تيتر يكعناوین اخبار

جان کربی:آزمایش های موشکی ایران به معنای نقض برجام نیست

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران و به نقل از ایرنا ، جان کربی در کنفرانس خبری روز سه شنبه(به وقت محلی)با این ادعا که چنین آزمایشاتی نقض قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل محسوب می شود گفت که دولت آمریکا به همین دلیل این موضوع را در این شورای مطرح خواهد کرد.
وی افزود: گرچه گزارش هایی مبنی بر آزمایش های جدید موشکی از سوی ایران منتشر شده اما وزارت خارجه آمریکا ترجیح می دهد که با جمع آوری اطلاعات کافی ابتدا از صحت این گزارش ها اطمینان حاصل کند.
وی ادامه داد: گرچه حتی در صورت صحت این گزارش ها چنین آزمایشاتی نقض مفاد برجام محسوب نمی شود ولی از آنجایی که قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل آزمایش موشک های دوربرد از سوی ایران را منع کرده دولت آمریکا خود را محق می داند که این موضوع را در شورای امنیت مطرح کرده و خواستار بررسی کامل این اقدام و یا اقدامات و واکنش مناسب از سوی این شورا نسبت به ایران بشود.
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در مقابل اصرار یکی از خبرنگاران مبنی بر این که نقض قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت به منزله نقض همه مفاد این قطعنامه از جمله توافقنامه هسته ای محسوب می شود بار ها گفت که گرچه قطعنامه مذکور شامل برجام و نظارت بر اجرای درست آن نیز می شود اما نقض بخش های مربوط به آزمایش های موشکی این قطعنامه به معنی تخطی ایران از اجرای درست توافق هسته ای ماه ژوئیه سال گذشته نیست.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا