شهر و جامعهعناوین اخبار

ثبت دو وقف جدید در شهرستان‌/همایش بزرگ میثاق با ولایت در امامزاده آقاعلی عباس(ع) برگزار می شود/نوای سوگواری ۲۸ صفر از بقاع متبرکه فلاورجان به گوش می‌رسد

به گزارش سرمایه گستران از اصفهان، رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خوروبیابانک گفت: یک قطعه زمین تجاری به مساحت ۴۲ مترمربع، سه قطعه زمین مزروعی همراه با سه ساعت آب به ارزش۵۲۰ میلیون ریال وقف امور خیریه شهرستان خوروبیابانک شد.
مجتبی بابایی افزود: بر اساس خواسته واقفان درآمد این موقوفه ها برای احداث ساختمان ستاد عتبات عالیات شهرستان در شهرخور و هزینه های مسجد جامع و حسینیه روستای جعفرآباد در نظرگرفته شده است.
وی افزود: تاکنون ۴۵۷ موقوفه متصرفی و غیرمتصرفی در شهرستان خورو بیابانک به ثبت رسیده است.
شهرستان خوروبیابانک به وسعت ۱۲هزارکیلومتر با ۲۰ هزار نفر جمعیت در ۴۲۰ کیلومتری شرق مرکز اصفهان قرار دارد.

***همایش بزرگ میثاق با ولایت در امامزاده آقاعلی عباس(ع) برگزار می شود

مسئول نمایندگی اوقاف و امور خیریه بادرود گفت: همایش بزرگ میثاق با ولایت در قالب کاروان پیاده روی حرم تا حرم به مقصد آستان مقدس امامزاده آقاعلی عباس(ع) برگزار می شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین علیرضا محلوجی اظهار داشت: همزمان با سالروز شهادت علی بن موسی الرضا(ع) همایش بزرگ میثاق با ولایت در قالب کاروان پیاده روی حرم تا حرم از حرم شهدای گمنام حسین آباد کویر به مقصد آستان مقدس امامزاده آقاعلی عباس(ع) برگزار می شود.

وی در ادامه افزود: این همایش ۸ صبح روز پنجشنبه ۱۷ آبان ماه با حضور ۵۰۰۰ نفر از بخش کویرات به مقصد آستان مقدس امامزاده آقاعلی عباس(ع) برگزار می شود و شرکت کنندگان در این برنامه مسافت ۳۰ کیلومتری را به عشق اهل بیت(ع) می پیمایند.

مسئول نمایندگی اوقاف و امور خیریه بادرود ادامه داد: این برنامه با همکاری هیئت رزمندگان اسلام حسین آباد کویر از توابع شهرستان آران و بیدگل برگزار می شود.

***نوای سوگواری ۲۸ صفر از بقاع متبرکه فلاورجان به گوش می‌رسد

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان فلاورجان از برگزاری مراسم عزاداری و سوگواری رحلت پیامبر اکرم(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) و شهادت امام رضا (ع)در بقاع متبرکه شهرستان فلاورجان خبر داد.

به گزارش رابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، احمد آزادگی اظهار داشت: همزمان با فرارسیدن رحلت پیامبر اکرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) و شهادت امام رضا (ع) آئین عزاداری و سوگواری در بیش از ۱۸ بقعه متبرکه و مساجد شهرستان برگزار خواهد شد .

وی در ادامه افزود: این مراسم معنوی با حضور عموم عزاداران شهرقهدریجان و شهر ها و روستاهای اطراف در آستان مقدس حرم مطهر امامزاده سید محمد(ع) قهدریجان مصادف با شب شهادت در سه شنبه ، ۱۵ آبان‌ماه پس از اقامه نماز مغرب و عشاء همراه با سخنرانی و با حضور مداحان اهل بیت(ع) و در روز رحلت با حضور هیئت های مذهبی در صحن این امامزاده عظیم الشان برگزار می‌شود. که پیش بینی شده است جمعیتی بالغ بر ۸هزار نفر حضور داشته باشند.

وی با تصریح اینکه در امامزادگان شریف و میر مرتضی(علیهمالسلام ) نیز مراسم عزاداری و نوحه‌خوانی برپا می‌شود، گفت: این مراسم با مداحی و نوحه‌خوانی و سخنرانی همراه خواهد بود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان فلاورجان ادامه داد: همچنین در محل بقعه متبرکه سید فخر الدین و سید اسدالله (علیهم السلام ) دارگان به مدت پنج شب از ۱۵ لغایت ۲۰ آبان ماه مراسم سوگواری برگزار می‌شود.

احمد آزادگی در ادامه از برگزاری مراسم عزاداری حضرت رسول اکرم(ص) وحضرت امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا (ع) در دیگر امامزاده های شهرستان خبر داد و افزود: این مراسم در شب شهادت همزمان با نماز مغرب و عشاء، با حضور مداحان اهل بیت و حرکت هیئت‌های عزاداری برگزار می‌شود و در روز ۱۶ آبان در محل امامزادگان مراسم عزاداری و سوگواری از ساعت ۹ برگزار می‌شود. که پیش بینی می شود در این مراسم نیز حدود ۸۰ هزار نفر در این مراسم ها شرکت نمایند.

وی اظهار کرد: همایش لبیک یا رسول الله و قرائت زیارت رسول الله روز چهارشنبه ۱۶آبان مصادف با ۲۸ صفر سالروز رحلت پیامبر گرامی اسلام طی مراسمی از صبح تا ظهر در امامزادگان شهرستان برگزار می شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان فلاورجان در پایان اضافه کرد: علاوه بر این‌ها مراسم عزاداری دهه آخر صفر المظفر در قالب سوگواری و عزاداری رحلت حضرت محمد(ص) و امام حسن مجتبی(ع) در محل امامزاده سید محمد(ع) لارگان و سید محمد(ع) اجگرد در روز چهارشنبه به همراه اقامه نماز مغرب و عشاء با سخنرانی ومداحی برگزار می‌شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا