شهر و جامعهعناوین اخبار

«زندگی کاغذی»؛ نمایش معضل عدم استقبال شهروندان از مطالعه

به گزارش سرمایه گستران ، مدیر امور کتابخانه های این سازمان با اعلام این خبر گفت: مانور شهری زندگی کاغذی معضل عدم استقبال شهروندان از مطالعه را مورد تمرکز و انتقاد قرار داده و تلاش دارد این مسئله را بدون بیان هیچ سخن و حرفی، با استفاده از ابزار هنر به سمع و نظر مخاطبان خود که عموم شهروندان هستند، برساند.

طیبه فاطمی افزود: این مانور که رویکردی اعتراضی دارد به عواقب و مضرات کتاب نخواندن اشاره داشته و بیان می کند که این مسئله وجه مشترک همه انسان های بی فرهنگ است.

او تصریح کرد: بی فرهنگی در رفتار انسان ها نمونه های مختلفی دارد. مثلا یک نفر در خیابان آشغال می ریزد، دیگری در اتوبوس یا مترو با رفتار نادرست خود موجب آزار دیگران می شود و یا حق دیگران را پایمال می کند، اما همه وجه اشتراک همه این افراد در این است که اهل کتاب خواندن و مطالعه نیستند.

مدیر امور کتابخانه های سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان از اجرای مانور زندگی کاغذی در قالب پرفورمنس، سازه های حجمی، پلاکارد و حضور تعدادی از بازیگران خبر داد و گفت: نکته قابل توجه در این مانور این است که کاملا در سکوت اجرا شده و بازیگران هیچ ارتباط کلامی با شهروندان برقرار نمی کنند. در واقع پیام این مانور از طریق پلاکاردها، سازه های حجمی و پرفورمنس ها به مخاطب منتقل می شود.

فاطمی خاطرنشان کرد: اجرای این مانور از ۲۷ آبان ماه آغاز شده  و هر روز در یکی از مناطق شهر همچون مقابل کتابخانه مرکزی شهرداری اصفهان، خانه کودک و کتابخانه ابرار به اجرا درآمده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا