تيتر يكشهر و جامعهعناوین اخبار

به ریاست استاندار اصفهان، اولین شورای مشورتی آب، محیط زیست و میراث فرهنگی استاندار آغاز بکار کرد

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از اداره کل روابط عمومی و اموربین الملل استانداری اصفهان، دکتر محسن مهرعلیزاده در اولین جلسه شورای مشورتی آب، محیط زیست و میراث فرهنگی استاندار که با حضور مشاور عالی استاندار اصفهان و سایر اعضا برگزار گردید، اظهارداشت: این شورا می تواند مسیری برای آغاز یک حرکت جدی مشخص نماید و در تصمیم گیری های صحیح کمک شایانی به عالی ترین مقام استان نمایند.

استاندار اصفهان با بیان اینکه طی یک مطالعه ی دقیق یکساله به این نتیجه رسیده ایم که اگر طرح های مطالعه شده فنی در استان در مبحث آب اجرایی نشود، اصفهان با خطرات بسیار بزرگی روبرو خواهد بود، افزود: بارگذاری های زیاد ولی بدون رعایت مسائل فنی و بدون مطالعه ی جامع در گذشته، مشکلات عمده ای را برای اصفهان ایجاد کرده است.

مهرعلیزاده خاطر نشان کرد: اینکه میزان آب موجود در پشت سد در پایان سال آبی، از ۵۰ سال پیش ۱.۲ میلیارد متر مکعب امسال به ۱۷۰ میلیون متر مکعب رسیده است، به هیچ وجه اتفاقی نیست.

محسن مهرعلیزاده افزود: به جای پراختن به طرح های کوچک و بدون مطالعه، تصمیم بر اجرای طرح هایی گرفته شد که ضمن عملی بودن بتواند مشکلات حداقل ۲ دهه ی آینده اصفهان را در خصوص آب حل و فصل نماید.

استانداراصفهان با تاکید بر اینکه طرح ها نباید تک بعدی باشند و در این راه لازم است مردم را با خود همراه نمایم، افزود: اکثر افراد برای حل مشکل زاینده رود، تامین منابع آب جدید را مورد توجه قرار می دادند که این طرح های هفتگانه علاوه بر تامین منابع آب جدید، موارد بسیار دیگری را نیز در بر گرفته است.

وی با بیان اینکه ممکن است این طرح ها با ایراداتی همراه باشد، تصریح کرد: فعالیت ها باید از نقطه ای آغاز گردد و باید ایرادات را برطرف نماییم نه اینکه صورت مسئله را پاک کنیم.

مهرعلیزاده یکی از ویژگی های این طرح ها را عدم وابستگی به بودجه های دولتی برشمرد و افزود: این ۷ طرح بایکدیگر کاملا تناسب و تجانس دارد و جامعیت لازم نیز مشاهده می شود.

قربانعلی قائمی، مشاور عالی استاندار نیز در این جلسه اظهارداشت: مدیریت استان از مدت ها قبل درصدد تشکیل شورای مشورتی در سه حوزه آب، محیط زیست و میراث فرهنگی بوده است و گرچه کارهای مقدماتی کوتاهی در این خصوص انجام شده است ولی در این سطح تاکنون بی سابقه بوده و خوشبختانه هم اکنون صورت گرفته است.

اعضای این شورا نیز در جلسه ضمن تقدیر از طرحهای هفتگانه استاندار اصفهان در خصوص حل مشکل آب استان خواستار ارائه ی راهکارهایی برای حل مشکلاتی در حوزه های پسماند، زباله و زباله سوزها، پایش انسانی آلاینده های زیست محیطی، عدم پیوست رسانه ای برای پروژه های شهری، پررنگ نمودن نقش دانشگاه در دولت و … شدند.

همچنین اثرات زیست محیطی تالاب گاوخونی و در خطر افتادن تمدن اصفهان، لزوم پرهیز از تک بعدی دیدن مسائل و اصلاح بسیاری از قوانین مغایر با محیط زیست، ایجاد همدلی بین اجرا، قانونگذار و دانشگاه، لزوم اصلاح و تقویت ساختار اداری محیط زیست، جلوگیری از روند افزایش بی رویه جمعیت اصفهان، پرهیز از اجرای پروژه های شتاب انگیز و بدون مطالعه کافی و بهره مندی بیشتر ازظرفیت شرکت های دانش بنیان مورد تاکید قرار گرفت.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا