پیشخوانحوادث پلیسشهر و جامعهعناوین اخبار

دستگیری فروشنده جعلی لوازم خانگی دست دوم/سارقان طلافروشی اصفهان دستگیر شدند/دستگیری ۲۲ نفر از مجرمان و متهمان تحت تعقیب مراجع قضائی در تیران و کرون/دستگیری عامل برداشت غیر مجاز در خمینی شهر/کشف بیش از ۱۰ کیلو گرم تریاک در خوروبیابانک

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس اصفهان،سرهنگ سید مصطفی مرتضوی ” رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان اصفهان بیان داشت : در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه فردی در یکی از سایت های تبلیغاتی مبلغ ۲۷ میلیون ریال بابت فروش یک دستگاه تلویزیون از وی دریافت و پس از گذشت چندین روز هیچ کالایی تحویل نداده است، بررسی موضوع در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

سرهنگ مرتضوی افزود: کارشناسان این پلیس با بکار گیری اقدامات تخصصی، متهم را شناسایی و پس از اخذ دستور مقام قضائی دستگیر کردند.

وی افزود: متهم پس از اعتراف صریح به بزه ارتکابی انگیزه خود را از ارتکاب عمل مجرمانه سودجویی و کسب درآمد عنوان داشت.

سرهنگ مرتضوی توصیه کرد: سایت‌های تبلیغاتی انجام معامله را در بستر فیزیکى بر عهده خریدار و فروشنده واگذار کرده‌اند، بنابراین شهروندان باید پس از رویت کالا یا خدمات و احراز هویت هر یک از طرفین معامله هرگونه تبادل وجهى را به صورت رو در رو و پس از اتمام کار یا خدمات انجام دهند تا گرفتار کلاهبرداران نشوند، همچنین ‌به منظور پیشگیری از وقوع این گونه جرایم از هویت فروشنده مطلع گشته و از واریز هرگونه وجهی حتی مبالغ کم به عنوان بیعانه خودداری کنند.

***سارقان طلافروشی اصفهان دستگیر شدند

گروه استان‌ها_اصفهان_ فرمانده انتظامی استان از شناسایی و دستگیری ۳ سارق مسلح که ۲ و نیم کیلوگرم طلا را از یک طلافروشی در شهر اصفهان سرقت و متواری شده بودند، خبر داد.

سردار “مهدی معصوم بیگی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت : حدود ۲۰ روز پیش کارآگاهان پلیس آگاهی اصفهان از سرقت ۲ کیلو و ۵۰۰ گرم طلا از یک طلافروشی در شهر”اصفهان” مطلع شدند و پیگیری موضوع را به‌صورت ویژه در دستور کار قراردادند.

وی افزود: در بررسی‌های به‌عمل‌آمده مشخص شد ۳ سارق مسلح با صورت پوشیده وارد یک طلافروشی شده‌اند و پس از ضرب‌وجرح فروشنده طلاها را سرقت و متواری می‌شوند.

سردار معصوم بیگی اضافه کرد: کارآگاهان موفق شدند هر ۳ سارق را که غیربومی بودند شناسایی و با اعزام ۳ اکیپ عملیاتی در ۳ شهر مختلف آنها را دستگیر کنند.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه سارقان طلاهای مسروقه را به مبلغ ۶ میلیارد ریال به یک مال‌خر در استان تهران فروخته بودند، بیان داشت : کلیه حساب‌های سارقان مسدود و یک دستگاه سواری پارس و یک کامیونت ایسوزو که از فروش طلاها خریداری‌شده بود نیز توقیف شدند.

فرمانده انتظامی استان اصفهان از تحویل متهمان به مراجع قضائی خبر داد و خاطرنشان کرد : خط قرمز پلیس استان اصفهان برخورد با سارقان ، اراذل‌واوباش و برهم زنندگان نظم و امنیت جامعه است و نیروی انتظامی و قوه قضائیه با مشارکت مردمی با هر گونه تخلفی برخورد قاطع و قانونی می کند.

***دستگیری ۲۲ نفر از مجرمان و متهمان تحت تعقیب مراجع قضائی در تیران و کرون

گروه استان ها_اصفهان_فرمانده انتظامی شهرستان “تیران و کرون” از اجرای طرح مرصاد و دستگیری ۲۲ نفر از مجرمان و متهمان تحت تعقیب مراجع قضائی خبر داد.

سرهنگ “علی صادقی” در مصاحبه با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت : در راستای اجرای اهداف قرارگاه عملیاتی اقدام و عمل ، طرح مرصاد در حوزه این فرماندهی با رصد تخصصی صورت گرفته به صورت ۲۴ ساعته انجام شد.

وی افزود: در نتیجه اجرای این طرح تعداد ۲۲ نفر از متهمان تحت تعقیب مراجع قضائی و مجرمان دستگیر شدند.
سرهنگ صادقی بیان داشت : همچنین مقدار ۴۰۰ گرم از انواع مواد مخدر، ۴ دستگاه خودرو و موتورسیکلت مسروقه نیز کشف شد .

فرمانده انتظامی شهرستان تیران و کرون با بیان این موضوع که پلیس بصورت شبانه روزی و با تمام توان تلاش می کند تا امنیت و آرامش را برای شهروندان فراهم سازد، اعلام داشت: متهمان و مجرمان دستگیر شده در این طرح به مراجع قضائی تحویل داده شدند.

***کشف ۳۵ تن شکر احتکارشده در خمینی شهر

گروه استان ها_اصفهان_ فرمانده انتظامی شهرستان “خمینی شهر”،از کشف مقدار ۳۵ هزار کیلو گرم شکر احتکار شده در یک انبار به ارزش یک میلیارد و۲۰۰میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ “علی جعفری نژاد” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس گفت : در پی سوء استفاده برخی از فروشندگان و توزیع کنندگان کالاهای اساسی مردم ، موضوع شناسایی و برخورد با محتکران اقتصادی در دستور کار مأموران فرماندهی انتظامی شهرستان خمینی شهر قرار گرفت.

وی افزود: در این راستا با کسب خبری مبنی بر احتکار مقادیر زیادی شکر در یک انبار بزرگ در خمینی شهر بلافاصله تیم هایی ازماموران پلیس آگاهی شهرستان برای بررسی موضوع وارد عمل شدند.

این مقام انتظامی بیان داشت :در بازرسی از این انبار ۳۵ هزار کیلو گرم شکر احتکار شده کشف و یک نفر دستگیر شد .

سرهنگ جعفری نژاد با اشاره به اینکه ارزش کالای کشف شده در مجموع توسط کارشناسان یک میلیارد ودویست میلیون ریال برآورده شده، خاطر نشان کرد: انبار پلمب و متهم نیز پس از تشکیل پرونده به مقام قضائی تحویل داده شد .

این مقام انتظامی در پایان با بیان اینکه برخورد با مفاسد اقتصادی در اولویت کاری ناجا بوده و پلیس با کسانی که کالاهای مورد نیاز مردم را احتکار کنند، برخورد قاطع می کند و بر این موضوع نظارت دقیق دارد. از شهروندان خواست درصورت مشاهده هر گونه فعالیت غیرمجاز و قاچاق توسط افراد سودجو، موضوع را از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس گزارش دهند تا نسبت به شناسایی و دستگیری متخلفان اقدام شود.

**دستگیری سارق داخل خودرو در اصفهان

گروه استان ها_اصفهان_ رئیس پلیس آگاهی استان از دستگیری یک سارق حرفه ای داخل خودرو و کشف چندین فقره سرقت در غرب شهر “اصفهان” خبر داد.

سرهنگ “سعید سلیمیان ” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: در پی شکایت چند شهروند مبنی بر سرقت داخل خودرو در محدوده غرب شهر “اصفهان” ،شناسایی سارق یا سارقان در دستور کار کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی تصریح کرد: با بررسی کارآگاهان مشخص شد یک سارق با پرسه زنی در خیابان اقدام به سرقت از داخل خودرو های پارک شده در کنار خیابان که ایمنی پایینی دارند می کند که او را شناسایی و در عملیاتی ضربتی دستگیر کردند.

این مقام انتظامی بیان داشت: فرد دستگیر شده در بازجویی های پلیس به چندین فقره سرقت داخل خودرو در منطقه غرب شهر “اصفهان” اعتراف کرد، اظهار داشت: در این رابطه پرونده تشکیل و متهم برای اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد.

رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان به همشهریان توصیه کرد: هنگام ترک خودرو خود دقت کنند که درها و شیشه ها کاملا بسته باشد و اتومبیل خود را به لوازم ایمنی نظیر دزدگیر، سوئیچ مخفی، قفل فرمان و قفل سوئیچی و یا قفل پدال و سایر وسایل بازدارنده مجهز کنید، وسایل شخصی (کیف، اسناد و مدارک) و اموال با ارزش خود را داخل خودرو، به ویژه روی صندلی و در معرض دید نگذارید.#

دستگیری عامل برداشت غیر مجاز در خمینی شهر

گروه استان ها_اصفهان_ فرمانده انتظامی شهرستان “خمینی شهر” ازشناسایی و دستگیری فردی که با به دست آوردن اطلاعات کارت بانکی شاکی اقدام به برداشت ۳۰ میلیون ریال به صورت غیر مجاز کرده بود، توسط ماموران پلیس فتای این فرماندهی خبر داد.

سرهنگ “علی جعفری نژاد” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس ، با اعلام جزئیات بیشتر این خبر گفت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه مبلغ ۳۰ میلیون ریال به صورت غیر مجاز از حساب بانکی وی سرقت شده ، بررسی موضوع در دستور کار پلیس فتای این فرماندهی قرار گرفت.

وی افزود: با بررسی های پلیسی انجام شده مشخص گردید متهم با به دست آوردن اطلاعات و رمز های عبور ، مبلغ ۳۰ میلیون ریال را طی چندین مرحله از حساب بانکی وی برداشت کرده است.

سرهنگ جعفری نژاد تصریح کرد: با انجام تحقیقات ، متهم مذکور شناسائی و حسب دستور مقام قضائی دستگیر و در مواجه با مدارک و مستندات پلیس صراحتا به بزه انتسابی اقرار و انگیزه خود را سودجویی عنوان داشت.

این مقام انتظامی در پایان توصیه کرد: از در اختیار قرار دادن کارت اعتباری خود به افراد غیر جداً پرهیز نمایید ، رمز هایی را انتخاب کنید که غیرقابل حدس بوده و همچنین به هیچ عنوان بر روی آن یادداشت نکنید، هنگام وارد کردن اطلاعات حساب خود در پرداخت های اینترنتی حتما از کیبورد های مجازی استفاده کنید، از تلفن ثابت منزل، همراه شخصی و محل های مطمئن جهت پرداخت هزینه تلفن ثابت و همراه استفاده نمائید، در صورت پرداخت اینترنتی هزینه تلفن ثابت و همراه ، از محل های مطمئن و دارای مجوز استفاده کنید و تمامی عملیات پرداخت را شخصا انجام دهید .

***کشف بیش از ۱۰ کیلو گرم تریاک در خوروبیابانک

گروه استان ها_اصفهان_ فرمانده انتظامی شهرستان خوروبیابانک از کشف ۱۰ کیلو و ۴۰۰ گرم تریاک در این شهرستان خبر داد.

سرگرد “نعمت خلیلی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار کرد: مأموران مستقر در ایستگاه شهید رشیدی  هنگام کنترل خودروهای عبوری، به یک دستگاه خودروی سواری ام وی ام سفید رنگ که از استان های جنوبی به سمت شمال در حال حرکت بود مشکوک و آن را متوقف کردند.

وی در ادامه افزود: در بازرسی صورت گرفته، مقدار ۱۰ کیلو و ۴۰۰ گرم تریاک کشف و توقیف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان خوروبیابانک همچنین خاطرنشان کرد: در همین رابطه راننده خودرو نیز دستگیر و برای اقدامات قانونی  تحویل مراجع  قضائی شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا