تیتر دوشهر و جامعهعناوین اخبار

جشنواره فیلم اصفهان در ۶۰ ثانیه؛ جشنواره ای برای معرفی اصفهان در راستای تحقق شهر فرهنگی

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از  اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، ایمان حجتى مدیر کل ارتباطات و امور بین الملل شهردارى اصفهان و رییس شورای سیاست گذاری این جشنواره در نشست سه شنبه با رسانه این هفته با موضوع اولین جشنواره فیلم اصفهان در ۶٠ ثانیه اظهار کرد: اصفهان در سیاست گذاری دوره جدید به سمت تحقق شهر فرهنگی حرکت کرده است.

وی ادامه داد: شهر فرهنگی نیازمند ثبت خاطرات است و اگر بخواهیم توسعه گردشگری را رقم بزنیم باید ظرفیت شهر را با استفاده از ابزارهای هنری معرفی کنیم.

حجتی با بیان اینکه مردم اصفهان نقش مهمی در بازاریابی شهری دارند، ادامه داد: اگر بخواهیم شهر اصفهان و شهروندان آن را بهره مند کنیم باید رویداد های پایدار را در شهر ایجاد کنیم زیرا رویدادسازی نقش مهمی در بازاریابی شهر به ویژه در حوزه گردشگری ایفا میکند.

رئیس شورای سیاست گذاری اولین جشنواره فیلم کوتاه اصفهان در ۶۰ ثانیه، اظهار کرد: رویدادهایی میتوانند تاثیر گذار باشند که به صورت ساده و با هزینه های منطقی برگزار شده و مردم را درگیر کنند یعنی مشارکت مردم در دل این رویدادها احساس شود.

وی با بیان اینکه مخاطب امروز به دنبال مطالب کوتاه و تاثیر گذار است، گفت: فیلم های ۶۰ ثانیه ای زمان زیادی از مخاطب نخواهد گرفت و تاثیرات بیشتری را بر مخاطب خواهد گذاشت. از این رو شهروندان و گردشگران اصفهان در این جشنواره می توانند با محوریت قرار دادن معرفی ناشناخته های اصفهان و بهره گیری از ابتکار و خلاقیت خود، آثار خوبی را تولید کنند. در این مسیر این جشنواره بستر خوبی را فراهم می کند تا شهروندان با خوانش های متفاوت خود از شهر اصفهان، اصفهان را در ۶۰ ثانیه به نمایش بگذارند.

حجتی با اشاره به اینکه فیلم ها در بستر شبکه آپارات منتشر خواهد شد، اظهار کرد: برای انتشار ویدئو ها سراغ سایت بر خط آپارات رفتیم و با استفاده از این سایت جشنواره را به صورت آنلاین برگزار خواهیم کرد. همچنین بخش های مختلف این جشنواره از دبیرخانه تا داوری آثار به صورت مجازی و توسط شهروندان انجام خواهد شد.

وی افزود: عمده هزینه این جشنواره در زمینه جوایز و یا تبلیغات است که بخشی از این هزینه هم غیرمستقیم و از طریق استفاده از ظرفیت‌های اطلاع رسانی شهرداری انجام می شود. سعی کرده ایم این جشنواره با کمترین هزینه برگزار شود و از فربه کردن آن دوری کرده ایم.

در ادامه این نشست فرید صلواتی دبیر این جشنواره با بیان اینکه این که در فضای مجازی و شبکه هایی مانند توییتر پیام ها به شکل موجز و مختصر به مخاطب منتقل می شود، اظهار داشت: چنین فضایی را برای معرفی اصفهان در آپارات ایجاد کرده ایم تا فیلم ها پس از آپلود و لایک های مردمی به داوران اصلی ارائه شده تا نتیجه اصلی اعلام شود.

وی با بیان اینکه اصفهان تنها به زاینده  رود محدود نمی شود گفت: اصفهان پتانسیل های دیگری دارد و در این جشنواره به دنبال نشان دادن زیبایی ها و نقاط مثبت شهر هستیم.

وی ادامه داد: موضوعات و شرکت کنندگان این جشنواره محدودیتی ندارد. موضوعات می تواند طنز، ایثار و مقاومت، محیط زیست، فضای چهارباغ، مفاخر، معماری، موسیقی و … باشد و همه افراد می توانند در این جشنواره شرکت کنند.

سیاوش گلشیری، عضو شورای سیاست گذاری این جشنواره نیز اظهار داشت: اصفهان از لحاظ فرهنگی، اجتماعی، جغرافیایی و … ظرفیت های خوبی دارد و ما سعی کردیم محدودیتی برای شرکت کننده ها در این زمینه ایجاد نکنیم.

وی با بیان اینکه در این جشنواره نگاه آماتور یا حرفه ای نداشته ایم و هم حرفه ای ها و هم آماتورها می توانند در این جشنواره شرکت کنند، افزود: شهروندان با مراجعه به آپارات و وارد کردن اطلاعات لازم و آپلود کردن فیلم مورد نظر در این جشنواره شرکت می کنند.

گلشیری اظهار کرد: نگاه متفاوت شرکت کننده ها به اصفهان، می تواند نقطه تمایز این جشنواره باشد.

به گفته وی هیات انتخاب اولیه جشنواره، بازدیدکننده فیلم ها در آپارات هستند. بازدیدکننده ها فیلم هایى که بیشتر پسندیده اند را انتخاب مى کنند و هیات انتخاب در پایان فیلم هایى که بیشترین پسند را آورده اند مورد داورى قرار مى دهد.

گفتنی است شرکت کنندگان در این جشنواره می توانند با موبایل یا دوربین حرفه ای، ۶٠ ثانیه از اصفهان فیلم گرفته و در آپارات، آپلود کنند.

سه جایزه به سه نفر اول، جایزه ویژه شهردار و شورای شهر به بهترین ایده خلاقانه و جایزه آرای مردمی اهدا می شود.

برای اطلاع از نحوه ارسال آثار، مقررات جشنواره و جوایز می توانید به

aparat.com/esfahan60

مراجعه کنید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا