دسته‌بندی نشده

دستاوردهای واقف متوجه شهر و جامعه می شود / لزوم تشکیل کارگروه مشترک میان اوقاف و شهرداری

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، شهردار اصفهان در این دیدار اظهار کرد: نهادی به نام وقف و قرض الحسنه از قدیمی ترین نهادهای مدنی هستند در ایران هستند.

قدرت الله نوروزی موضوع وقف را در اصفهان دارای اهمیتی ویژه ذکر کرد و با اشاره به ارتباط مناسب شهرداری و اداره اوقاف گفت: لازم است کارگروه و کمیته ای تشکیل شود تا تمام مواردی که امکان همکاری در خصوص آنها وجود دارد را مورد بررسی قرار داده و در راستای منافع شهر، بتوانیم موارد وقفی را تبدیل به احسن کنیم.

نوروزی با بیان اینکه باید کاری کرد تا دستاوردهای واقف متوجه جامعه و شهر شود، تاکید کرد: واقف زمانی که متوجه شود، نیت او به زیبایی محقق شده و اثربخشی بسیار خوبی در جامعه دارد لذت می برند. بنابراین لازم است شهر برای دهه وقف آماده شده تا شهروندان به اهمیت این موضوع پی ببرند.

وی گفت: باید دامنه وقف توسعه پیدا کند. برخی گمان می کنند باید اموال و املاک بسیاری داشته باشند تا بتوانند به سنت حسنه وقف روی بیاورند در حالیکه می توان با حداقل دارایی ها به عنوان یک واقف نقش ایفا کرد.

شهردار اصفهان افزود: در صورتی که تمام نهادها با ایجاد یک هم افزایی و تعامل با یکدیگر خدمت رسان خوبی برای مردم باشند بالاترین اتفاق ممکن که همان رضایت مردم و رضایت خداوند است حاصل شده است.

وی تصریح کرد: بسیاری از مشکلات را می توان با گفت و گو و تعامل حل کرد تا در راستای خدمت به مردم و دستگیری از مستحقین به کار گرفته شود.

همراهی بسیار خوب شهرداران مناطق با اوقاف در جهت افزایش بهره وری از موقوفات

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان نیز در این دیدار ضمن تسلیت فرا رسیدن ایام اربعین حسینی اظهار کرد: خوشبختانه تعامل بسیار خوبی با تمام دستگاه ها برقرار شده که این تعامل، همراهی و همدلی سبب شده کار به خوبی پیش برود و بسیاری از اختلافات حل و فصل شود.

حجت‌الاسلام‌ رضا صادقی با بیان اینکه با هماهنگی شهرداران مناطق ۱۵ گانه شهر اصفهان موارد موقوفات در جهت بهره وری بهینه و اجرای نیات واقفین، توسعه، ‌عمران و آبادانی امامزادگان بسیار موثر بوده است، تصریح کرد: به عنوان مثال با تلاش شهردار منطقه یک اصفهان مشکلاتی که در خصوص توسعه امامزاده موسی جوزدان خیابان کاشانی، وجود داشت برطرف شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان اضافه کرد: توافقاتی با شهرداری منطقه ۹ برای مجموعه منارجنبان و اراضی اطراف آن که ۱۲ هزار مترمربع زمین موقوفه است صورت گرفته بود. این مکان جای بسیار خوبی برای سرمایه گذاری بود که البته با مشکلاتی مواجه شده و نیاز است سرمایه گذار به این مجموعه ورود کند تا هم مجموعه شهرداری‌ و هم مجموعه اوقاف از حل این مشکل بهره مند شوند.

صادقی با اشاره به منطقه حصه اظهار کرد: با رایزنی می توان برای این منطقه محروم نیز پیش بینی هایی داشت تا این منطقه از محرومیت نجات پیدا کند.

ظرفیت های اقتصادی اطراف منارجنبان در حال بررسی است

شهرام رییسی، مدیرعامل سازمان سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی شهرداری اصفهان در ادامه این جلسه با اشاره به موضوع زمین های اطراف منارجنبان، تصریح کرد: سرمایه گذار روی این موضوع در حال بررسی اقتصادی است و در صورت به نتیجه رسیدن می توان ظرفیت های بسیار خوبی را برای شهر اصفهان ایجاد کرد.

وی اضافه کرد: با استفاده از ظرفیت هایی که اداره اوقاف و شهرداری در حوزه سرمایه گذاری و مشارکت ها دارند می توان با ایجاد یک مشارکت مدنی و چند جانبه در موضوع زمین های وقفی و با گسترش فرهنگ وقف، اتفاقات خوبی را برای شهر اصفهان رقم زد.

مدیرعامل سازمان سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی شهرداری اصفهان گفت: رویکردی ضد فساد و در راستای شفافیت در این سازمان شکل گرفته و سرمایه گذار واقعی بر اساس مستندات و به صورت شفاف انتخاب می شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا