تیتر دوشهر و جامعهعناوین اخبار

اصل در اداره شهر بر مشارکت شهروندان است/ بافت فرسوده، تاب آوری اصفهان را کم کرده است

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از  اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، قدرت الله نوروزی با حضور در برنامه رادیویی “شهر پرسشگر، شهردار پاسخگو” با اشاره به روز وقف اظهار کرد: وقف نهادی غیر دولتی است که در تمام دنیا وجود دارد و مردم باید به این موضوع توجه ویژه ای داشته باشند.

وی ضمن دعوت از مردم به موضوع کتابخوانی و با اشاره به برگزاری نمایشگاه کتاب در اصفهان، تصریح کرد: لازم است، مردم کتاب هایی را که نیاز ندارند هدیه دهند تا با سازماندهی از طریق آموزش و پرورش این کتاب ها در مناطق محروم استفاده شود.

شهردار اصفهان همه دانش آموزان و دانشجویان را به بازدید از نمایشگاه کتاب در محل نمایشگاه های استان واقع در پل شهرستان دعوت کرد و گفت: موضوع کتابخوانی در جامعه کمرنگ شده و امیدوارم از این فرصت استفاده شده تا هر چه بیشتر فرهنگ کتابخوانی ترویج شود.

بافت فرسوده، تاب آوری اصفهان را کم کرده است

وی با بیان اینکه سازمان ملل روزی را به عنوان روز شهرهای جهان انتخاب کرده است که هدف آن داشتن شهری بهتر برای زندگی بهتر است، ادامه داد: این سازمان سال ۲۰۱۸ را تحت عنوان شهرهای تاب آور و پایدار معرفی کرده است.

نوروزی بافت فرسوده شهر اصفهان را ۵۰۰ هکتار عنوان کرد و افزود: این موضوع نشان می دهد شهر اصفهان در مقابل حوادث تاب آوری ندارد.

وی بیان داشت: امروز به مناسبت همین روز جهانی، یک نشست تخصصی تحت عنوان مدیریت رخداد شهری در خصوص حوادث بشرساز برگزار می شود و لازم است مدیران و همه شهروندان از اصول پدافند غیرعامل اطلاعات لازم را به دست بیاورند تا به سمت داشتن شهری تاب آور و پایدار برای زندگی بهتر برویم.

لزوم مشارکت مردم در حل مشکل بافت فرسوده

شهردار اصفهان با بیان اینکه باید بافت های فرسوده بازسازی و مشارکت مردم در این خصوص بیشتر شود، گفت: شهرداری نیز جلسات متعددی داشته و مذاکراتی را با مشاور رئیس جمهور برای تخصیص اعتبار به طرح های ارائه شده در این راستا، انجام داده است تا تحول در شهر با مشارکت شهروندان صورت بگیرد.

وی افزود: در این طرح شهروندان خارج از بافت های فرسوده نیز می توانند بافت های فرسوده را خریداری و نوسازی کنند.

نوروزی در ادامه در پاسخ یکی از شهروندان در خصوص مشکلات سد معبر در خیابان عبدالرزاق و ورودی های میدان امام علی (ع) اظهار داشت: دستفروشی و سد معبر از مشکلات قدیمی در این محدوده است با این وجود برای رفع سد معبر نباید به گونه ای عمل کنیم که حقوق دستفروشان نیز نادیده گرفته شود و باید از راهکار ساماندهی دستفروشان استفاده کنیم.

دغدغه انرژی پاک برای اداره بهتر شهر

وی با اشاره به استفاده از انرژی های پاک در شهر اصفهان، افزود: در این خصوص در تلاشیم تا این موضوع به عنوان یک فرهنگ میان شهروندان نهادینه شود چراکه استفاده از انرژی های پاک در شهرهای بزرگ و کشورهای دیگر به عنوان یک اصل مسلم برای اداره بهتر شهرها پذیرفته شده است.

شهردار اصفهان همچنین در پاسخ به سوالی گفت: استفاده از انرژی های پاک در اصفهان به طور محدود وجود داشته است اما این موضوع نیاز به مشارکت سرمایه گذار، همکاری مردم و تصمیمات جدید دارد تا در همه نقاط شهر بتوانیم از انرژی های خورشیدی استفاده کنیم و در این راستا در شهرداری و بخش های مربوط اقداماتی انجام شده است.

وی تصریح کرد: انبوه سازان شهر نیز استفاده از انرژی های پاک را به عنوان یک اصل مورد توجه قرار دهند تا ساختمان های شهر از این امکان بهره مند شوند.

نوروزی بیان داشت: به عنوان آغاز یک حرکت شایسته در کنار سالن اجلاس مکانی برای بهره مندی از انرژی خورشیدی توسط شهرداری نصب شده که برق آن به فروش می رسد. این موضوع نشان می دهد، شهرداری این موضوع را جدی گرفته و شهروندان نیز باید به سمت آن حرکت کنند تا در این خصوص هم شهر بهتر برای زندگی بهتر داشته باشیم.

شهردار اصفهان با اشاره به موضوع زیباسازی برخی خیابان های اصفهان اظهار داشت: نورپردازی و زیباسازی در سطح شهر باید به گونه ای ایجاد شود تا شور و نشاط را در شهروندان ایجاد کند. در این زمینه جلساتی برگزار شده و در آینده ای نزدیک موضوع نورپردازی به صورت جدی در برخی نقاط شهر مانند میدان آزادی عملی می شود.

امیدواریم با توزیع امکانات و خدمات، اصفهان منطقه محروم نداشته باشد

وی با بیان اینکه در جاده فرودگاه نیز طرحی تحت عنوان جاده تشریفات وجود دارد که اجرای آن نیازمند هزینه های هنگفت است که باید تامین شود، تصریح کرد: اقدامات لازم برای زیباسازی پل شهید اردستانی نیز تا مدتی دیگر به عنوان دروازه ورودی شهر آغاز می شود. همچنین استانداری اصفهان در این زمینه طرحی در خصوص ایجاد یک جاده با جاذبه های طبیعی و بصری زیبا برای ورودی مسافران به اصفهان دارد.

وی در ادامه با اشاره به مادی های شهر اصفهان، افزود: این مادی ها تنها برای جریان آب نیست و بخشی از آن نیز می تواند در مواقع اضطراری مانند سیلاب ها استفاده شود و به بهانه خشکسالی نباید تخریب شود. مادی های اصفهان نیاز به ترمیم دارد تا در مواقع اضطراری برای هدایت سیلاب ها استفاده شود اما مادی هایی که ترمیم نشده نباید تخریب و تصرف شود تا برای کمک به بحران ها، همچنان در دسترس باشد.

شهردار اصفهان در پاسخ به سوال یک شهروند با اشاره کوچه شهید هادی زاده در خیابان کاوه که به دلیل وجود بازارچه نقره، اداره ثبت شرکت ها و دفاتر دیگر ازدحام بسیار زیادی را ایجاد کرده است، گفت: این خیابان، محل تردد بسیار زیاد مراجعین است و وجود نقره فروشان موجب نارضایتی مردم محل شده است که باید برای این موضوع چاره ای اندیشیده شود.

وی ادامه داد: شهردار منطقه ۸ برای این موضوع چاره اندیشی خواهد کرد. این راهکار نیز وجود دارد که اداره ثبت شرکت ها به نقطه ای دیگر منتقل شود تا رفت و آمدها روان شود و اگر مشارکت مردم برای ایجاد پارکینگ باشد می توان هر چه سریعتر مشکلات این خیابان را حل کرد.

نوروزی تاکید کرد: ما به دنبال برقراری عدالت در توزیع منابع در تمام نقاط شهری برای ایجاد توازن هستیم تا در اصفهان جایی به عنوان منطقه محروم نداشته باشیم. اقداماتی انجام شده نیز در مناطق کمتر برخوردار بوده به طوری که در منطقه ۲ اقدامات زیادی برای رفع محرومیت و برخورداری از امکانات شهری انجام شده است.

وی با بیان اینکه اصل در اداره شهر بر مشارکت شهروندان است، افزود: این موضوع برای ما از اهمیت بسیاری برخوردار است تا شهروندان با مشارکت خود کار را هموار کنند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا