اخبار صنعت، معدن و تجارتتیتر دوشهر و جامعهعناوین اخبار

سهل آبادی :مراحل ثبت تشکل و انجمن های  شهرستان ها  در اتاق ایران تسهیل شود

به گزارش سرمایه گستران ، سید عبدالوهاب سهل آبادی رییس اتاق بازرگانی اصفهان در این جلسه گفت:اصفهان یکی از قدیمی ترین شهرها دارای  ساختار تشکلی است و  بازار این شهر از دوران صفویه  بر اساس صنف و حرفه تقسیم بندی شده است .

وی افزود:بازار مسگرها ،تفنگ سازها ،طلاسازان و غیره از جمله تقسیم بندی مکانی بازار اصفهان بر اساس صنف و حرفه بوده است .

 وی در بخشی از سخنان خود به تشکیل مدیریت راهبردی فضای کسب و کار استان در اتاق بازرگانی اشاره کرد و گفت:بر اساس آمار ماهیانه این بخش فضای کسب و کار کشور مساعد  نیست .

وی با اشاره به قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار و معطل ماندن برخی از  مواد این قانون گفت:تشکلها چقدر می تواند بر سیاست ها و حتی انتخاب مدیران سازمان ها تاثرگذار باشند؟آیا می توانند در انتخاب یک مدیر سازمان نظر خود را اعلام کنند؟

افزایش اختیار تشکلها  و صدور مجوز به متقاضیان بر اساس کشش بازار

سهل آبادی خواستار افزایش اختیارات تشکلها و انجمن ها برای صدور  مجوز فعالیت و تفویض اختیار  سازمان های دولتی به تشکلها و انجمن ها شد وگفت:تشکلها می توانند بر اساس ظرفیت بازار و کشش تقاضا به صور مجوز به متقاضیان بپردازند.

رییس اتاق بازرگانی اصفهان خواستار تسهیل در ثبت تشکلها از سوی  اتاق بازرگانی ایران شد و گفت:مراحل ثبت تشکل و انجمن ها در شهرستان ها طولانی و زمان بر است و می توان آن را به حداقل زمان کاهش داد.

 

توسعه و توانمندساختن تشکلها مهمترین رویکرد اتاق بازرگانی ایران است

نادر سیف معاون تشکلها اتاق بازرگانی ایران در این جلسه گفت: توسعه و توانمندساختن تشکلها مهمترین رویکرد اتاق بازرگانی ایران است.

وی با اشاره به توانمندی برخی از تشکلهای اقتصادی در تاثیرگذاری بر سیاست گذاری دولت و مجلس گفت:قدرت تغییر و اصلاح سیاست ها و چانه زنی با سازمان های دولتی از جمله ویژگی تشکلهای موفق است که در قالب صدای بخش خصوصی می تواند طنین انداز باشد.

وی اداره مطلوب یک تشکل را مهمترین وظیفه هیات مدیره آن دانست  و گفت:حل اختلاف بین اعضا  و ذینفعان می تواند یکی از وظایف تشکلها باشد.

وی ایجاد ساختارهای سازمانی ،تشکیل کمیسیون های تخصصی و بانک اطلاعاتی ذینفعان را از وظایف تشکلهای اقتصادی برشمرد و گفت:  یکی از شاخص های توسعه یافتگی کشورها  توانمندشدن و تاثیرگذاری تشکلها بر اقتصاد آن کشور است.

سیف تشکیل کمیسیون تشکلها اتاق بازرگانی اصفهان را گامی موثر در سازمان دهی و یکپارچه سازی تشکلهای اقتصادی استان برشمرد و گفت:برگزاری دوره های آموزشی ،توانمندسازی و ارایه خدمات به تشکلها بخشی از فعالیت های این کمیسیون  است .

محسن پورسینا رییس کمیسیون تشکلها اتاق بازرگانی اصفهان در این جلسه گفت:تشکلها با همکاری اعضا می توانند بخش نامه های متضاد را از طریق دیوان عدالت اداری ابطال کنند.

وی با اشاره به اختصاص زمین از سوی اتاق بازرگانی اصفهان برای استقرار تشکلهای اقتصادی گفت:پروانه ساخت ان تهیه شده و تشکلها می توانند برای ساخت ان با اتاق بازرگانی همکاری کنند.

در ادامه این جلسه نمایندگان تشکلهای اقتصادی استان به ارایه دیدگان و نظرات پیرامون معاونت تشکلها اتاق ایران پرداختند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا