شهر و جامعهعناوین اخبار

بسته خبری اوقاف استان اصفهان

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین روح الله بیدارم اظهار داشت: به مناسبت دهه وقف جلسه شورای عالی فرهنگ شهرستان نجف آباد با حضور معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان و مسئولان شهرستان در امامزاده شمس الدین محمد(ع) علویجه برگزار شد.

وی در ادامه افزود: این نشست با هدف بررسی راهکارهای ترویج فرهنگ وقف در شهرستان و همچنین استفاده از ظرفیت موقوفات و سنت حسنه وقف جهت رفع نیازهای روز جامعه در جوار حرم مطهر این امامزاده عظیم الشان برگزار شد.

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نجف آباد گفت: آستان مقدس امامزاده شمس الدین محمد (علیه السلام) در بالای کوهی مشرف به شهر شهرستان نجف آباد، بخش مهردشت و در شهر علویچه واقع شده است.

**اختصاص بیش از ۵۷ درصد موقوفات شهرستان مبارکه به عزاداری امام حسین(ع)

سرپرست اوقاف و امور خیریه شهرستان مبارکه گفت: بیش از ۵۷ درصد موقوفات این شهرستان به نیت عزاداری، روضه خوانی، اطعام و تعزیه امام حسین(ع) اختصاص دارد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، علی مبشری با بیان اینکه وظیفه اصلی اوقاف اجرای نیات واقفان است، اظهار کرد: اداره اوقاف و امور خیریه حق ندارد اجرای نیت واقفان را تغییر دهد به همین دلیل از مردم می خواهیم که برای وقف جدید به نیازهای روز جامعه نیز توجه کنند.
وی افزود: کمک به ایتام و افراد نیازمند، اشتغال جوانان، فعالیت های قرآنی، کتاب و کتابخوانی، جبران خسارات ناشی از سیل و زلزله، بهداشت و درمان، حفظ محیط زیست، کمک هزینه تحصیلی دانش آموزان و دانشجویان بی بضاعت، پژوهش های علمی از نیازهای روز جامعه است که واقفان باید در نیات خود این موضوعات را مورد توجه قرار دهند.
سرپرست اوقاف و امور خیریه مبارکه با اشاره به این که سنت حسنه وقف هر سال با استقبال بیشتری روبه رو می شود، گفت: با فرهنگ سازی و عمل به نیت واقفان، گرایش مردم به وقف بیشتر شده و این سنت حسنه در حال نهادینه شدن است.
وی با اشاره به نیت واقفان در شهرستان مبارکه تصریح کرد: موقوفات با نیات مرتبط با مساجد ۳۵۰ میلیون ریال، حوزه های علمیه ۲۷۰میلیون ریال و نیات مرتبط با خیریه ها ۱۲۰ میلیون ریال است که هزینه می شود.
سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان مبارکه افزود: تثبیت موقوفه یکی دیگر از وظایف اصلی اداره اوقاف است که از طریق اداره ثبت نسبت به درخواست و نیت مالکان موقوفات اقدام می شود.
وی با اشاره به وجود ۱۶ بقعه متبرکه در شهرستان مبارکه، ادامه داد: عملیات عمرانی در بقاع متبرکه امامزاده سکینه خاتون(س)، امامزاده نصرالدین محمد(ع)، امامزاده سید محمد(ع) نکوآباد، مقبره سید جلال(ره) ده سرخ، امامزاده عزالدین محمد(ع) و امامزاده طلحه و اسحاق(ع) در حال انجام است.
علی مبشری خاطرنشان کرد: ساخت صحن امامزاده، کاشی کاری های صحن ها، کاشی کاری گلدسته ها، ساماندهی گلزار شهدا، ساخت سرویس بهداشتی از مهم‌ترین فعالیت های عمرانی در بقاع متبرکه شهرستان مبارکه است.
وی گفت: در حال حاضر ۱۱۹ موقوفه در شهرستان مبارکه به ثبت رسیده و ۱۸۱ مسجد و ۲۵ حسینیه در شهرستان مبارکه فعال است.

**بیماران به صورت رایگان در بیمارستان شهدای لنجان ویزیت می شوند

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان لنجان گفت: به مناسبت دهه وقف و در راستای اجرای امینانه نیات واقفان نیک اندیش بیماران به صورت رایگان در بیمارستان شهدای لنجان ویزیت می شوند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حسین صفری اظهار داشت: براساس هماهنگی های به عمل آمده با مدیریت بیمارستان شهدای لنجان در راستای اجرای امینانه نیات واقفان نیک اندیش شهرستان لنجان از محل موقوفات منطبق در دهه وقف بیماران به صورت رایگان در بیمارستان شهدای لنجان واقع در شهر زرین شهر ویزیت می شوند.

وی در ادامه افزود: این امر به مدت از صبح تا بعدازظهر روز سه شنبه ۲۲ آبان ماه انجام می شود و کلیه بیماران به صورت رایگان توسط پزشکان ویزیت می شوند.

*ثبت دومین وقف جلگه و جرقویه در سال جاری

سرپرست دفتر نمایندگی اوقاف و امور خیریه جلگه و جرقویه گفت: همزمان با دهه وقف وقف جدیدی به ارزش ۴۵۰ میلیون ریال جهت ساخت مسجد در منطقه جلگه و جرقویه ثبت شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حامد جعفرزاده اظهار داشت: همزمان با دهه وقف و با اجرای برنامه های ترویجی در منطقه جلگه و جرقویه علی اصغر قدرتی به نمایندگی از مرحومه فاطمه چراغی وقف جدیدی را در منطقه جلگه و جرقویه با هدف برجا گذاشتن باقیات و صالحاتی در سامانه جامع موقوفات و بقاع متبرکه به ثبت رساند.

وی در ادامه افزود: این واقف نیک اندیش با مراجعه به اداره اوقاف و امور خیریه جلگه و جرقویه قطعه زمینی را به مساحت ۸۴ متر مربع و ارزشی بالغ بر ۴۵۰ میلیون ریال را در روستای هلارته وقف کرد.

سرپرست دفتر نمایندگی اوقاف و امور خیریه جلگه و جرقویه ادامه داد: براساس وقف نامه ای که توسط این واقف خیر اندیش تنظیم و به ثبت رسیده است این موقوفه براس ساخت مسجد، حسینیه و امور فرهنگی وقف شده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا