تیتر دوشهر و جامعهعناوین اخبار

روزانه ۱۰۰۰ نفر در موکب حضرت علی اکبر(ع) اسکان داده می شوند

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین رضا صادقی اظهار داشت: با مشارکت و هماهنگی ادارات کل اوقاف و امور خیریه استان خوزستان، یزد و اصفهان موکب حضرت علی اکبر(ع) برای ارائه خدمات به زائران امام حسین(ع) در همایش بزرگ پیاده روی اربعین در مرز چزابه برپا شده است.

وی در ادامه افزود: این موکب در زمینی به مساحت ۹۰۰ متر مربع همراه با ۳۰ چشمه سرویس بهداشتی، ۱۰ دوش حمام، برپایی نانوایی، محل اسکان برادران و خواهران به صورت جداگانه، محل توزیع پذیرایی، آشپزخانه و ایستگاه پاسخگویی به مسائل شرعی برپا شده است.

میر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان ادامه داد: براساس مصوبات قرارگاه مرکزی موکب حضرت علی اکبر(ع) ۳۰ چشمه سرویس بهداشتی، ۱۰ دوش حمام توسط اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان تهیه شده همچنین نانوایی نیز توسط افرادی از استان یزد در این موکب برپا شده که روزانه در این نانوایی ۴۰۰۰ قرص نان گرم پخت و بین زائران توزیع می شود همچنین طبخ و توزیع صبحانه و شام نیز برعهده استان یزد است استان خوزستان نیز طبخ ناهار، تهیه میان وعده و همچنین مکان اسکان تجهیز مکان اسکان مسافران را برعهده دارد.

حجت الاسلام و المسلمین رضا صادقی در ادامه اضافه کرد: در این موکب روزانه ۱۰۰۰ نفر از برادران و خواهران به صورت جداگانه اسکان داده می شوند همچنین ۵۰۰۰ پرس غذای گرم طبخ و بین زائران توزیع می شود و دو مبلغ بومی نیز برای پاسخگویی به مسائل شرعی زائران در این موکب مستقر هستند.

وی در ادامه یادآور شد: با همکاری و مشارکت ادارات اوقاف و امور خیریه استان ها و همچنین از محل موقوفات منطبق و جمع آوری کمک های مردمی این موکب برپا شده و از روز ۳۰ مهر ماه به صورت رسمی فعالیت خود را آغاز کرده است و این موکب تا ۱۵ آبان ماه نیز پذیرای زائران عزیز و محترم است.

براساس این گزارش علی کاوند مدیر روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان خوزستان نیز در راستای پوشش رسانه ای فعالیت های موکب حضرت علی اکبر(ع) اظهار داشت: براساس هماهنگی های به عمل آمده با مرکز صدا و سیمای استان خوزستان مقرر شده است تا ۴ برنامه در شبکه کارون به صورت زنده از این موکب پخش شود همچنین ۱۰ برنامه رادیویی نیز با محوریت فعالیت های این موکب از شبکه رادیو استان خوزستان با حضور مدیران کل اوقاف استان ها، واقفان نیک اندیش و دیگر افراد متخصص تهیه و پخش شود.

***اجرای تعزیه حضرت رقیه(س) در امامزاده سلطانعلی ابن محمد باقر(ع) کاشان

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کاشان گفت: مراسم تعزیه خوانی حضرت رقیه(س) در جوار حرم مطهر امامزاده سلطانعلی ابن محمد باقر(ع) مشهد اردهال کاشان برگزار می شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین اصغر توسلی اظهار داشت: براساس هماهنگی های به عمل آمده و در راستای ترویج و نشر معارف اهل بیت(ع) و در آستانه اربعین امام حسین(ع) در جوار آستان مقدس امامزاده سلطانعلی ابن محمد باقر(ع) کاشان مراسم تعزیه خوانی حضرت رقیه(س) برگزار می شود.

وی در ادامه افزود: این مراسم روز جمعه ۴ آبان ماه ساعت ۱۵ لغایت ۱۷ بعدازظهر توسط مجمع خیمه داران اهل بیت(ع) اسحاق آباد در جوار حرم مطهر این امامزاده واجب التعظیم اجرا می شود.

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کاشان گفت: آستان مقدس امامزاده سلطان علی بن امام محمدباقر (علیه السلام) در ۴۲ کیلومتری کاشان و در منطقه مشهد اردهال واقع شده است.

***کلاس های طب اسلامی در امامزاده سید داود(ع) خور و بیابانک برگزار می شود

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خور و بیابانک گفت: در راستای طرح زندگی به رنگ خدا کلاس های طب اسلامی در جوار آستان مقدس امامزاده سید داود(ع(خور و بیابانک برگزار می شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، مجتبی بابایی اظهار داشت: براساس هماهنگی های به عمل آمده با هدف ترویج سبک زندگی اسلامی و همچنین اجرای طرح زندگی به رنگ خدا کلاس های طب اسلامی در جوار حرم مطهر امامزاده سید داود(ع) خور و بیابانک هر هفته روزهای دوشنبه ساعت ۱۵ و ۳۰ دقیقه برگزار می شود.

وی در ادامه افزود: در همین راستا و با هدف اجرای طرح زندگی به رنگ خدا کلاس های گل سازی و نمد دوزی نیز روزهای یکشنبه و چهارشنبه هر هفته ساعت ۱۵ و ۳۰ دقیقه و کلاس های عروسک بافی و قلاب بافی نیز روزهای یکشنبه و سه شنبه ساعت ۱۵ و ۳۰ دقیقه در جوار آستان مقدس این امامزاده جلیل القدر برگزار می شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خور و بیابانک در ادامه خاطر نشان شد: این کلاس ها با رویکرد توانمدسازی خانواده و ارتقاع مهارت ها ویژه خواهران و تبدیل این امامزاده به قطب فرهنگی در جوار حرم مطهر این امامزاده واجب التعظیم برگزار می شود که در انتهای کلاس ها نیز به شرکت کنندگان گواهی معتبر اعطا می شود.

مجتبی بابایی گفت: آستان مقدس امامزاده سید داود (علیه السلام) در شهرستان خوروبیابانک، بخش مرکزی، شهر خور و در میدان امام خمینی واقع شده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا