شهر و جامعهعناوین اخبار

ثبت دو وقف جدید در کوهپایه/ثبت وقف جدیدی برای امامزاده بی بی نازبانو(س) سمیرم/

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین سید علی طباطبایی اظهار داشت: همزمان با دهه وقف حاج غلامرضا امینی با مراجعه به اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کوهپایه سه قطعه زمین کشاورزی به مساحت ۱۲۰۰ متر مربع و سه و نیم سرجه آب را به ارزش ۳۰۰ میلیون ریال وقف کرد تا عواید حاصل از این موقوفه در جهت برپایی عزاداری حضرت سید الشهدا(ع) هزینه شود.
وی در ادامه افزود: همچنین خانم ناظمی نیز با مراجعه با اداره اوقاف یک باب منزل مسکونی به مساحت ۱۲۰ متر مربع و ارزشی بالغ بر ۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال را جهت ساخت خانه عالم در شهر سجزی وقف کرده است.
**آزمون دوره تربیت مربی حفظ قران کریم در کاشان برگزار شد
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کاشان گفت: همزمان با دهه وقف آزمون دوره تربیت مربی حفظ قران کریم با حضور ۶۰ مربی قرآنی در کاشان برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین اصغر توسلی اظهار داشت: در راستای اجرای طرح ملی تربیت حافظان قرآن کریم و جذب مربیان قرآنی و همچنین ارتقاء سطح علمی مربیان این دوره همزمان با دهه وقف آزمون دوره تربیت مربی حفظ قران کریم در کاشان برگزار شد.
وی در ادامه افزود: این آزمون به صورت کتبی و شفاهی برگزار با حضور ۶۰ مربی قرآنی برگزار شد.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کاشان خاطر نشان شد: شرکت کنندگان در این آزمون پس از کسب نمره قبولی در دوره یک هفته ای تربیت مربی که در دی ماه برگزار می شود شرکت می کنند و پس از آن نیز گواهینامه دوره مربیگری از طرف سازمان اوقاف و امور خیریه به آنان اعطا می شود.
**ثبت وقف جدیدی برای امامزاده بی بی نازبانو(س) سمیرم
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان سمیرم گفت: همزمان با دهه وقف برای توسعه و بازسازی امامزاده بی بی نازبانو(س) سمیرم وقف جدیدی ثبت شد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، امیر ارسلان جباری اظهار داشت: همزمان با دهه وقف وراث مرحوم اله مراد شفیعی با مراجعه به اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان سمیرم وقف جدیدی را به نام خود در سامانه جامع موقوفات و بقاع متبرکه به ثبت رساندند.
وی در ادامه افزود: این واقفان نیک اندیش سهم الارث خود را از یک باب ساختمان مسکونی به مساحت ۱۶۰ متر مربع و ارزشی بالغ بر ۲۰۰ میلیون ریال وقف کدند.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان سمیرم ادامه داد: براساس وقف نامه ای که توسط این واقفان نیک اندیش تنظیم شده است عواید حاصل از این موقوفه برای   بازسازی امامزاده بی بی نازبانو(س) شهر حنا صرف می شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا