شهر و جامعهعناوین اخبار

حرکت قافله جاماندگان اربعین در کاشان/امامزاده محسن(ع) اصفهان میزبان عزاداران اربعین حسینی است/دانش آموزان نخبه قرآنی آران و بیدگل تجلیل شدند

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین اصغر توسلی اظهار داشت: در راستای اجرای طرح بصیرت عاشورایی و همچنین مطابق طبق سنوات گذشته حرکت نمادین قافله جاماندگان اربعین به سمت حرم مطهر امامزادگان جلیل القدر شهرستان با هدف نشر معارف اسلامی و ترویج معارف اهل بیت(ع) برگزار می شود.

وی در ادامه افزود: یکی از این قافله ها در روز اربعین حرکت خود را از حرم مطهر امامزاده محمد اوسط(ع) جوشقان به طرف آستان مقدس امامزاده سلطانعلی بن محمد باقر(ع) مشهد اردهال (کربلای ایران) برگزار می شود که این مراسم همراه با تلاوت زیارت اربعین ساعت ۱۵ و ۶ دقیقه صبح از مقابل امامزاده محمد اوسط (ع) آغاز می شود و شرکت کنندگان در این مراسم مسیر حرکت آنان فتح آباد ، چنار، حسنارود، علوی، باریکرسف و مشهد اردهال  است که در مسیر نیز برای پذیرایی از آنان موکب هایی برپا شده است که مراسم عزاداری نیز راس ساعت ۴۵ و ۱۰ صبح از مقابل زیارت شاهزاده حسین به طرف حرم مطهر امامزاده علی ابن امام باقر (ع) برگزار می شود و در پایان نیز نماز ظهر و عصر نیز در جوار حرم مطهر امامزاده علی ابن امام باقر (ع) برپا می شود.

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کاشان در ادامه افزود: همچنین عزاداران قهرودی نیز ساعت ۷ صبح از مقابل مسجد علی(ع) همراه با مداحی به سمت آستان مقدس امامزاده حسین و عدنان(ع) حرکت می کنند و اقامه نماز جماعت، قرائت زیارت اربعین، مداحی و عزاداری نیز ساعت ۱۳ در آستان مقدس شهسواران(ع) برگزار می شود.

حجت الاسلام و المسلمین اصغر توسلی ادامه داد: همچنین مراسم پیاده روی نیز با حضور پرشور مردم مومن و لایتمدار  روستاهای آزران، پنداس، ورکان‌، تجره، ازوار، ویدوجا و شهر  برزک به سمت امامزاده احمد بن عباس علیه السلام روستای آرنجن برگزار می شود.

وی در ادامه خاطر نشان شد: کاروان نمادین اسرا نیز در جوار حرم مطهر امامزاده قاسم بن الحسن علیه السلام فین و امامزاده هادی علیه السلام فین حضور خواهند داشت و برنامه عزاداری برای حاضران همراه با نمایش اجرا می کنند.

***امامزاده محسن(ع) اصفهان میزبان عزاداران اربعین حسینی است

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه دو شهرستان اصفهان گفت: مراسم اربعین حسینی با حضور خیل عظیم مردم در جوار حرم مطهر امامزاده محسن(ع) رودکی اصفهان برگزار می شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین سید محمد هادی روح الامینی اظهار داشت: در راستای تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی و همزمان با سراسر کشور مراسم اربعین حسینی با حضور خیل عظیم مردم در جوار حرم مطهر امامزاده محسن(ع) رودکی اصفهان برگزار می شود.

وی در ادامه افزود: این مراسم باشکوه پس از اقامه نماز ظهر و عصر همراه با مداحی ذاکر اهل بیت(ع) رضا بکرانی در جوار حرم مطهر این امامزاده جلیل القدر برگزار می شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه دو شهرستان اصفهان گفت: آستان مقدس امامزاده محسن (علیه السلام) در شهرستان اصفهان، بخش مرکزی، شهر اصفهان، خیابان وحید و در ابتدای خیابان رودکی واقع شده است.

***دانش آموزان نخبه قرآنی آران و بیدگل تجلیل شدند

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان آران و بیدگل گفت: مراسم تجلیل از برگزیدگان سی و ششمین دوره مسابقات قرآن و معارف اسلامی دانش آموزان در جوار حرم مطهر امامزاده قاسم بن امام علی النقی(ع) آران و بیدگل برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، مهدی حافظیان اظهار داشت: براساس هماهنگی های به عمل آمده و با هدف ترویج فرهنگ قرآنی مراسم تجلیل از برگزیدگان سی و ششمین دوره مسابقات قرآن و معارف اسلامی دانش آموزان در جوار حرم مطهر امامزاده قاسم بن امام علی النقی(ع) آران و بیدگل برگزار شد.

وی در ادامه افزود: این مراسم روز یکشنبه ۶ آبان ماه ساعت ۸ الی ۱۲ با همکاری مرکز فرهنگی قرآنی امامزاده قاسم بن امام علی النقی(ع)، اداره آموزش و پرورش و شرکت سجاده نور کاشان در جوار حرم مطهر این امامزاده عظیم الشان برگزار شد.

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان آران و بیدگل گفت: آستان متبرکه امامزاده قاسم بن على‌النقى (علیه السلام) در شهرستان آران و بیدگل، بخش مرکزی، شهر آران و بیدگل و در مسیر راه کاشان به آران واقع شده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا