اخبار استان ها

برگزاری دومین اجلاس اتاق‌ های بازرگانی عضو (ACD) در اصفهان

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران، از اصفهان، امیر کشانی، با با تاکید بر اینکه اتاق بازرگانی اصفهان، ارتباطات تجاری و بازرگانی با دیگر کشورهای جهان را مدنظر قرار داده است، اظهار کرد: در دوره های قبلی روابط بین‌المللی و ارتباط با با شهرهای آسیایی کمتر مورد توجه بود که در این دوره با برگزاری اجلاس نمایندگان تجارت جهانی (ICC) تلاش بر گسترش این روابط داریم.

وی افزود: در این راستا قصد داریم دومین اجلاس اتاق‌های بازرگانی عضو مجمع گفت و گوی همکاری های آسیا (ACD) را ۱۰ و ۱۱ اردیبهشت ماه در اصفهان برگزار کنیم که یکی از اهداف برگزاری اجلاس اتاق‌ های بازرگانی عضو مجمع گفتگوی همکاری آسیا(ACD) ارتباط با سایر کشورهای آسیا و ایجاد رشد اتاق بازرگانی اصفهان است.

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان با بیان اینکه مدعوین این اجلاس روسای اتاق، نائب رییس، عضو هیات رئیسه و یا نماینده کشورهای دعوت شده هستند، بیان کرد: شناسایی ﮐﺸﻮرﻫﺎی آﺳﯿﺎﯾﯽ در ﻫﻤﻪ ﻧﻘﺎط ﻗﻮت و ﻓﺮﺻت های ﺷﻨﺎﺳﺎﯾﯽ ﺷﺪه را از اﻫﺪاف اﺻﻠﯽ ﻣﺠﻤﻊ است.

وی اضافه کرد: ﺗﻮﺳﻌﻪ اﻗﺘﺼﺎد و ﺑﺎزارﻫﺎی ﻣﺎﻟﯽ، اﻓﺰاﯾﺶ ﻗﺪرت ﭼﺎﻧﻪزﻧﯽ و درﻧﺘﯿﺠﻪ اﻓﺰاﯾﺶ ﺗﻮان رﻗﺎﺑﺖ در ﺑﺎزارﻫﺎی ﺑﯿﻦ اﻟﻤﻠﻠﯽ ﺑه جای رﻗﺎﺑﺖ ﻣﯿﺎن ﮐﺸﻮرﻫﺎی ﻋﻀﻮ، ﺗﻼش ﺑﺮ ﺗﻤﺮﮐﺰ ﺑﺮ ﻧﻘﺎط ﻣﺜﺒﺖ و ﺗﻮاﻧﺎﯾﯽﻫﺎی ﮐﺸﻮرﻫﺎی ﻋﻀﻮ در ﯾﮏ رﺷﺘﻪ ﻓﻌﺎﻟﯿﺖ اﻗﺘﺼﺎدی، برای ﺗﺒﺪﯾﻞ اﻋﻀﺎ ﺑﻪ ﺷﺮﮐﺎی ﻗﺎﺑﻞ اﻃﻤﯿﻨﺎن ﺑﺮای ﺳﺎﯾﺮ ﻣﻨﺎﻃﻖ و تبدیل ﻗﺎره آﺳﯿﺎ ﺑﻪ ﯾﮏ «ﺟﺎﻣﻌﻪ آﺳﯿﺎﯾﯽ» است ﮐﻪ ﻗﺎدر ﺑﻪ ارﺗﺒﺎط ﺑﺎ ﺳﺎﯾﺮ ﻧﻘﺎط دﻧﯿﺎ است از دیگر اهداف این مجمع است.

کشانی گفت: در دومین اجلاس اتاق بازرگانی کشورهای آسیایی به جز مباحث تعاملات بازرگانی و تجاری بین کشورهای آسیایی، موضوعاتی در پنج بخش اصلی شامل سرمایه گذاری، فناوری و انتقال تکنولوژی، گردشگری، اقتصاد پایدار، کشاورزی و امنیت غذایی جلساتی برگزار خواهد شد.

معرفی حوزه‌ های سرمایه ‌گذاری ایران و اصفهان در این اجلاس به سایر کشورها

وی با اشاره به اینکه گسترش فضای تجاری، اقتصادی و بین‌المللی در این اجلاس مورد تاکید است، بیان کرد: برگزاری این اجلاس فرصت اقتصادی بسیار مهمی برای در کنار هم قرار گرفتن اعضای اتاق های بازرگانی سرتاسر آسیا است تا به تبادل تجربیات خود در زمینه صادرات و توسعه کسب و کار و تجارت در دنیا و مذاکره در این ارتباط بپردازند؛ حوزه‌ های سرمایه ‌گذاری ایران و اصفهان در این اجلاس به سایر کشورها معرفی می شود.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاوزی اصفهان با بیان اینکه با توجه به شیوع کرونا در سال های گذشته این اجلاس برای نخستین بار است که به شکل حضوری برگزار می شود، افزود: از ۳۳ کشور آسیایی برای حضور دراین اجلاس دعوت کرده ایم که تاکنون ۳۰ نماینده اتاق بازرگانی کشورها برای حضور اعلام آمادگی کرده اند.

در ادامه مصطفی دولت یار رئیس دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در اصفهان بیان کرد: برگزاری موثر همراه با نظم و چینش دقیق برنامه‌ها می‌تواند این فضا را خنثی کند و به مدعوین و صاحبان مناصب تجاری و اقتصادی اثبات کند که اصفهان شهری توسعه یافته با ظرفیتهای کم نظیر اقتصادی، خدماتی، تجاری، صنعتی و دانشگاهی است.

ایجاد فرصت های جذب سرمایه‌گذاری خارجی

وی بیان کرد: هدف مهم دیگر ایجاد فرصت های جذب سرمایه‌گذاری خارجی و همچنین امکان آشنایی و تعامل بیشتر با فعالان اقتصادی کشورهای عضو مجمع گفتگوی همکاری آسیا افزود: به منظور شبکه سازی در حوزه سرمایه گذاری است.

رئیس دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در اصفهان افزود: اصفهان، ظرفیتهای ناشناخته بسیار و همچنین زیرساختهای خوبی دارد که کمتر از آن استفاده شده است و باید تلاش شود تا در این اجلاس، ظرفیتهای بالقوه شهر تاریخی اصفهان به حالت بالفعل تبدیل شود.

دولت یار همچنین بر تقویت ظرفیتهای مدیریتی در اصفهان تاکید کرد و گفت: این ظرفیت در بخشهای علمی، دانشگاهی، تجاری، صنعتی و سایر حوزه‌ها باید مورد تاکید و تقویت قرار گیرد.

۴۶

منبع خبر : خبر آنلاین

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا