پیشخوانشهر و جامعهعناوین اخبار

ارسال ۲۵ هزار بسته جیره غذایی خشک به موکب امام رضا(ع) توسط واقفان اصفهانی

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از  روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حمید بخشی اظهار داشت: براساس تصمیمی که در ستاد اربعین اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گرفته شده امسال برای پذیرایی از زائران هندی و پاکستانی که از مرز میرجاوه سیستان و بلوچستان جهت شرکت در همایش بزرگ پیاده روی اربعین وارد ایران می شوند ۲۵ هزار بسته خشکبار و جیره غذایی خشک از محل موقوفات منطبق و جذب کمک های خیرین اصفهانی تهیه و بسته بندی شده است.

وی ادامه داد: این خشکبار و جیره غذایی خشک با هزینه ای بیش از ۵۰۰ میلیون ریال تهیه شده اند که این مواد غذایی به همت خانواده های معظم شهدای هشت سال دفاع مقدس نیز بسته بندی شده اند و در روزهای آتی برای توزیع بین زائران امام حسین(ع) به سیستان و بلوچستان ارسال می شوند.

مدیر اجرایی موکب های اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در ادامه یادآور شد: برای پذیرایی در شان و منزلت زائران اباعبدالله الحسین علیه السلام اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان تمام تلاش خود را به کار برده است و از ظرفیت تمام نیروهای خود و بخش های مختلف این اداره که شامل معاونت فرهنگی اجتماعی، معاونت توسعه نیروی انسانی، مالی غیرعمومی، واحد حمل و نقل و رفاهی استفاده کرده است.

***اجرای طرح زندگی به رنگ خدا در امامزادگان شهرستان گلپایگان

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گلپایگان گفت: طرح زندگی به رنگ خدا با هدف آموزش های مهارت های فردی به صورت رایگان در جوار حرم مطهر امامزادگان شهرستان گلپایگان اجرا می شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین عباس نصیر الاسلامی اظهار داشت: براساس دستور العمل سازمان اوقاف و امور خیریه و همچنین در راستای پیروی از منویات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) مبنی بر ترویج سبک زندگی اسلامی و با هدف نشر معارف اهل بیت(ع) طرح زندگی به رنگ خدا با رویکرد آموزش های مهارت های فردی به صورت رایگان در جوار حرم مطهر امامزادگان شهرستان گلپایگان اجرا می شود.

وی در ادامه افزود: این طرح ویژه دختران و بانوان در سه گرایش و دو سطح مقدماتی و پیشرفته با موضوعات مهارت های ازدواج و تحکیم خانواده با رویکرد آموزش های مهارت های فردی و تربیت فرزند در جوار حرم مطهر امامزادگان عظیم الشان شهرستان گلپایگان برگزار می شود.

 سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گلپایگان ادامه داد: این دوره ها از ۱۹ آذر ماه آغاز می شوند و تا ۵ اردیبهشت نیز این کلاس ها ادامه دارند.

حجت الاسلام و المسلمین عباس نصیر الاسلامی در ادامه اضافه کرد: این دوره ها در جوار حرم مطهر امامزاده هفده تن(ع)، امامزاده ابراهیم(ع)، امامزاده عمران بن علی(ع)، بقعه متبرکه حجت الاسلام و اداره اوقاف و امور خیریه گلپایگان برگزار می شود.

وی در ادامه گفت: علاقمندان برای شرکت و یا کسب اطلاعات بیشتر از نحوی برگزاری این دوره ها می توانند همه روزه از ساعت ۸ صبح لغایت ۱۴ بعدازظهر باشماره ۵۷۴۸۲۵۰۱ داخلی ۴ تماس حاصل نمایند.

***بازدید روزانه ۱۳۰ گردشگر خارجی از امامزاده هلال ابن علی(ع) آران و بیدگل

مدیر اجرایی امامزاده محمد هلال بن علی(ع) آران و بیدگل گفت: امسال روزانه به طور متوسط ۱۳۰ گردشگر خارجی از حرم مطهر حضرت محمد هلال بن علی (ع) آران و بیدگل بازدید کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، سید جواد تکیه با اشاره به اینکه اکثر گردشگران خارجی در فصول بهار و پاییز زائر حرم حضرت محمد هلال بن علی (ع) می شوند، افزود: بر اساس آمارهای موجود بیشتر گردشگران از کشورهای اروپایی و سپس اسلامی هستند.
وی در ادامه به افزایش ۱۰۰ درصدی بازدید گردشگران داخلی کشور از حرم حضرت محمد هلال بن علی(ع) اشاره و اظهار کرد: در شش ماهه نخست امسال حدود ۲۰۰ هزار گردشگر داخلی نیز از حرم بازدید کردند.
مدیر اجرایی امامزاده محمد هلال بن علی (ع) آران و بیدگل پخش برنامه های مختلف مذهبی حرم مطهر در شبکه های ملی و فراملی، اجرای برنامه های مختلف قرآنی و همچنین جاذبه خاصی تاریخی موجب جذب بیشتر گردشگران شده است.
وی با تاکید بر ضرورت تامین زیرساخت ها گفت: زیر سازی، یکی از مسائل مهم اقامت گردشگران است که متاسفانه، این شهرستان فاقد امکانات اقامتی مناسب مانند زائرسرا یا هتل است.
سید جواد تکیه اظهار داشت: آستان مقدس حضرت محمد هلال فرزند بلافصل حضرت امام علی (ع) که در آران و بیدگل قرار دارد به ویژه در این چند سال گذشته مورد توجه بسیاری، از جمله گردشگران خارجی قرار گرفته است.
وی گفت: آستان مقدس امامزاده هلال بن علی (ع) در شهرستان آران و بیدگل در ۲۱۰ کیلومتری شمال استان اصفهان واقع است.

***ثبت وقف جدیدی در خمینی شهر برای کمک به مساجد شهرستان

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خمینی شهر گفت: دو واقف نیک اندیش یک باب منزل مسکونی خود را به ارزش ۳ میلیارد ریال برای کمک به تامین هزینه های مساجد شهرستان خمینی شهر وقف کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین رضا ابراهیمی اظهار داشت: دو خواهر به نام های عزت و زهرا زهتاب با مراجعه به اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خمینی شهر به صورت مشترک یک وقف جدید را به نام خود در سامانه جامع موقوفات و بقاع متبرکه به ثبت رساندند.

وی در ادامه افزود: این واقفان نیک اندیش هرکدام سه دانگ از این منزل مسکونی که مساحت آن ۱۶۱ متر مربع است و ارزش آن نیز بالغ بر ۳ میلیارد ریال است را وقف کردند.

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خمینی شهر ادامه داد: براساس وقف نامه ای که توسط این واقفان نیک اندیش تنظیم و به ثبت رسیده است درآمد این موقوفه برای تامین هزینه های مساجد شهرستان هزینه می شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا