شهر و جامعهعناوین اخبار

دستگیری اعضای باند کلاهبرداران ۱۰ میلیاردی در اصفهان/کشف ۶۴ کیلو و ۵۰۰ گرم تریاک در اصفهان/توقیف ۳۵ رأس دام سرقتی در گلپایگان

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس اصفهان، سرهنگ “غلامرضا براتی” در تشریح این خبر گفت: در پی شکایت تعدادی از متصدیان واحدهای صنفی تجاری و صنعتی مبنی بر کلاهبرداری از آنان موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی شهرستان برخوار قرار گرفت.

وی گفت: با بررسی های صورت گرفته مشخص شد، اعضای یک باند ۳ نفره اقدام با معرفی خود به عنوان افراد صاحب نفوذ و معتبر در ادارات و نهادهای دولتی  اعتماد فروشندگان واحدهای صنعتی و تجاری را جلب کرده و با این شیوه توانسته بودند بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال اموال را از آنان دریافت کرده و متواری شوند.

سرهنگ براتی با بیان اینکه متهمان با این شیوه توانسته بودند در تعدادی از شهرستان های اصفهان و همچنین تعدادی از استان های همجوار مرتکب کلاهبرداری شوند، اظهار داشت: سرانجام پس از انجام تحقیقات گسترده هر ۳ نفر شناسایی و دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان برخوار از کشف  ۳ انبار محل اختفای اموال کلاهبرداری شده با اعتراف متهمان خبر داد و گفت: در بازرسی از انبارهای مذکور  بیش از ۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال از اموال مالباختگان شامل سیمان، سنگ ساختمانی، دستگاه پرس، مواد غذایی و… کشف و به مالباختگان تحویل شد.

این مقام انتظامی با اشاره به تحویل متهمان به مراجع قضائی اظهار داشت: به صاحبان صنوف و متصدیان واحدهای صنعتی و تجاری، کسبه و بازاریان توصیه می کنیم قبل از انجام معامله نسبت به تحقیقات لازم درخصوص هویت و اعتبار شخص مورد نظر انجام داده و پس از دریافت ضمانت های قانونی لازم اقدام به فروش اجناس و کالاهای خود کنند و در صورت مشکوک شدن به خریداران موضوع را از طریق شماره تلفن ۱۱۰ با پلیس در میان بگذارند.

***کشف ۶۴ کیلو و ۵۰۰ گرم تریاک در اصفهان

گروه استان ها_اصفهان _ ماموران اداره عملیات ویژه پلیس مبارزه با مواد مخدر استان در بازرسی از یک دستگاه کامیون مقدار ۶۴ کیلو و ۵۰۰ گرم مواد مخدر از نوع تریاک را کشف کردند .

سرهنگ ” سید تقی حسینی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: ماموران اداره عملیات ویژه پلیس مبارزه با مواد مخدر استان اصفهان درپی همکاری اطلاعاتی  پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی تهران بزرگ موفق شدند یک دستگاه خودروی کامیون که از استان های جنوبی کشور به سمت تهران در حرکت بود را حین ورود به استان شناسایی و متوقف کنند.

وی افزود: ماموران  در بازرسی از داخل کمپرسی این کامیون مقدار ۶۴ کیلو و ۵۰۰ گرم مواد مخدر از نوع تریاک را کشف کردند.

سرهنگ حسینی خاطر نشان کرد: .در این راستا خودرو  توقیف و راننده و یک نفر سرنشین آن به اتهام حمل و نگهداری مواد مخدر همراه پرونده تشکیل شده جهت اقدامات قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

***کشف احتکار لوازم ساختمانی در شاهین شهر

گروه استان ها_ اصفهان _ فرمانده انتظامی شهرستان شاهین شهر و میمه از کشف محموله لوازم ساختمانی احتکاری به ارزش ۱۴میلیارد ریال در ۲ منزل مسکونی خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “حسین بساطی”  با اعلام این خبر اظهار داشت: به دنبال تدابیر قرارگاه عملیاتی اقدام و عمل فرماندهی انتظامی استان اصفهان مبنی بر برخورد با محتکران کالاهای اساسی مردم مأموران پلیس آگاهی شهرستان شاهین شهر و میمه در پی یک اقدام ویژه پلیسی موفق شدند ۲ منزل مسکونی که کالاهای اساسی مردم در آن احتکار شده بود را شناسایی کنند.

وی افزود: پس از شناسایی این منازل ماموران طی هماهنگی با مقام قضائی به همراه نمایندگان صنعت، معدن و تجارت و اتاق بازرگانی در محل حاضر شده و از آنها بازرسی دقیق به عمل آوردند.

فرمانده انتظامی شهرستان شاهین شهر و میمه با بیان اینکه عدم اعلام ورود و خروج کالا و عدم ثبت کالاها در سامانه اداره صمت احتکار بودن کالاها را محرز می کند، گفت: ماموران در این عملیات یک هزار و ۹۳ عدد رادیاتور و پکیج و یک هزار و ۱۷۷ عدد انواع لوازم بهداشتی ساختمانی کشف کردند.

سرهنگ بساطی، ارزش کالاهای احتکار شده مکشوفه را برابر اعلام کارشناسان مربوطه ۱۴ میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: در این رابطه هر دو منزل با حکم مقام قضائی پلمب و مالک اموال نیز با تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شد.

***انبار دپوی کالای قاچاق در اصفهان کشف شد

گروه استان ها _ اصفهان _ رئیس پلیس آگاهی استان از کشف ۲ محموله کالای خارجی قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال در بازرسی از یک انبار خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ” سعید سلیمیان” با اعلام این مطلب اظهار داشت: کارآگاهان اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی استان اصفهان در پی کسب خبری مبنی بر دپوی کالاهای خارجی قاچاق در یکی از انبارهای حاشیه شهر اصفهان موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: ماموران پس از انجام تحقیقات و کسب اطمینان از درستی موضوع، با هماهنگی مقام قضائی از محل بازدید به عمل آوردند که در نتیجه این عملیات تعداد ۲۵ کیسه بزرگ حاوی پوشک بچه خارجی و ۱۳۵ هزار نخ سیگار و یک کارتن تنباکوی خارجی که فاقد هرگونه مدارک گمرکی و به صورت قاچاق نگهداری می شدند را کشف کردند.

رئیس پلیس آگاهی استان، ارزش محموله های مکشوفه در این عملیات را برابر اعلام کارشناسان مربوطه یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال عنوان کرد و بیان داشت: در این رابطه ۲ نفر که مالک این کالاها بودند شناسایی و به جرم نگهداری کالای قاچاق همراه پرونده به مراجع قضائی معرفی شدند.

سرهنگ سلیمیان در پایان با بیان اینکه متصدیان انبارهایی که از آنها کالای قاچاق کشف شود نیز بایستی در برابر قانون پاسخگو باشند اظهار داشت: طرح نظارت بر انبارها و باربری ها به صورت مداوم از سوی کارآگاهان پلیس آگاهی استان اجرا و با متخلفان برابر قانون برخورد می شود.

***پلمپ ۷ واحد فروش لوازم آرایشی و بهداشتی در اصفهان

گروه استان ها _ اصفهان _ ماموران پلیس امنیت عمومی استان با اجرای طرح بازدید و کنترل واحد های صنفی لوازم آرایشی و بهداشتی در شهر اصفهان ، تعداد ۷ واحد متخلف شناسایی و با دستور مقام قضائی نسبت به پلمپ آنها اقدام کردند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “محمد حسن اسماعیلی”  در تشریح این خبر گفت: در راستای ارتقاء امنیت اجتماعی و اخلاقی ، طرح بازدید و کنترل واحد های صنفی لوازم آرایشی و بهداشتی  توسط ماموران اداره نظارت بر اماکن پلیس امنیت عمومی فرماندهی انتظامی استان اصفهان در شهر اصفهان  به اجرا گذاشته شد.

وی اظهار داشت : در این طرح ماموران از ۲۲۳ واحد صنفی بازدید به عمل آوردند که در نتیجه تعداد ۷ واحد صنفی متخلف شناسایی و به علت عدم رعایت قوانین و مقررات مربوطه با دستور مقام قضائی پلمپ شدند.

رئیس پلیس امنیت عمومی استان گفت: همچنین در این طرح برای  ۲۰  واحد صنفی دیگر نیز اخطاریه پلمپ صادر و از متصدیان ۵۰ واحد صنفی تعهد کتبی اخذ شد.

رئیس پلیس امنیت عمومی استان با اعلام تداوم و تشدید این گونه برنامه ها و اقدامات کنترلی و نظارتی پلیس، از عموم شهروندان خواست، در صورت مشاهده هرگونه تخلف، موضوع را به مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰  اطلاع دهند.

***توقیف ۲۱ دستگاه وسیله نقلیه مسروقه طی ۲۴ ساعت گذشته در اصفهان

گروه استان ها _ اصفهان _ فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان گفت: با اجرای طرح امنیت محله محور طی ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۲۱ دستگاه وسیله مسروقه کشف و به مالباختگان تحویل شدند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس ، سرهنگ “حسن  یاردوستی ” با اعلام این خبر اظهار داشت: در راستای پاسخ گویی به مطالبات مردم و ارتقای امنیت اجتماعی و روانی جامعه روز گذشته طرح امنیت محله محور در تعدادی از مناطق شهرستان اصفهان به اجرا گذاشته شد.

فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان اضافه کرد: در این طرح ماموران با گشت زنی های محسوس و نا محسوس خود  موفق شدند تعداد ۱۶ دستگاه خودروی سواری  و ۵ دستگاه موتور سیکلت مسروقه را شناسایی و توقیف کنند.

وی با اشاره به دستگیری تعدادی سارق در این طرح  افزود : اجرای طرح های امنیت محله محور در راستای افزایش ضریب امنیت محله های اصفهان تاثیر بسزایی در کاهش  جرائم  به دنبال دارد.

این مقام انتظامی با بیان اینکه با اجرای اینگونه طرح ها سارقان در سال ۹۷ در امان نخواهند بود گفت : از شهروندان نیز می خواهیم  به توصیه ها و هشدارهای پلیسی توجه کنند و خودروهای خود را به سیستم های بازدارنده و ایمنی مجهز نمایند تا مورد طمع سارقان قرار نگیرد.

سرهنگ یاردوستی اضافه کرد : یکی از مواردی که در پیشگیری از سرقت وسایل نقلیه نقش مهمی ایفا می کند پارک وسایل نقلیه در نقاط خلوت و در حاشیه های بدون تردد است.

فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان با اشاره به اینکه تمام وسایل نقلیه مکشوفه فاقد سیستم ایمنی مناسب بودند بیان داشت: سارقان در اعترافات خود یکی از عوامل موفقیت خود  را  مجهز نبودن وسایل نقلیه به تجهیزات ایمنی و تاخیری نظیر دزدگیر، قفل فرمان و پدال و سوئیچ مخفی و … عنوان کردند .

***توقیف ۳۵ رأس دام سرقتی در گلپایگان

گروه استان ها-اصفهان_ یک دستگاه کامیون حامل ۳۵ رأس دام مسروقه به ارزش ۶۰۰ میلیون ریال،توسط ماموران فرماندهی انتظامی شهرستان گلپایگان توقیف و ۲ نفر در این رابطه دستگیر شدند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “علی سبحانی” اظهار داشت : ماموران پلیس آگاهی شهرستان گلپایگان هنگام گشت زنی در محور سعید آباد ، به یک دستگاه کامیون حامل دام مشکوک و آن را متوقف کردند.

وی ادامه داد: در بررسی های انجام گرفته مشخص شد این خودرو حامل ۳۵ راس دام  فاقد مجوز تردد بهداشتی و قانونی است که پس از استعلام های بعمل آمده معلوم شد دام ها سرقتی هستند.

فرمانده انتظامی شهرستان گلپایگان با بیان اینکه ارزش دام های مکشوفه مسروقه برابر نظر کارشناسان مربوطه ۶۰۰ میلیون ریال برآورد شده است، افزود: در این راستا خودرو توقیف  و  ۲ نفر سارق که غیر بومی و ساکن استانهای همجوار بودند ، دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای اقدامات قانونی  به مرجع قضائی تحویل شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان گلپایگان، با بیان اینکه از تمام توان خود به منظور مقابله با سرقت استفاده خواهیم کرد، گفت: تمام تلاش خود را برای برقراری امنیت پایدار و رضایت مردم از نیروی انتظامی به کار خواهیم گرفت.

***کشف ۱۲ هزار نخ سیگار خارجی قاچاق در گلپایگان

گروه استان ها ـاصفهان ـ فرمانده انتظامی شهرستان گلپایگان از کشف تعداد ۱۲ هزار و ۹۳۰ نخ سیگار قاچاق به ارزش ۲۱۵میلیون ریال و دستگیری یک نفردر این رابطه خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس،سرهنگ “علی سبحانی ” گفت: در راستای اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز ،ماموران پلیس آگاهی شهرستان گلپایگان طرح بازدید از واحدهای صنفی را به اجرا گذاشتند.

وی افزود: در این طرح ماموران طی بازرسی از یک واحد صنفی تعداد ۱۲هزار نخ سیگار خارجی قاچاق را کشف کردند که در این رابطه مسئول واحد صنفی نیز دستگیر و همراه پرونده به مراجع قضائی تحویل شد .

فرمانده انتظامی شهرستان گلپایگان ارزش سیگارهای  قاچاق مکشوفه را برابر اعلام کارشناسان مربوطه ۲۱۵ میلیون ریال اعلام کرد و اظهار داشت: واحد صنفی مذکور نیز با دستور مقام قضائی پلمپ شد .

سرهنگ سبحانی با اشاره به اینکه برخورد با سودجویان و مقابله با قاچاقچیان به صورت مستمر در دستور کار پلیس این شهرستان قرار دارد، ازشهروندان خواست در صورت مشاهده موارد مشکوک مراتب را سریعا” با شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا