در اختیار جوانان قرار خواهد گرفت، تاکید کرد: هیچ ریالی از جوانان گرفته نخواهد شد و تنها باید همت، هوش، درایت و انگیزه از جوانان باشد تا با امکانات موجود در جهت بهره وری هرچه بیشتر از استعداد و هوش آنان قدم برداریم.
استاندار اصفهان در پایان به اعطای تسهیلات به واحدهای تولیدی نیز اشاره کرد و افزود: واحدهای تولیدی که کالای ایرانی تولید می کنند و به عبارتی حداقل ۸۰ درصد مواد اولیه آن ها ایرانی است از اولویت بیشتری در دریافت تسهیلات و امکانات برخوردار هستند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا