شهر و جامعهعناوین اخبار

آمارنامه ای که زودتر از همیشه منتشر شد تا امکان برنامه ریزی بهتر برای شهر فراهم شود

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، قدرت‌الله نوروزی با حضور در پنجاه و چهارمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان پس از رونمایی از آمارنامه سال ۹۶ شهرداری اصفهان در این خصوص اظهار کرد: این آمارنامه با همکاری ۶۰ دستگاه تدوین شده است.

وی ادامه داد: برای اولین بار طی ۱۰ سال گذشته که از تهیه این آمارنامه می گذرد، نسخه الکترونیک آن در شش ماه نخست امسال منتشر و اکنون نیز نسخه چاپی آن رونمایی شده است. همچنین تهیه نسخه موبایلی آن نیز در دستور کار است.

وی افزود: همچنین داشبوردهای مدیریتی آمارنامه‌ شهرداری اصفهان با همکاری مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان در دست تدوین است.

شهردار اصفهان با بیان اینکه اطلاعات این آمارها از طریق مکاتبه با ۶۰ ارگان شهر اصفهان به دست آمده است، افزود: در نظر داریم برای سال آینده اطلاعات به صورت مکانیزه و از طریق سیستم جمع آوری شود.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار اصفهان نیز با بیان اینکه امسال با تمهیدات معاونت برنامه ریزی شهرداری، اطلاعات به موقع از دستگاه های مختلف جمع آوری و آمارنامه چند ماه زودتر آماده شد، اظهار کرد: سال گذشته آمارنامه در بهمن ماه آماده شد و در سال جاری این خروجی چند ماه زودتر قابل استفاده است.

بهروز ارباب شیرانی با بیان اینکه کتاب آمارنامه یکی از منابعی است که دست اندرکاران مدیریت شهری می‌توانند از آن استفاده‌های خوبی داشته باشند، افزود: این کتاب  دارای ۲۰ فصل است و می‌تواند در تحقیقات و پژوهش‌های دانشگاه‌ها، اساتید، موسسات تحقیقاتی و … مورد استفاده قرار گیرد.

وی ادامه داد: سعی داریم در سال آینده امکان سرچ موضوعی و کلیدواژه‌ها را برای آمارنامه شهرداری اصفهان فراهم کنیم.

گفتنی است اطلاعات این آمارنامه در حوزه مسکن، انرژی، بهداشت و درمان، گردشگری، شاخصه‌های قیمت، هتل‌ها، مهمانسراها، میزان جمعیت در سطح محلات، اقلیم، آموزش، مدارس و همچنین مسائل حوضه زاینده رود است که در هیچ منبع آماری دیگری قید نشده است.

برای تهیه این کتاب از ابتدای فرآیند جمع آوری مطالب تا چاپ، حدود ۱۵۰۰ الی ۱۷۰۰ نفر-ساعت کار کارشناسی انجام شده است. این آمارنامه تنها کتابی است که اطلاعات شهری در هر زمینه‌ای را جمع آوری می‌کند. اطلاعات مربوط به استان اصفهان توسط سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استانداری جمع آوری می شود.

این آمارنامه، بر اساس استاندارد بین‌المللی طبقه‌بندی فعالیت‌های اقتصادی” آیزیک” در ۲۰ فصل با همکاری ارگان‌ها، معاونت‌ها و مدیریت‌های شهرداری تهیه شده است. آمارنامه شهری سال ۹۶ بر روی پرتال شهرداری اصفهان قرار گرفته است و کتاب آن نیز به زودی توزیع خواهد شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا