پیشخوانشهر و جامعهعناوین اخبار

توقیف وانت پیکان با ۱۶۲ کیلو تریاک/سارق فروشگاه حین سرقت دستگیر شد/کشف نوشیدنی های قاچاق در خمینی شهر/کشف کالای قاچاق از یک دستگاه اتوبوس در شهرضا

 به گزارش سرمایه گستران از پایگاه اطلاع رسانی پلیس اصفهان، سرهنگ “سید تقی حسینی” داظهار داشت : پلیس اصفهان در جاده “تالاب” شهر “ورزنه” به یک دستگاه وانت پیکان مشکوک شده و آن را متوقف کرد.

این مقام انتظامی بیان داشت : در بازرسی از این خودرو ۱۶۲ کیلوگرم تریاک که در اتاق بار خودرو جا ساز شده بود کشف شد.

سرهنگ حسینی اضافه کرد: در این رابطه یک سوداگر مرگ دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر اصفهان در پایان خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی با سوداگران مرگ و قاچاقچیان مواد افیونی برخورد قاطع و قانونی می‌کند و اجازه جولان و سرکشی به آنان نخواهد داد.#

**سارق فروشگاه حین سرقت دستگیر شد

گروه استان ها_اصفهان_ فرمانده انتظامی شهرستان “کاشان” از دستگیری یک خانم سارق حین سرقت از فروشگاهی خبر داد.

سرهنگ ” علی پورکاوه ” در مصاحبه با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت : در پی تماس مدیر فروشگاه “کوروش” با مرکز ۱۱۰ مبنی بر حضور فردی سارق در فروشگاه، بلافاصله ماموران کلانتری ۱۱ “غیاث الدین” این فرماندهی وارد عمل شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان کاشان خاطرنشان کرد: ماموران موفق شدند در یک عملیات ضربتی سارق را که یک خانم بود دستگیر کنند.

سرهنگ علی پورکاوه تصریح کرد : متهمه که به بزه انتسابی اعتراف کرد برای اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد.

فرمانده انتظامی شهرستان کاشان در پایان از شهروندان خواست ضمن رعایت هشدارهای پلیسی مغازه ها و فروشگاههای خود را به سیستم های ایمنی مجهز کرده و گفت: در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک قبل از هر اقدامی بلافاصله با مرکز فوریتهای پلیسی ۱۱۰ تماس بگیرند.

**توقیف ۱۳۹ دستگاه خودروی متخلف بعلت انجام۲ تخلف همزمان حادثه‌ ساز

گروه استان‌ها_اصفهان_ رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان از توقیف ۱۳۹ دستگاه خودروی متخلف به علت انجام ۲ تخلف همزمان حادثه‌ ساز در مهر ماه سال ۹۷ خبر داد.

سرهنگ “رضا رضایی” در مصاحبه با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: براساس بند د ماده ۱۰ قانون رسیدگی به تخلفات هرگاه راننده‌ای به صورت همزمان مرتکب ۲ تخلف از تخلفات “حرکات نمایشی، تجاوز از سرعت مجاز بیش از ۵۰ کیلومتر در ساعت، سبقت غیر مجاز در راه‌های دوطرفه، عبور از چراغ قرمز، حرکت به طور مارپیچ، تجاوز به چپ از محور راه” گردد، وسیله نقلیه او برای حداقل ۷۲ ساعت توقیف می‌شود.

این مقام انتظامی بیان داشت : در مهر ماه امسال تعداد ۱۳۹ دستگاه خودروی متخلف به علت انجام ۲ تخلف همزمان حادثه ساز توقیف شدند.

سرهنگ رضایی اظهار داشت : ترخیص این خودروها منوط به پرداخت کلیه جریمه‌ها و سیر مراحل قانونی است.

**اعتراف سارق باطری دکل های موبایل

گروه استان ها_اصفهان_ فرمانده انتظامی شهرستان “تیران و کرون” از دستگیری سارق باطری دکل های موبایل و کشف ۱۱۲ فقره سرقت خبر داد.

سرهنگ “علی صادقی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: در پی وقوع چندین مورد سرقت باطری دکل های موبایل در شهرستان “تیران و کرون” ، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

این مقام انتظامی بیان داشت: ماموران پس از انجام یک سری کارهای تخصصی موفق شدند ، سارق را شناسایی و پس از هماهنگی قضائی دستگیر کنند.

سرهنگ صادقی اضافه کرد: فرد دستگیر شده به ۱۱۲ فقره سرقت باطری دکل های موبایل در شهرستان تیران و کرون اعتراف کرد.

فرمانده انتظامی شهرستان تیران و کرون با اشاره به اینکه ارزش اموال سرقت شده توسط کارشناسان یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعلام شده است خاطرنشان کرد: متهم برای اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد.#

**کشف نوشیدنی های قاچاق در خمینی شهر

گروه استان ها_اصفهان_فرمانده انتظامی شهرستان “خمینی شهر” از کشف یک محموله نوشیدنی های قاچاق به ارزش ۸ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ “علی جعفری نژاد” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس در تشریح این خبر عنوان کرد:مأموران گشت پلیس آگاهی این فرماندهی حین گشت زنی هدفمند خود به یک دستگاه خودروی پراید مشکوک و آن را متوقف کردند.

این مقام انتظامی بیان داشت : در بازرسی از این خودرو تعداد ۲۵۰ قوطی نوشیدنی قاچاق با مارک های مختلف به ارزش ۸ میلیون ریال کشف شد.

سرهنگ جعفری نژاددر پایان با اشاره به تحویل متهم به مراجع قضائی به افراد سودجو و قاچاقچیان هشدار داد: نیروی انتظامی برای حفاظت از منابع ملی قاطعانه با قاچاق چوب وفرآورده های جنگلی برخورد کرده و پس از تشکیل پرونده مراتب را به مقامات قضائی منعکس می کند.

**کشف کالای قاچاق از یک دستگاه اتوبوس در شهرضا

گروه استان ها_اصفهان_ فرمانده انتظامی شهرستان شهرضا از کشف یک محموله پوشاک و انواع فیلتر روغن خودرو به ارزش ۱۰۰میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ “محمد حسین بابا کلانی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس گفت: ماموران انتظامی ایستگاه ایست و بازرسی شهید امامی شهرستان شهرضا حین کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه اتوبوس که از شیراز به سمت تهران در حرکت بود مشکوک و آن را متوقف کردند.

وی ادامه داد: در بازرسی از این اتوبوس۳۴۸ثوب پوشاک ۷۲و عدد انواع فیلتر روغن خودرو خارجی قاچاق فاقد هر گونه مدارک معتبر گمرکی کشف شد.

سرهنگ بابا کلانی بیان داشت: ارزش این کالای کشف شده توسط کارشناسان مربوطه ۱۰۰میلیون ریال اعلام شده است.

این مقام انتظامی افزود: در این خصوص راننده اتوبوس دستگیر و برای اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد.

فرمانده انتظامی شهرستان شهرضا در پایان خاطر نشان کرد: قاچاق کالا به تولیدات داخلی کشور ضربه مستقیم می زند که از تمام مردم تقاضا می شود هر گونه اخبار در خصوص کالای قاچاق را از طریق شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

*همسر ناجی

گروه استان ها_ اصفهان _ کم کم به رفت و آمد کردن با مردهای غریبه داشتم عادت می کردم و با آنها در رستوران و کافی شاپ قرار می گذاشتم تا اینکه یک روز همسرم به من مشکوک شد و…

۶ ماه پیش برای اینکه کاری پیدا کنم وهم خودم از تنهایی در بیایم و هم در مخارج زندگی به همسرم کمک کنم تصمیم به کار کردن گرفتم، چون علاقه به آرایشگری داشتم در دوره آموزشی آن شرکت کرده و پس از پایان دوره و گرفتن مدرک به چندین آرایشگاه مراجعه کردم تا اینکه بالاخره در یکی از آرایشگاه های زنانه که صاحبش زن جوانی بود مشغول به کار شدم ، همسرم هم از اینکه من کاری پیدا کرده بودم راضی بود و چیزی نمی گفت، به مرور زمان با سوسن صاحب آرایشگاه صمیمی شدم آنقدر به او اعتماد داشتم که تمام مشکلاتم را با او درمیان می گذاشتم.

کم کم او از همه مسائل شخصی و خانوادگی من مطلع شد، من هم متوجه شدم که او چند سال است که از شوهرش طلاق گرفته و با مردهای غریبه هم روابط نامتعارفی دارد. او که چند تا دوست پسر برای خودش داشت به من هم پیشنهاد کرد که دوستانش را به من معرفی کند اما من اولش با این کار مخالفت کردم ولی وقتی دیدم که او مرا  عقب افتاده می خواند به ناچار پیشنهادش را قبول کردم و روابط من با دوست پسرهای سوسن شروع شد.

آنقدر رابطه من با آنها صمیمی شده بود که بدون اطلاع همسرم و به طور مخفیانه با آنها به رستوران و کافی شاپ می رفتم و داشتم به این وضعیت عادت می کردم که سرانجام همسرم به رفت و آمد هایم مشکوک شد.

امیر، بدون اینکه من بفهمم یک روز از سر کارش مرخصی گرفته و به تعقیب من پرداخته بود من هم غافل از موضوع با دوست پسرهای سوسن از کافی شاپ بیرون آمدم و می خواستم سوار ماشین مدل بالای آنها بشوم که ناگهان دیدم یک نفر محکم دستم را گرفته است وقتی برگشتم امیر را دیدم، انگار آب سردی بر روی سرم ریختند، از شرمندگی سرم را پائین انداختم ، دوستان سوسن وقتی فهمیدند مردی که دستم را گرفته همسرم است گاز ماشین را گرفته و از آنجا رفتند.

امیر کشیده محکمی به صورتم زد و سرم داد کشید و گفت: این طوری می خواستی به مخارج زندگی کمک کنی، تو از اعتماد من سوء استفاده کردی، و بعد تهدیدم کرد که طلاقم می دهد. از آن روز به این طرف هیچ حرفی بین ما رد و بدل نشده بود تا اینکه دیروز احضاریه ای از دادگاه برای طلاق به دستم رسید.

خیلی این طرف و آن طرف زدم و التماس امیر را کردم که از تصمیمش منصرف شود اما نشد، از کرده خودم پشیمانم و با برخورد تند و خشنی که امیر با من داشت ولی فکر می کنم خیلی خوشبخت بودم که او از موضوع ارتباط های نامتعارف من مطلع شد و نگذاشت که گرفتار زشتی و پلیدی ها و عواقب بد این گونه ارتباط های شوم و به نوعی امیر ناجی من بود و نجات از این منجلاب را مدیون همسرم هستم ….

از شما می خواهم که به من کمک کنید تا زندگیم از هم نپاشد، من امیر را دوست دارم و می خواهم به همان زندگی خوب و خوش و شیرین قبلی با او برگردم.

ضرورت پایبندی اعضای خانواده به اصول اخلاقی

خانم عطائی ، کارشناس ارشد روانشناسی و آسیب شناس مسایل خانواده در این باره گفت: زندگی خانوادگی معمایی بسیار پیچیده ای است ، معمایی که تناقض های درونی ، آن را پیچیده تر و دشوارتر می کند، خانواده از یک طرف برای اعضای خود به عنوان نهادی محدود کننده عمل کرده و از طرف دیگر مایه تهذیب نفس می شود و زمینه پایبندی اعضای خود را به اصول اخلاق فراهم می آورد.

کارشناس ارشد مرکز مشاوره آرامش اظهار کرد: اصول پایدری و استحکام خانواده براساس اقدام متقابل ، تفاهم و درک صحیح زن، شوهر و فرزندان نسبت به یکدیگر است که اگر به این مهم توجه نشود، افراد خانواده در برابر کوچکترین مشکلات مقاومت نکرده و باعث ایجاد تنش و تقابل درمحیط خانواده می شوندکه این خود منجر به ازهم پاشیدن بنیان گرم و صمیمی خانواده شده و پیامد و اثرات جبران ناپذیری به دنبال دارد.

وی افزود: ورود زنان به دنیای کار برای تأمین نیازهای مالی و شاغل بودن یکی از دلایل محکم برای پیچیدگی و گسترش روابط اجتماعی زنان می باشد اکثر مواقع ورود به دنیای بیرون نیاز به مهارت ارتباطی قوی دارد زیرا شناخت به مرور زمان شکل می گیرد و اگر این اتفاق به موقع و درست نیفتد ممکن است افراد دچار آسیب هایی شوند، اغلب اوقات اعتماد کردن ها بدون بررسی کافی مساله ساز گردیده و مانند آنچه در این ماجرا مشاهده شد منجر به سقوط افراد در حیطه های فردی – اخلاقی و یا خانوادگی می گردد.

عطائی خاطر نشان کرد: معمولاً زنان برای رسیدن به آرامش به بیان مشکلاتشان با دیگران می پردازند.آنان نیز سعی می کنند براساس تجاربشان به راهنمایی ومساله گشایی بپردازند اگر طرف گفتگو فردی باشد که از سلامت اخلاق روانی و رفتاری برخوردار نباشد با هدایت غلط مساله ساز خواهد بود اولویت نیازهای زنان عبارتند از :محبت،گفت و گو، صداقت و بی آلایشی،حمایت مالی،تعهد خانوادگی که وقتی این نیازها در خانواده برطرف نشوند موجب پناه بردن به دامن دیگران و بخصوص افرادیکه فقط به منافع وسود خودشان فکر می کنند ولی بحال فرد مشکل دار نمی سوزانند.

نویسنده: حمید رضا محمدی، کارشناس رسانه – اصفهان

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا