پیشخوانشهر و جامعهعناوین اخبار

تشکر دفتر برنامه اسکان بشر ملل متحد در ایران (هبیتات) از اقدام شهرداری اصفهان در پاسداشت روز جهانی شهرها

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، هبیتات، اعلام کرد از این اقدام شایسته به گرمی استقبال و سپاسگزاری می کند.

” هبیتات ” برای زندگی شهری بهتر تلاش می‌کند. رسالت هبیتات ترویج و ارتقای توسعه اجتماعی و زیست‌محیطی اسکان بشر است و می‌کوشد با پیشگامی در فرآیند شهری‌شدن و ترویج تغییر سیاست‌ها، روش‌ها و نگرش‌های مقابله با نیازهای توسعه شهری، رشد شهرها و مناطق روستایی را به فرصتی برای توسعه تبدیل کند؛ فرصتی فراگیر برای همه_شهروندان؛

گفتنی است ۳۱ اکتبر مصادف با ۹ آبان ماه بنا بر تصویب مجمع عمومی سازمان ملل به عنوان روز “شهرهای جهان” نامگذاری شده است تا لزوم تحقق ” شهر بهتر، زندگی بهتر” که شعار این مناسبت جهانی است را به شهرنشینان و متولیان اداره شهر، یادآوری کند.

شعار سال ۲۰۱۸ این رویداد ” ساختن شهرهای تاب آور و پایدار” تعیین شده است تا شهرهای جهان، برنامه ها و دیدگاه های خود را بر اساس این رویکرد اعلام و ارایه کنند.

شهرداری اصفهان در سال جاری برای اولین بار این مناسبت جهانی را گرامی داشت و با طراحی رویدادهایی نگاه مردم و مسولان را به اهمیت شهرها و شعار این مناسبت جهانی جلب کرد.

کوه گشت پرسنل سازمان آتش نشانی به عنوان یکی از بازوان اصلی مدیریت بحران و ایمنی در شهر اصفهان که به طور مستقیم با شعار این رویداد یعنی تاب آوری شهری ارتباط دارد در کنار مدیران شهری و شهروندان، نشست تخصصی مدیریت رخداد شهری در حوادث بشرساز و آغاز عملیات اجرایی مرکز مدیریت بحران شهرداری اصفهان از جمله این رویدادها بود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا