پیشخوانشهر و جامعهعناوین اخبارمسکن و عمران

در دهه فجر امسال پرونده مسکن مهر استان اصفهان بسته می‌شود/ رفع تصرف از اراضی دولتی به متراژ ۴۰ هزار مترمربع در شهرضا

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی راه وشهرسازی استان اصفهان،حمیدرضا امیرخانی، سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی درخصوص آخرین شرایط مسکن مهر این استان اظهار داشت: در پروژه مسکن مهر در استان اصفهان از ۱۶۰ هزار واحدی که تعهد آن با ما بود تنها ۱۸۰ واحد در شهرضا باقی مانده است.

وی ادامه داد: این واحدها ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌اند و تنها در بحث نصب کابینت، درب و قفل‌ها کمی کار مانده که بناست در دهه فجر جشن اختتامیه مسکن مهر استان اصفهان برگزار و پرونده آن بسته شود.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی اصفهان با تأکید بر اینکه تمام واحدهای مسکن مهر این استان متفاضی دارند، تصریح کرد: با مذاکراتی که انجام گرفت هیچکدام از واحدهای استان بدون متقاضی نیست و همه آنها تعیین تکلیف شده‌اند.

امیرخانی با اشاره به برخی مشکلات روبنایی و زیربنایی در پروژه‌های مسکن مهر استان اظهار داشت: در بحث روبنایی مشکل احداث مدارس وجود دارد که۵۰ درصد سهم تحت تعهد این اداره کل پیش‌بینی شده و با تخصیص اعتبار از جانب سازمان نوسازی مدارس و اعتبارات شهرستان این مهم نیز به انجام خواهد رسید.

وی در ادامه بیان داشت:از ۷۸ سایت مسکن مهر استان تاکنون ۶۰ سایت با مساحت ۴۸۶ هکتار تحویل شهرداری ها شده و  پیش‌بینی می شود که تا پایان سال مابقی شهرها نیز در بحث آماده‌سازی با توجه به توافقات به شهرداری ها تحویل شود.

**رفع تصرف از اراضی دولتی به متراژ ۴۰ هزار مترمربع در شهرضا

به گزارش اداره ارتباطات و اطلاع رسانی راه وشهرسازی استان اصفهان، غلامرضا سبزواری رییس اداره راه وشهرسازی شهرستان شهرضا در این باره گفت: عوامل یگان حفاظت از اراضی این اداره،  مقدار ۴۰ هزار مترمربع از اراضی دولتی واقع در شهرستان را که متصرفین اقدام به شخم و ایجاد شیار در آن کرده بودند را رفع تصرف نمود.

وی ارزش ریالی اراضی تصرف شده را ۶ میلیارد ریال عنوان کرد و اظهار داشت: این اراضی پس از اطلاع از تصرف ، بلافاصله رفع تصرف شده و به دولت بازگردانده شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا