تيتر يكشهر و جامعهعناوین اخبار

استاندار اصفهان: باید با یک تصمیم اساسی و اصلی آزادسازی نرخ ها در همه زمینه ها اجرایی شود

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از اداره کل روابط عمومی و اموربین الملل استانداری اصفهان، دکتر محسن مهرعلیزاده در جلسه ی شورای برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز، ضمن تسلیت ایا م اربعین اباعبدالله الحسین(ع) ، اظهار امیدواری نمودکه با تغییرات ایجاد شده در بخش اقتصادی دولت، مشکلات این بخش مرتفع شود و دولت بتواند با شجاعت در تصمیم گیری و ابتکار عمل مسائل را حل نماید.
استاندار اصفهان با اشاره به لزوم مبارزه با قاچاق بنزین و فراورده های نفتی اظهارداشت: با توجه به بالارفتن قیمت ارز و قیمت پایین بنزین در ایران میزان قاچاق افزایش یافته است.
مهرعلیزاده با تاکید بر اینکه مواردی که در استان قابل حل است باید بررسی و مشکلات برطرف شود، تصریح کرد: باید ایجاد جایگاه های سوخت CNG توسط دستگاه ها بررسی شود چرا که هرچه مصرف بنزین و گازوئیل کاهش یابد از میزان قاچاق کاسته می شود.
وی با بیان اینکه افزایش آمار مصرف بنزین در استان اصفهان باعث شده است که نشانه های قاچاق فراورده های نفتی احساس می شود، افزود: علیرغم اینکه حل این مشکل باید در سطوح ملی مورد بررسی قرار گیرد ولی لازم است که مسئولین مربوطه در استان پیشنهادات و راهکارهای لازم را در سطح ملی ارائه نمایند.
استاندار اصفهان با اشاره به مصرف روزانه ۹۰ تا ۱۰۰ میلیون لیتر بنزین در کشور؛ اظهارداشت: حداقل ۱۰ میلیون لیتر بنزین در روز، قاچاق می شود.
مهرعلیزاده با تاکید بر اینکه باید با تدابیری سهمیه های مصرف بنزین مشخص شود، تصریح کرد: باید از تصمیمات لحظه ای پرهیز شود و دولت جرات داشته باشد که با یک تصمیم اساسی و اصلی در آزادسازی نرخ ها در همه زمینه ها اقدام کند و تبعات آن را به هر نحوی جبران نماید.
استاندار اصفهان در ادامه به آیین نامه اجرایی شناسه های کالا و رهگیری کالا موضوع ماده ۱۳ قانون مبارزه با قاچاق کالا اشاره کرد و افزود: اجرای این دستورالعمل یکی از کارهای اساسی است و باید با حضور وزیر جدید پیگیری های لازم در راستای اجرای این قانون صورت گیرد.
گفتنی است در این جلسه اعلام گردید که از ابتدای سال تا کنون ۱۸۳۴ پرونده قاچاق تشکیل شده و ۲۰۴۱ پرونده نیز مختومه گردیده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا