تیتر دوشهر و جامعهعناوین اخبار

پیام فرماندهی انتظامی استان اصفهان به مناسبت یوم الله ۱۳ آبان

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس اصفهان، در این پیام فرماندهی انتظامی استان آمده است:

 مردم ایران از دیرباز، در مقابل ظالمان عصر خود سازش ناپذیر بوده و با اتکا به این ویژگی ذاتی و با الگو قرار دادن نهضت عاشورای امام حسین (ع) ظالمان زورگویان را ناکام گذاشته اند.

کم نیست تعداد نهضت ها و قیام هایی که ایرانیان علیه ظلم ظالمان و ستمگران کلید زده اند و در این مسیر برای اثبات حقانیت خود، جانفشانی بسیار کرده اند. قیام سربداران، جنبش تنباکو، نهضت مشروطه و قیام مدرسه فیضیه همگی تنها نمونه هایی از حرکت های ضد اسکتباری ملت ایران بود که در انقلاب اسلامی به اوج خود رسید و پدیده ای غیرقابل باور را رقم زد.

مروری برای حوادث ۱۳ آبان در تاریخ انقلاب نشان می دهد که در حوادث این روز همیشه ردپایی از جنایت ها و خباثت های آمریکا قابل مشاهده است. روز ۱۳ آبان،  از طرفی سالروز تبعید امام راحل (ره) به ترکیه در سال ۱۳۴۲ است،  در آن زمان، امام خمینی (ره) به دلیل اعتراض به لایحه ننگین کاپیتالاسیون و باج دهی آشکار حکومت به آمریکایی ها دستگیر و به ترکیه تبعید شد.

دیگر اتفاق تاریخی ۱۳ آبان، کشتار تعدادی از دانش آموزان و دانشجویان در دانشگاه تهران در این روز و با دستور مزدوران شاه بودکه در اعتراض به سفر رئیس جمهور آمریکا دست به تظاهراتی آرام و مسالمت آمیز زده بودند. اتفاقی که شعله خشم مردم انقلابی را نسبت به این ظلم آشکار، داغ تر کرد و روند انقلاب و سرنگونی حکومت را سرعت بخشید.

اما یکی از مهمترین اتفاقات تاریخ انقلاب اسلامی در ۱۳ آبان ۱۳۵۸ رخ داد. زمانی که تعدادی از دانشجویان انقلابی، موسوم به دانشجویان پیرو خط امام، شجاعانه و دلاورانه، لانه جاسوسی آمریکا را تسخیر کردند و از اقدامات مداخله جویانه این کشور در سایر کشور ها از جمله ایران پرده برداشتند.

تسخیر لانه جاسوسی و بر ملا شدن اعمال شوم این کشور را می توان یکی از بزرگترین شکست های آمریکا تلقی کرد. اتفاقی که با وجود ترس بسیاری از سیاسیون ایران و استعفای دولت موقت، امام (ره) آن را انقلاب دوم نامیدند و با قدرت از آن پشتیبانی کردند. همین ایستادگی امام بود که دولتمردان آمریکا را مجبور به ارائه درخواست مذاکره کرد و امام (ره) در جواب آن ها گفت تا زمانی که شاه به ایران بازگردانده نشود، هیچ مذاکره ای صورت نمی گیرد و ایشان در مقابل تهدیدات آمریکا نیز فرمودند «آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند»

۱۳ آبان امروز به  نماد استکبار ستیزی ملت ایران و مقابله با فشار خارجی تبدیل شده  و مردم ایران در راهپیمایی با شکوه فردا یک بار دیگر پیام انقلاب به گوش همه ظالمان عالم می رسانند تا از گذشته خود عبرت بگیرند.

۱۳ آبان امسال اما از اهمیتی خاص برخوردار است چرا که از طرفی در چهلمین سال حیات شجره طیبه انقلاب به سر می بریم و از طرفی شیطان بزرگ شیطنت های خود را برای تضعیف انقلاب اسلامی مردم ایران به اوج خود رسانده است.

از این رو حضور پررنگ ما در راهپیمایی این روز، پیامی آشکار برای دشمنان داخلی و خارجی انقلاب دارد و عزم مردم برای حفظ ارزش های انقلاب را به رخ همه جهانیان خواهد کشید.

فرماندهی انتظامی استان در همین راستا ضمن اعلام آمادگی برای هرچه باشکوه تر برگزار کردن راهپیمایی یوم الله ۱۳ آبان و  حضور کارکنان و خانواده های آنان از عموم شهروندان و هم استانی های عزیز دعوت می کند تا با حضور دشمن شکن خود در این راهپیمایی یک بار دیگر نشان دهند که ایران و ایرانی در برابر ظلم و ستم ظالمان و زورگویان سر سوزنی کوتاه نمی آید.

فرماندهی انتظامی استان اصفهان

***محدودیت های ترافیکی راهپیمایی روز ۱۳ آبان در اصفهان

 رئیس پلیس راهنمائی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان، محدودیت های ترافیکی راهپیمایی روز ۱۳ آبان در کلانشهر اصفهان را اعلام کرد.

 سرهنگ” رضا رضائی” گفت: با توجه به اینکه میدان امام حسین (ع) شهر اصفهان از سوی شورای هماهنگی به عنوان محل تجمع راهپیمائی روز ۱۳ آبان تعیین شده به همین جهت محدودیت هایی در خیابان های منتهی به محل برگزاری مراسم به اجرا گذاشته می شود.

وی افزود: برا این اساس از ساعت ۲۴ امشب (۱۲ آبان ماه) توقف هرگونه وسیله نقلیه در طول خیابان های طالقانی غربی، پاسداران، باب الرحمه تا پایان مراسم ممنوع است و در صورت مشاهده با خودروهای یدک کش به پارکینگ منتقل خواهد شد.

رئیس پلیس راهنمائی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان تصریح کرد: همچنین از ساعت ۷ و ۳۰ صبح فردا ۱۳ آبان ماه تا پایان مراسم تردد هرگونه وسیله نقلیه در مسیرهای منتهی به میدان امام حسین (ع) در تقاطع های تختی، طالقانی، شمس آبادی و تقاطع های استانداری – بهشتی نژاد و استانداری – هشت بهشت و خیابان های کمال اسماعیل، پاسداران به سمت خیابان آمادگاه و خیابان پاسداران ممنوع است.

سرهنگ رضائی خاطر نشان کرد: به شهروندان توصیه می کنیم از تردد های غیر ضروری در مسیرهای ذکر شده تا پایان مراسم راهپیمایی خودداری کرده و حتی الامکان از مسیرهای جایگزین استفاده کنند.

رئیس پلیس راهور استان با بیان اینکه تدارک لازم ازسوی شهرداری اصفهان برای سرویس دهی به شرکت کنندگان در راهپیمایی پیش بینی شده از شهروندان خواست از وسایل نقلیه عمومی به ویژه مترو برای حضور در راهپیمائی استفاده کنند.

سرهنگ رضائی در پایان با تشکر از همراهی و همکاری مردم شهید پرور و ولایتمدار استان با مجموعه خدمتگذاران خود در پلیس راهور استان گفت: به منظور برپایی با شکوه مراسم راهپیمایی یوم الله ۱۳ آبان محدودیت های ترافیکی مشابهی در تمامی شهرستان های استان به اجرا گذاشته می شود که از تمامی هم استانی های عزیز انتظار داریم مانند همیشه با مجموعه پلیس راهور استان همکاری لازم را به عمل آورند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا