شهر و جامعهعناوین اخبار

وقتی خدا بنده ای را دوست داشته باشد او را فقیه در دین می کند

به گزارش سرمایه گستران از اصفهان، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمهدی ابطحی، مدیر حوزه‌ علمیه خواهران استان اصفهان در مراسم معارفه مدیر مدرسه علمیه خواهران فاطمه الزهرا نایین در جمع طلاب و اساتید اظهار داشت: تربیت بر تعلیم مقدم است و ترکیه بر آموزش ارجحیت دارد و مسئولان و مربیان مدرسه برای طلاب الگو هستند و باید نسبت به این موضوع حساس باشند.

وی ابراز داشت: تحصیل در حوزه برای شما افتخار محسوب شود و برای آن ارزش قایل شوید، خواهران دیگر را به حوزه جذب کنید و مراجع تقلید و علمای گذشته باید الگو و سرمشق ما در تحصیل علوم حوزوی باشند که حتی در بدترین مصائب زندگی نیز لحظه ای کسب علم را ترک نکردند و حتی در طول تحصیل خود یک روز تعطیلی درسی نداشتند.

مدیر حوزه‌ علمیه خواهران استان اصفهان با تأکید براینکه وقتی خدا بنده ای را دوست داشته باشد او را فقیه در دین می کند گفت: ارزش انسان به خدا شناسی است و این راه که شما انتخاب کرده آید به خداشناسی کمک می کند، خداشناسی انسان را بالا می برد و تقوای الهی را رعایت کنید و با استقامت و تحمل سختی‌ها به کسب علم بپردازید .

حجت‌الاسلام والمسلمین ابطحی یادآور شد: فهم مسائل فقهی بسیار لذت بخش است و تحصیل راهی است که وقتی به ثمر نشست ، لذت آن را خواهید چشید، هر کدام از شما باید یک مجتهده امین شود، او هم مثل شما یک زن بود با همه گرفتاری هایی که شما دارید.

وی با بیان اینکه کار تبلیغ برای اسلام، برکات زیادی دارد اظهارداشت: علم را بیاموزید و زکات آن را هم که همان نشر آن است پرداخت کنید، وقتی علم را بخوبی آموختید در مکانهای عمومی و به جا آنها را نشر بدهید و دیگران را نیز در این زمینه آگاه سازید.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان در ادامه تصریح کرد: شما طلاب نیز به عنوان محصلین حوزه، باید فرصت ها را غنیمت بشمارید و به نشر معارف اهل بیت(ع) بپردازید، چرا که هر چیزی زکاتی دارد و زکات علم انتشار آن است.

وی به طلاب جوان گفت: هر روز در دعای عهد می خوانیم که خدایا پس از مرگ مرا زنده کن تا در رکاب امام زمان جانفشانی کنم پس  خود را با امام زمان پیوند بزنید و خود را خادم آن حضرت قرار دهید، سحرگاه را از دست ندهید و این سختی را به جان بخرید.

یادآور می شود: در این مراسم خانم مریم جبلی نایینی به عنوان مدیر مدرسه علمیه خواهران فاطمه الزهرا نایین معرفی شد.

برگزاری مراسم تکریم و معارفه مدیر مدرسه علمیه خواهران فاطمه محدثه(س) اصفهان

مراسم تکریم و معارفه مدیر مدرسه علمیه خواهران فاطمه محدثه(س) اصفهان با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی ابطحی مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان و هیأت همراه و  با حضور مدیران مدارس علمیه  کوثر و جامعه النور اصفهان، حضرت حکیمه(س) سپاهانشهر، هیئت امناء، کارکنان، اساتید، دانش آموختگان، مبلغان و طلاب مدرسه برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین ابطحی ضمن تسلیت شهادت حضرت رقیه در دانه امام حسین علیه السلام اظهار داشت: مسأله اسارت و مصیبت اهل بیت علیهم السلام برای ایشان کمتر از شهادت امام حسین علیه السلام نیست بلکه این مسأله برای امام سجاد علیه السلام گران تر نیز بود.

وی افزود: هر چند امام سجاد در کربلا حضور داشتند ولی ایشان فرمودند: امان از شام. سعد ساعدی وقتی در شام به امام سلام می کند امام از او می خواهد پولی به نیزه دار ها بدهد تا مردم به بهانه ی نگاه به نیزه داران به اهل بیت پیامبر علیهم السلام نگاه نکنند و این ها برای زنان اسلام درس است و ارزش و اهمیت حجاب برای اهل بیت را نشان می دهد.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان اذعان داشت: حضرت زینب سلام الله علیها به یزید فرمود: أ من العدل یابن الطلقاء … آیا از عدالت تو این است که زنان تو در پشت پرده ها پنهان باشند و اهل بیت رسول خدا در منظر مردم قرار بگیرند؟ در اینجا نیز حضرت از کشته شدن برادر ان و فرزندان و … سخن نمی گویند.

حجت الاسلام والمسلمین ابطحی طلاب را مورد خطاب قرار داد و گفت: اگر حجاب خود را رعایت کنید مورد عنایت امام زمان عج الله تعالی فرجه الشریف خواهید بود.

وی تصریح کرد: شخصی مدت ها تضرع و زاری داشته تا امام زمان(عج) را ببیند یک روز به او خبر دادند اگر می خواهی امام را ببینی به فلان خانه بیا. وقتی به آنجا رفت امام زمان را در آنجا دید که به تشیع جنازه خانمی آمدند علت را پرسیدند، گفته شد این خانم به خاطر کشف حجاب ۷ سال از خانه بیرون نرفته بود تا حجابش مورد تعرض واقع نشود.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان خطاب به مدیران و استادان حوزه های علمیه اظهار داشت: وظیفه ی شما این است که طلاب را با این فرهنگ آشنا کنید زیرا هر جا حوزه های علمیه وجود دارد باید سنگری برای حفظ حجاب باشد.

وی ادامه داد: طلاب و دانش آموختگان حوزه ها در هر نقطه ای که هستند باید فرهنگ اهل بیت را ترویج دهند و  برای این مهم باید خوب درس بخوانند نه برای نمره و مدرک بلکه برای نشر و ترویج آن تا طبق فرموده اهل بیت علیهم السلام رحمت خداوند شامل حال احیاء کنندگان امر آنان شود.

وی در تشریح وظایف مدیر گفت: مدیریت طبق فرمایش معصوم «رئیس القوم خادمهم» هر کس مسئول و مدیر است باید خدمتگذار آن ارگان باشد.

مدیر حوزه های علمیه خواهران استان اصفهان در ادامه گفت: نسبت به مشکلات طلاب بی تفاوت نباشید و با شناسایی مشکلات آن ها سعی در برطرف کردن آن ها داشته باشید و جهت تقویت معنویت طلاب تلاش و اهتمام ویژه داشته باشید.

یادآور می شود: در پایان این مراسم از زحمات ۲۰ ساله ی خانم رضوان مصطفوی مدیر سابق مدرسه علمیه خواهران فاطمه محدثه(س) اصفهان که به افتخار بازنشستگی نائل آمده اند تقدیر و خانم رضوان جهانبخش به عنوان سرپرست مدرسه علمیه خواهران فاطمه محدثه(س) اصفهان معرفی شد.

رئیس هیأت امناء مدرسه علمیه فاطمه الزهراء(س) اصفهان:

محبت به اهل بیت(ع) سر منشأ تمام خیرات

رئیس هیأت امناء مدرسه علمیه فاطمه الزهراء(س) اصفهان در جمع طلاب این مدرسه گفت: تمام خیرات و برکات عالم در گرو محبت به اهل بیت(ع)می باشد، هر کس خیر دنیا و آخرت را می خواهد چنان رفتار کند که شامل لطف اهل بیت(ع) شود،

نشست اخلاقی، با عنوان «محبت به اهل بیت(ع) سر منشأ تمام خیرات»، با سخنرانی حجت الاسلام والسلمین رضا فراهینی، رئیس هیأت امناء مدرسه علمیه فاطمه الزهراء(س) اصفهان، و با حضور طلاب خوابگاهی مدرسه علمیه فاطمه الزهراء(س) اصفهان و موسسه آموزش عالی فاطمه الزهرا(س) اصفهان برگزار شد.

حجت الاسلام فراهینی ضمن تسلیت شهادت امام حسن مجتبی(ع)، به حدیثی از امام علی(ع) اشاره نمود و گفت: امام علی(ع) در رابطه با درجات گوناگون دلباختگان اهل بیت علیهم السلام و نتیجه آن می فرماید: «من احبنا بقلبه و اعاننا بلسانه و قاتل معنا بیده فهو معنا فی الجنه فی درجتنا، و من احبنا بقلبه و اعاننا بلسانه و لم یقاتل معنا اعداءنا فهو اسفل من ذلک بدرجه و من احبنا بقلبه و لم یعنا بلسانه و لا بیده فهو فی الجنه» هر کس ما را در دل دوست داشته باشد و با زبانش یاری کند و با دستش به دفاع از ما برخیزد (یعنی با تمام وجود دلباخته ما باشد)، در بهشت هم درجه و همنشین ما خواهد بود و هر که ما را با دل دوست بدارد و با زبان یاری کند و همراه ما با دشمنانمان نجنگد، یک درجه پایین تر خواهد بود و هر که با قلبش ما را دوست دارد ولی با زبان و دست به یاری ما نشتابد، در بهشت خواهد بود.

وی ادامه داد: کسی که از تمام زندگیش برای محبت به اهل بیت(ع) بگذرد، به معنای واقعی کلمه، محب و دوستدار آنها می باشد، ما باید به دلمان مراجعه کنیم، به اعمالمان نگاه کنیم و با انصاف محاسبه ای داشته باشیم تا بفهیم جزء کدام دسته از این سه گروهی که امام علی(ع) فرمودند هستیم.

حجت الاسلام فراهینی افزود: تمام خیرات وبرکات عالم در گرو محبت به اهل بیت(ع)می باشد. هر کس خیر دنیا و آخرت را می خواهد چنان رفتار کند که شامل لطف اهل بیت(ع) شود، بنابراین تا وقت نگذشته است به خود بیاییم و برای آخرتمان توشه ای تهیه کنیم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا