شهر و جامعهعناوین اخبار

باید مروج اقوال، افعال و کردار اهل بیت(علیه السلام) باشیم

به گزارش سرمایه گستران از اصفهان، آیین تکریم و معارفه مدیر مدرسه علمیه خواهران خدیجه کبری (س) اصفهان با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین ابطحی مدیر حوزه‌ علمیه خواهران استان اصفهان و با حضور حجت الاسلام و المسلمین حسن شفیعی رئیس هیأت امناء، طلاب، اساتید و کادر در سالن اجتماعات این مدرسه علمیه برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین ابطحی در این مراسم با تاکید بر اینکه باید مروج قول، افعال و کردار اهل بیت باشیم افزود: امام رضا می فرمایند: شیعیان تسلیم امر ما هستند، اگر همه به دستورات الهی و ائمه اطهار عمل کنیم، آنگاه شیعه واقعی هستیم بنابراین از هوای نفس خود پیروی نکنیم و از اطاعت این خانواده خارج نشویم.

مدیر حوزه‌ علمیه خواهران استان اصفهان بیان کرد: نهج‌البلاغه را بخوانیم و سر لوحه زندگی قرار دهیم، جرج زیدان مسیحی می گوید نهج‌البلاغه را بیش از ۲۰۰ بار خواندم. آیا در این جمع کسی هست که یک دور کامل نهج‌البلاغه را خوانده باشد؟

حجت الاسلام ابطحی اظهار داشت: مگر فقه، اخلاقیات و سیاسی ما غیر از احادیث و روایات است که آنها را در سینه خود نداشته باشیم و از آنها در زندگی استفاده نکنیم.

وی با اشاره به اینکه امان ۶۰ هزار حدیث از امام صادق حفظ بود سفارش کرد: سعی کنید جملات امامان معصوم را حفظ کنید چرا که ما به حوزه آمده ایم تا قول امامان را اخذ کنیم و قول اهل بیت را سرمشق خود و زندگی قرار دهیم.

حجت‌الاسلام ابطحی ابراز داشت: ما آمده ایم در حوزه تا بگویم قال باقر و قال صادق و فقط بر اساس قول آن بزرگواران زندگی خود را بسازیم.

مدیر حوزه‌ علمیه خواهران استان اصفهان تاکید کرد: مروج قول، افعال و کردار اهل بیت باشیم ناشر افعال اهل بیت باشیم و با تولی و تبری ارادت خود را به اهل بیت نشان دهیم.

حجت الاسلام ابطحی گفت: بصیرت و ایمان قلبی مهم است و گرنه اینکه دشمن اهل بیت می‌تواند همچون شمر نماز خوان هم باشد.

وی تاکید کرد: حوزه‌ها باید تولی، تبری و برائت از مشرکان را آموزش دهد، در زیارت عاشورا ابتدا لعن می‌کنیم سپس بر امام حسین سلام می کنیم و وقتی بغض آنها در دل جای گرفت سپس سلام می دهیم، ما در مقابل محبت، برائت هم داریم.

مدیر حوزه‌ علمیه خواهران استان اصفهان با اشاره به اینکه مدیریت در دوران مختلف باید تغییر کنند تا افکار جدید بیاید و مجموعه رشد کند خاطر نشان کرد: هر چه خلاقیت و ابتکار وجود داشته باشد، در همان چند سال مدیریت بروز می کند و تغییرات و تحولات موجب ارتقا مجموعه خواهد شد و این ها حسن است.

وی خطاب به طلاب افزود: از این فرصت جوانی و تحصیل در حوزه کمال استفاده را ببرید و به آن افتخار کنید.

در این آیین از زحمات خانم محبیان مدیر سابق مدرسه تقدیر و خانم آلمانی به عنوان مدیر جدید مدرسه علمیه خواهران خدیجه کبری(سلام الله علیها) اصفهان معرفی شد.

***نگهداری زبان شرط رستگاری است

امام جمعه شهر دستگرد برخوار با بیان اینکه راستگویی یکی از علائم ایمان است، گفت: سخن باید مطابق با واقع باشد، ولی هر سخن راستی قابل انتقال نیست.

به گزارش روابط عمومی مدیریت حوزه علمیه خواهران اصفهان، نشست اخلاقی با موضوع «قول سدید» با سخنرانی حجت الاسلام جمال قربانی، امام جمعه شهر دستگرد برخوار و با حضور حجت الاسلام والمسلمین محمد رضا صالحیان رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه اصفهان، مدیر، اساتید و طلاب در مدرسه علمیه حضرت نرجس خاتون (س) دولت آباد برگزار شد.

حجت الاسلام قربانی با استناد به آیه ۷۰ سوره احزاب «یا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ وَ قُولُوا قَوْلًا سَدِیداً »  گفت: طبق این آیه ابتدا خداوند مومنین را امر به تقوا می کند اما در این امر، خداوند یک نکته را برجسته می کند و آن اینکه «و قولو قولا سدیدا» صحبت کردن شما از نوع قول سدید یعنی سخن محکم، متقن و بدون آفت باشد.

وی ادامه داد: از زبان خود محافظت کنید و مراقب باشید سخنتان دروغ نباشد و هرجایی هر سخنی را نگویید حتی هر سخن راستی را هم لازم نیست انسان به زبان آورد.

استاد حوزه با اشاره به اینکه یکی از علائم ایمان، گفتن سخن راست است، گفت: سخن باید مطابق با واقع باشد ولی هر سخن راستی قابل انتقال نیست و تمام غیبت ها راست است، چون که اگر راست نباشد تهمت است، اما همین حرف راست را هم نباید بزنی چون به مثابه خوردن مردار برادر مومن خود است.

امام جمعه شهردستگرد اظهار کرد: بدانید که سخن گفتن شما هم جزء اعمال شماست؛ که اگر این را بدانی کمتر و به جا حرف می زنی .

حجت الاسلام قربانی با اشاره به اینکه هنر فرد است که صحبت کند، اما صحبتش همراه غیبت نباشد گفت: رعایت قول سدید و حفظ زبان مزیت هایی دارد.

وی مزایای حفظ زبان را شامل کنترل اعمال فرد، اصلاح اعمال به این معنی که اگر اعمالت را مراقبت کردی خداوند اعمالتان را اصلاح می کند، نگهداری زبان دستور رسول خدا (صلی الله علیه و آله) است که سبب رستگاری عظیم فرد می شود، « و من یطع الرسول فقد فاز فوزاً عظیما» هر کس از خدا و رسول خدا اطاعت کند به رستگاری بزرگی نائل خواهد شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا