تيتر يكعناوین اخبار

بدهی دولت به بانک ها صفر می شود / اتهامات نمایندگان به دولت در حال پیگیری حقوقی است / رشد ۵ درصدی برای سال آینده حداقل رشد اقتصادی است

به گزارش پایگاه خبری سرمایه گستران وبه نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت محمدباقر نوبخت روز سه شنبه در نشست خبری روز سه شنبه این مطلب را در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر این که سخنگوی قوه قضاییه در مورد اظهارات رییس جمهوری در مورد رییس جمهور سابق مطالبی را بیان کرده اند، آیا دولت همچنان موضوع را غیرقانونی می داند؟ بیان کرد.
سخنگوی دولت افزود: مصدر و مرجع این موضوع شورای عالی امنیت ملی است و همه کسانی که در فضای مجازی دراین زمینه اظهار نظر می کنند هم به نوعی یا خود آنها و یا قوه مربوطه در شورای عالی امنیت ملی حضور دارند.
نوبخت اظهار داشت: شایسته است به جای بیان این مباحث درفضای رسانه ای؛ در نخستین جلسه شورا موضوع طرح شود چرا که در آنجا ( شورای عالی امنیت ملی ) باید حل و فصل شود.
وی ادامه داد: اگرقرار است در این زمینه تصمیم قاطع گرفته شود شورای عالی و امنیت ملی مرجع و مصدر این مصوع خواهد و ان شاءالله دبیر شورای امنیت در نخستین جلسه این موضوع را طرح کند، با توجه به اینکه رییس جمهوری رییس شوری عالی امنیت ملی است، می توان این بحث را برگزار کرد.

**تشکر از مردم یزد
سخنگوی دولت درباره سفر کاروان تدبیر و امید به استان یزد نیز گفت: با توجه به بافت خاص فرهنگی استان یزد، ای کاش امکان آن وجود داشت تا اجتماع مردم به ویژه شور و نشاط آن ها در رساندن احساساتشان به رئیس جمهوری و هیات همراه به طور کامل منعکس شود.
نوبخت استقبال مردم استان یزد در سفر رییس حمهوری را پرشور و کم نظیر دانست و گفت: این شور و نشاط بعد از انتخابات هفتم اسفند ماه، مسئولیت خدمتگزاری ما را به مردم افزون می کند و امیدواریم پاسخگوی محبت آن ها باشیم.

 

بدهی دولت به بانک ها صفر می شود
سخنگوی دولت در مورد معوقات بانکی نیز گفت: بخشی از این معوقات مربوط به افراد و اشخاص است. این گروه به دو بخش قابل تقسیم هستند. کسانی که به دلیل سیاست اقتصادی دولت و شرایط عمومی کشور در بازگردان تسهیلات گرفته شده ناتوان هستند ، باید به آن ها کمک کرد.
نوبخت ادامه داد: هیات دولت هم استانداری ها را موظف کرده تا کارگروهی تشکیل دهند که این موارد بررسی شود تا فعالان اقتصادی بتوانند سرپا بمانند.
وی اضافه کرد: اما بخش مهم دیگر بدهکاران بانکی کسانی هستند که سوء استفاده کرده و به تعهدات خود عمل نکرده اند که با آنها برخورد قضایی می شود.
سخنگوی دولت توضیح داد: البته بخشی از مطالبات بانکی تادیه شده و سقف مطالبات معوق اندکی کاهش یافته است.
نوبخت با بیان این که خود دولت هم تعهداتی را به نظام بانکی دارد که می توان به پرداخت های مابه التفاوت تسهیلات حوداث غیرمترقبه اشاره کرد، اظهار داشت: دولت تلاش دارد از سال ۹۵ بدهی های خود را به بانک مرکزی و نظام بانکی تادیه کند و تا دو سال آینده از طریق اوراق مالی، بدهی های خود را تادیه خواهد کرد.
وی خاطرنشان کرد: بدین ترتیب تا پایان برنامه، بدهی دولت به نظام بانکی صفر می شود و در این صورت بانک ها می توانند تسهیلات بهتری را ارائه کنند.

اتهامات نمایندگان به دولت در حال پیگیری حقوقی است
نوبخت در پاسخ به اتهامات وارده از سوی برخی نمایندگان به دولت گفت: هر نوع اتهام ناروا نه تنها طبق قانون،جرم است بلکه نوعی فساد است.
وی افزود:عده ای که برای مقابله با فساد مصمم هستند یا در قول نشان می دهند، علاقه مند هستند، جامعه داوری می کند ولی جایی که لازم است دولت پیگیری خواهد کرد.
سخنگوی دولت ادامه داد: در چند سری مصادیق ناروا و تهمت آشکار به خدمتگزاران مردم وارد شد که شکایت صورت گرفته است و می توانید آن را از مراجع قضایی پیگیری کنید.
نوبخت تصریح کرد: اینکه هر فردی که اطلاعاتی دارد بتواند در مقام شاکی، دادستان و قاضی باشد و حکم دهد، مضحک است و لازم است اینها به مراجع قضایی داده شود و روند قانونمداری این است که هر آنچه مراجع قضایی اعلام کرد برای همه لازم الاتباع است.
وی اضافه کرد: ولی اینکه دولت و وکلای آن کیف خود را بردارند و در راهروهای قوه قضاییه باشند، فکر نمی کنم درست باشد و باید با سازماندهی مشخص و اخلاق مدارانه که در همه قوا به ویژه قوه مقننه که نمایندگان تریبون آنلاین دارند، مسئولیت آن را بپذیرند.
سخنگوی دولت اضافه کرد: بارها از دولت گذشته از بنده سوال شد، ولی من گفتم لزومی بر اطلاع رسانی نیست و در جای خود بررسی می شود، امروز در مصدری هستیم که اسناد کشور را در اختیار داریم و درست نیست در غیاب آنها حرف هایی را بزنیم.
نوبخت گفت: نمایندگان مسئولیت اظهار نظر خود را پذیرا باشند؛ منتهی نمی توانند ایراد اتهام و تشویش اذهان عمومی کنند. با این حال در مواردی که لازم است در مراجع قضایی پیگیری خواهد شد و معاونت حقوقی ریاست جمهوری در حال پیگیری است.

رشد ۵ درصدی برای سال آینده حداقل رشد اقتصادی است
نوبخت در پاسخ به اینکه با توجه به تاکید ریاست جمهوری بر برجام ۲ برای سال آینده، در زمینه رونق اقتصادی دولت چه برنامه ای دارد؟ گفت: همه مراجع و کانون های بین المللی، رشد اقتصادی ایران برای سال آینده را ۵ الی ۶ درصد اعلام کرده اند، ولی اگر این نظرات را هم کنار بگذاریم با برنامه ریزی های دولت و سرمایه گذاری های خارجی که پس از فضای برجام اتفاق افتاده است، شاهد رشد اقتصادی خواهیم بود.
وی افزود: سال گذشته رشد اقتصادی به رغم تحریم ها، سه درصد بود و به طور متوسط برای سال آینده ۵۳۰ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری خواهیم کرد که تفکیک شده و این غیر قابل کتمان است.
سخنگوی دولت خاطر نشان کرد: همه تلاش ها برای برداشتن تحریم از اقتصاد ملی بود و رشد پنج و ۶ درصدی برای سال آینده حداقل رشدی است که می توانیم داشته باشیم.

**مهم تر از حکم اعدام متهم نفتی، پول نفت است که باید به بیت المال بازگردد
نوبخت در مورد حکم اعدام بابک زنجانی و دو متهم دیگر نیز گفت: مرجع قضایی با قاطعیت، اقدام به احقاق حقوق ملی و بیت المال کرد و همه مراحل را طی کرد.
وی افزود: برای چنین فردی (بابک زنجانی) که این کارها را انجام داده است، فکر نمی کنم افکار عمومی حکم دستگاه قضا را سخت گیرانه بداند اما موضوع مهم در این بین پول نفتی که از دست رفته که باید به بیت المال بازگردد.

امیدواریم مجلس به وقت بودجه را ارایه دهد
سخنگوی دولت در پاسخ به وضعیت لایحه بودجه نیز گفت: پس از اعلام اجرای برجام در ۲۷دی ماه، بودجه تقدیم مجلس شد و وقتی که در آیین نامه داخلی مجلس برای کمیسیون های تخصصی و تلفیق دیده شده ۴۰روز است. با توجه به این که فرصت یک هفته تا ۱۰روز می شود بودجه را بست.
نوبخت ضمن تشکر از هیات رئیسه کمیسیون تلفیق مجلس گفت: در ایام انتخابات برای اینکه به نحوی عمل کنند که خواسته دولت انجام شود، طراحی کردند و در جلسه اول کلیات آن تصویب شد و الان تبصره های آن در حال بررسی است که امیدواریم مجلس به وقت بودجه را ارایه دهد.
وی افزود: دادن بودجه دو دوازدهم پیام دارد، ولی امیدواریم مجلس تحت شرایطی می تواند این اقدام را انجام دهد، قطعا دولت به قانون بی توجه نخواهد بود. شاید این دولت پانزده آذر را احیا کرد در حالی که دولت های گذشته کی بودجه را در زمان های دیگری تحویل می دادند.
سخنگوی دولت با بیان این که لجاجتی با نمایندگان نداریم و قصد داریم کارها با شایستگی انجام شود، تاکید کرد: برای اجرایی شدن برجام و مشخص شدن سقف فروش نفت، باید صبر می کردیم تا لایحه تقدیم مجلس شود.
نوبخت تصریح کرد: آخرین بودجه دو دوازدهم که در سال ۹۲ ارایه شد، هنوز موارد اختلافی با بانک مرکزی در حال پیگیری است و اگر مطمئن شویم تصویب بودجه به امسال نخواهد رسید، راه حل دیگری را طی مذاکره با مجلس مشخص خواهیم کرد.

رشد اقتصادی سال ۹۴
سخنگوی دولت در پاسخ به سوالی درباره رشد اقتصادی سال جاری گفت: سال گذشته رشد اقتصادی سه درصد بود اما امسال در ۶ ماهه اول سال جاری، رشد اقتصادی مثبت یک درصد و برای سه ماهه سوم هشت دهم درصد و برای ۹ ماهه امسال، مثبت هفت دهم درصد بوده است.
نوبخت افزود: بر اساس آخرین گزارشات، تولید در ماه های آبان و آذر سال جاری و اجرای طرح های کوتاه مدت برای تحریک تقاضا نسبت به قبل مثبت شده است و پیش بینی بر این است که بتوانیم بیش از یک درصد رشد اقتصادی در سال جاری داشته باشیم.

تاکید دولت بر کاهش هزینه های دستگاه های اجرایی
سخنگوی دولت در پاسخ به اینکه وزیر امور اقتصاد و دارایی از اینکه برخی مدیران دولتی دنبال رانت هستند انتقاد کرده است، گفت: بیانات وزیر امور اقتصاد و دارایی را نشنیده ام تا داوری کنم ولی اینکه در بحث واگذاری سهام شرکت های دولتی ایشان همواره حساس بوده اند، گواهی می دهم که بسیار مقاوم هستند تا این سهام به بخش شبه دولتی واگذار نشود و همواره به بحث تهاتر هم حساس بودند.
نوبخت گفت: با توجه به بدهی دولت طبق روال گذشته ،بخشی از سهام کارخانجات خود را برای رد دیون واگذار می کرد که تا کنون حدود ۱۳ درصد سهام به بخش خصوصی به صورت واقعی در سنوات گذشته واگذار شده است.
وی افزود: سازمان مدیریت و برنامه ریزی در خصوص تقلیل هزینه ها نیز به تمام وزارتخانه ابلاغیه ای را ارسال کرده مبنی بر اینکه دستگاه ها ی دولتی می بایست در جهت صرفه جویی هزینه ها در کاهش سفرها، نوشت افزارها و همایش ها تلاش خود را داشته باشند و از طرفی دستگاه های نظارتی نیز بر این موضوع نظارت دارند.

جرایم راهنمایی رانندگی با تغییراتی منتشر شد
سخنگوی دولت در پاسخ به ابطال مصوبه افزایش جرایم راهنمایی و رانندگی توسط دیوان عدالت اداری نیز گفت: دیوان عدالت اداری در خصوص افزایش نرخ تعرفه جرائم راهنمایی و رانندگی آن را بیش از مستند قانونی دانستند ولی قانون به مجری اجازه داده تا متناسب با نرخ تورم هر سه سال یکبار جرایم را افزایش دهد.
نوبخت افزود: بحثی که در این میان است این است که کدام نوع تورم، آیا می بایست تورم همان سال را در نظر بگیریم یا میانگین سه سال یا تجمیع سال ها را؟ بنابراین قانون در اختیار مجری قانون است.
وی خاطرنشان کرد: بنا به خواست راهنمایی و رانندگی که افزایش جرایم را بازدارنده نمی دانند، این موضوع مطرح شد و اگرچه دولت علاقه مند به افزایش نیست ولی این مسئله از مقولاتی است که نسبت به کسانی که نسبت به هنجارهای جامعه تخطی می کنند در نظر گرفته شده و به نظر می رسد جرایم بیش از این مورد نیاز باشد و بر همین اساس دولت در جلسه روز یکشنبه این مسئله را مورد بازبینی قرارد داد و با تغییراتی آن را منتشر کرد.
سخنگوی دولت در پاسخ به اقدامات دولت درقبال نگرانی بنگاه های کوچک در فضای پسا تحریم و سرمایه گذاری توسط بنگاه های اقتصادی بزرگ، گفت: اگر در فضای پسا تحریم سرمایه گذاری در کشور صورت بگیرد دارای شرایطی از قبیل ورود منابع خارجی، تکنولوژی و همکاری مشترک برای صادرات کالا در بازارهای جهانی است.
نوبخت افزود: بنابراین شرکت هایی می توانند این عمل را انجام دهند که در بازارهای جهانی نفوذ داشته باشند که این از ویژگی های بنگاه های بزرگ است.
وی ادامه داد: ولی زمانی که کسب و کار بزرگ توسط ابر بنگاه ها در کشور ایجاد شود، قطعا این موضوع با واحدهای کوچکتری نیز تقسیم خواهد شد و دولت در این زمینه برنامه ریزی های لازم ر ا صورت داده است.

حق نداریم منافع سیاسی کوتاه مدت را بر منافع ملی ترجیح دهیم
سخنگوی دولت در پاسخ به رسانه ای کردن اعدام چند اسیر توسط یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز گفت: از مواردی که با اطلاع رسانی درست یا نادرست واقعه ای که می تواند نادرست و غیرواقعی باشد و به منافع ملی زیان وارد کند تنها این مورد نیست و موارد دیگری هم بوده است.
نوبخت افزود: دسترسی داشتن به اسناد نمی تواند سبب شود تا هر آنچه را که می خواهیم افشا و منتشر کنیم و باید منافع و مصالح ملی را در نظر بگیریم، حتی اگر بیان آن بتواند ضمن مخدوش کردن منافع ملی فوائد موقت سطحی برای سلیقه سیاسی هر یک از ما ایجاد کند؛ حق نداریم منافع سیاسی کوتاه مدت را به منافع ملی ترجیح دهیم.
سخنگوی دولت تصریح کرد: متاسفانه اظهار تاسف عمیق داریم از اینکه برخی اطلاعات را از سوی برخی افراد که برای نظام حاضر به جانفشانی هستند با نگرش سیاسی ظرف ماه های گذشته منتشر شد که نباید صورت می گرفت.
نوبخت افزود: توقع از دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی داریم که در این زمینه وارد عمل شود و هیچ چیز برای ما مهمتر از منافع ملی نیست و این را باید در اظهار نظرها مدنظر قرار دهیم.
 **خواهان رابطه ای خوب و قانونی با ترکیه هستیم
سخنگوی دولت در پاسخ به هدف گذاری صورت گرفته میان دو کشور ایران و ترکیه در زمینه های اقتصادی گفت: با کشور ترکیه در دوران تحریم روابط خوب و تعریف شده ای داشتیم و الان که تحریم ها برداشته شده عرصه برای همکاری پیش از گذشته فراهم است.
نوبخت افزود: بخشی از ظرفیت های ایران که پاسخگوی نیاز کشور ترکیه است و همچنین توانایی ترکیه در ایران، قابل توجه است که در این زمینه مذاکرات صورت گرفته است.
وی اضافه کرد: ما نمی توانیم درباره این که مداخله ای در کشوری صورت گیرد و یا چه کسی رییس جمهور شود، نظارت استصوابی در دیگر کشورها داشته باشیم. این موضوعات در مذاکرات قابل حل خواهد بود و به طور کلی ما خواهان توسعه رابطه خوب و براساس پروتکل های قانونی با کشور ترکیه هستیم.

**همه دستگاه ها باید طبق قانون اطلاعات لازم را به بورس بدهند
سخنگوی دولت در پاسخ به عدم اطلاع رسانی وزارتخانه های تعاون، کار و رفاه اجتماعی، دفاع و پشتیبانی و آستان قدس رضوی در زمینه اطلاعات اقتصادی در سایت کدال بورس هستیم، دولت در این زمینه چه برنامه ای دارد؟ گفت: از وظایف نظارتی سازمان مدیریت و برنامه ریزی پیگیری این موضوعات است و همه دستگاه ها طبق چارچوب و قوانین باید اطلاعات لازم را به بورس ارائه دهند.
نوبخت در پاسخ به این که ارزیابی شما از سوالات خبرنگاران در طول یک سال گذشته چگونه بوده است؟ اظهار داشت: در طول این نشست ها صدها سوال در جلسات مطرح شد و تردید نکنید دولت خود را پاسخگو می داند مگر این که شرایط خاصی پیش بیاید و نتوانم در نشست حضور پیدا کنم . قبل از حضور در جلسه نشست خبری نیز، همه موضوعات را رصد می کنم تا اگر کاستی وجود داشته باشد مرتفع شود.
نوبخت گفت: زمانی که مطلبی در نشست خبری مطرح می شود، من یادداشت می کنم و آنان را با همکاران مورد بررسی قرار می دهیم. این نشست و اطلاع رسانی برای مردم پدیده مثبت و مبارکی است.

** عملکرد صدا و سیما و دل پرخون دولت
یکی از خبرنگاران درباره عملکرد صدا و سیما و تقویت یک جناح و تضعیف دولت در روزهای انتخابات و تضعیف مشارکت مردم در انتخابات توسط صدا و سیما سوال کرد.
نوبخت پاسخ داد: اجازه دهید داوری را به عهده جامعه بگذاریم. مردم زیرک هستند و می فهمند. اجازه ندهید دل پرخون دولت را باز کنیم. این مسایل را به قضاوت مردم واگذار می کنیم.
وی ادامه داد: اگر لازم شد با عدد و رقم ثابت می کنیم اعتبارات صدا وسیما در سال ۹۴ نسبت به ۹۳ افزایش یافت و صددرصد محقق شد. یک گزارش نادرستی هم داده شد که نمی خواهیم درباره آن بحث کنیم.
سخنگوی دولت اضافه کرد: یک برنامه به نام پیک بامدادی از اول صبح، فقط اخبار منفی پخش می کند. امروز عنوان کرد سوئیفت چه شد. دیروز می گفتند یارانه تولید چه شد؟ با برخی مصاحبه شد و گفتند سوئیفت چیست؟
نوبخت خاطرنشان کرد: اگر به برخی سیاست های رایج در سازمان صدا و سیما منتقدیم به این معنی نیست که دولت نسبت به انتقاد و گزارش مشکلات، بی توجه باشد.
وی اضافه کرد: ما قدردان هستیم و پیکره سازمان صدا و سیما را بسیار منصف، متعهد و شایسته می دانیم. البته هر چه در صدا و سیما منتشر می شود، منفی نیست. در پاره ای موارد نیز کمکهایی در جهت اطلاع رسانی درست انجام می شود اما انتظار دارم برخی شبکه ها و تهیه کنندگان منافع ملی را در نظر داشته باشند.
رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی درباره سوالی در خصوص کسری بودجه گفت: همیشه طراز عملیاتی یعنی میزان درآمدها (ی ناشی ازمالیات) نسبت به هزینه های جاری منفی بوده است. نوبخت افزود: درآمدها شامل بودجه نفتی نمی شود بلکه منظور درآمدهای مالیاتی است. اما اکنون طوری برنامه ریزی کردیم این طراز تا سال ۹۹ به ۱۰۹ درصد برسد و ۹ درصد مثبت شود. دو طراز دیگر ما مثبت است به صورتی که کسری بودجه صفر است.

**سوئیفت برای بانکها باز است
سخنگوی دولت درباره رفع تحریم سوئیفت توضیح داد: دکتر سیف رئیس کل بانک مرکزی همه را دعوت کرده که مشاهده کنند سوئیفت برقرار است یا نه. در زمان تحریم امکان ارتباطات بانکی با جامعه بین الملل وجود نداشت. اکنون چون تحریم برداشته شد، سوئیفت قابل اجراست.
نوبخت گفت: ما در ارتباط با بحث هسته ای، مسایل را حل کردیم اما مسایل اختلافی در برخی موارد با آمریکا مفتوح است. اینکه برخی بانکها به خاطر مسایل دیگری جز مسایل هسته ای، تحریم هستند، موضوع دیگری است که در تلاش هستیم این را نیز حل کنیم.

**سرنوشت سهام عدالت
سخنگوی دولت درباره سهام عدالت نیز گفت: چند جلسه هیات دولت در این باره بحث و بررسی و در نهایت آن را تصویب کرد. اهداف خوبی برای واگذاری سهام عدالت بود اما در عمل و اجرا آن اهداف محقق نشد. لذا لازم بود تغییری در ساز و کارها فراهم شود. وزیر اقتصاد اجزای لایحه جدید دولت را برای رسانه ها تشریح می کند.

**پناهندگان افغان در ایران
سخنگوی دولت درباره روابط ایران و افغانستان گفت: رشد و توسعه افغانستان برای ما نیز مهم است. همیشه جمهوری اسلامی ایران نسبت به این همسایه خود نگاه مثبتی داشته است و از سوی دیگر مهاجران افغان داخل ایران، برادران و خواهران دینی ما هستند. به کسی اجازه اهانت و تحقیر به این مهمانان داده نمی شود. این اشخاص حقوقی دارند و ممکن است جزء شهروندان نباشند، اما باید حقوق این عزیزان رعایت شود.
نوبخت گفت:ما شرمنده ایم و نسبت به کسانی که بی احترامی می کنند معترضیم اما واقعیت این است در کشوری که نسبت به خدمتگزاران خودشان، اهانت می شود، برادران عزیز افغان ما، برخی مسایل را به دل نگیرند.
وی افزود: برخی از اشخاص، ذهن جامعه را نسبت به خدمتگزاران خود با تحریف و توهین مشوش می کنند. یکی از سران کشورهای منطقه گفته بود در یکی از روزنامه های شما به فرزندان ما توهین می شود. ما جواب دادیم فرزندان خودمان نیز خیلی در امان نیستند. شما نیز به دل نگیرید.

**دولت پیگیر مبارزه با قاچاق میوه
سخنگوی دولت درباره برخوردهای قانونی سازمان تعزیرات و وزارت جهاد کشاورزی با قاچاق کالا و میوه گفت: اقدامات لازم انجام شده و دولت پیگیری مبارزه با قاچاق میوه است.

**نباید کشور از ظرفیت یک جناح محروم شود
نوبخت درباره به کارگیری نامزدهای انتخابات که نتوانستند رای بیاورند، گفت: هر کسی که با وجود شایستگی از راه یابی به مجلس بازمانده، توسط همکاران ما در دولت دعوت به کار شده اند. ممکن است اگر کسی دعوت نشده، به دلیل این باشد که جای متناسبی با تخصص این عزیزان نداشتیم.
وی ادامه داد: ما نیز در دوره دولتهای نهم و دهم، به بخش پژوهش منتقل شدیم و کتابهایی منتشر کردیم. چه بسا خدماتی که در این دوران به کشور کردیم، بیشتر از سالهایی بود که در مجلس بودیم. ما در آن سالها موفق شدیم الگوهایی برای اداره کشور، اصلاح نظام بودجه ریزی، بسیج ظرفیتهای کشور برای مقابله همه جانبه با تهدیدات را تهیه کنیم، در حالی که مسئولیت دولتی نداشتیم.
سخنگوی دولت درباره واقعیات کشور گفت: واقعیتی به نام اصلاح طلبی قابل حذف نیست. بنده سالها در مجلس با اصلاح طلبان همکار بودم و شهادت می دهم بسیاری از آنها، افرادی متدین، با اخلاق بودند که باید از آنها استفاده کرد. همانطور که بسیاری از اصولگرایان افرادی متدین و روشنفکر هستند که می توانند با دیگران همکاری کنند.
نوبخت تاکید کرد: کشور برای توسعه نباید خود را محدود به یک جناح و محروم از ظرفیتهای دیگر کند. بسیاری از افراد فرد هستند اما سرمایه های بزرگی برای کشور محسوب می شوند.
وی تصریح کرد: نباید کسی که به قانون اساسی و رهبری معظم انقلاب معتقد و ملتزم است، کنار گذاشته شود.

**هیچ جناح سیاسی درون نظام قابل حذف نیست
نوبخت گفت: تجربه نشان داده هیچ جناح سیاسی درون نظام قابل حذف نیست. نگاه اعتدال و دولت این است که باید همه اشخاص و جناحها تکریم شوند.
وی افزود:گاهی این صف بندی های جناحی انتزاعی است؛ در زمینه توسعه اگر کسی خود را محدود به این جناح ها کند، از سایر ظرفیت های کشور خود را محروم کرده است.
سخنگوی دولت در ادامه گفت:برخی از موارد بازدارنده و محدود کننده، تامین کننده منافع ملی ما نیست. به همین جهت تلاش می کنیم و آرزو داریم شرایط به گونه ای فراهم شود که همه فرصت خدمت به مردم را داشته باشند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا