پیشخوانحوادث پلیسشهر و جامعهعناوین اخبار

کشف یک تن و ۱۵۲ کیلو مواد مخدر در عملیات مرصاد ۱۶/کشف بیش از ۲۶کیلو گرم تریاک در نائین/گاز پیک نیک جان راننده کامیون را گرفت

به گزارش سرمایه گسترن و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس اصفهان، سردار “مهدی معصوم بیگی”  اظهار کرد: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی استان با اشراف اطلاعاتی و کار ویژه پلیسی خود در راستای اجرای عملیات مرصاد ۱۶ موفق شدند، ۳ دستگاه کامیون حامل مواد مخدر را حین ورود به استان شناسایی و توقیف کنند.

این مقام ارشد انتظامی استان اصفهان تصریح کرد: در این عملیات ماموران موفق شدند در مجموع طی بازرسی از خودروهای مذکور یک تن و ۱۵۲ کیلوگرم انواع مواد مخدر شامل ۸۷۰ کیلو تریاک، ۲۸۰ کیلو حشیش و ۲ کیلو هروئین کشف کنند.

وی با بیان اینکه خودروهای مذکور از استان های جنوبی به سمت تهران و استان های شمالی کشور در حرکت بودند، اضافه کرد: محموله های مواد مخدر به صورت کاملاً حرفه ای زیر بار کامیون ها جاساز شده بود که ماموران با هوشیاری و زیرکی بالای خود آن را کشف کردند.

فرمانده انتظامی استان خاطر نشان کرد: در این عملیات ۳ سوداگر مرگ دستگیر و همراه پرونده تشکیل شده برای اقدامات قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

سردار معصوم بیگی با بیان اینکه امروز مواد مخدر به عنوان ابر آسیب جامعه به شمار می آید، گفت: مبارزه با این پدیده در اولویت اول پلیس اصفهان قرار دارد و تیم های عملیاتی و اطلاعاتی فرماندهی انتظامی استان به طور شبانه روز موضوع مبارزه با قاچاق محموله های مواد مخدر را در ورودی ها و کانون های جرم دنبال می کنند.#

***کشف محموله میلیاردی کالا و اقلام خوراکی قاچاق در اصفهان

گروه استان ها_اصفهان_ رئیس پلیس آگاهی استان از کشف یک محموله کالا واقلام خوراکی قاچاق در بازرسی از انباری به به ارزش یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ “سعید سلیمیان” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: کارآگاهان اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی استان اصفهان از دپوی محموله ای کالا و اقلام خوراکی خارجی در انباری مطلع و بررسی موضوع را در دستور کار قرار دادند.

وی افزود: پس از هماهنگی قضائی در بازرسی از انباری تعداد ۵ کیسه ۲۵ کیلویی فلفل قرمز ، ۶ کیسه ۵۰ کیلویی برگ سنا، یک هزار و ۲۰۰ بسته توتون پیپ ، ۴۰ کارتن بسط سرم و ۹۶ دستگاه بخور کشف شد که مالک مدارک مربوطه را ارائه نداد.

سرهنگ سلیمیان ادامه داد: ارزش محموله کشف شده توسط کارشناسان مربوطه یک میلیارد و ۲۰۰ ریال اعلام شده است .

رئیس پلیس آگاهی اصفهان در پایان اظهار داشت: در این رابطه ۲ نفر دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شدند.

***کشف پرونده سرقت خودروی اپتیما و دستگیری ۲ سارق در شاهین شهر

گروه استان ها_اصفهان_ فرمانده انتظامی شهرستان “شاهین شهر” از شناسایی و دستگیری ۲ سارقی که اقدام به سرقت یک دستگاه خودروی سورای اپتیما از شهروندی کرده بودند خبر داد.

سرهنگ “حسین بساطی” در مصاحبه با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: در پی وقوع سرقت مسلحانه یک دستگاه خودروی سواری کیا اپتیما در شهریور ماه سال جاری توسط ۲ سارق ، موضوع شناسایی و دستگیری سارقان در دستور کار مأموران پلیس آگاهی شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: در این راستا تیمی مجرب از کارآگاهان پلیس آگاهی تحقیقات خود را آغاز و پس از ۲ ماه تلاش موفق شدند با شگردهای خاص پلیسی هر دو سارق را شناسایی و دستگیر کنند.

این مقام مسئول افزود: با دستگیری این ۲ سارق مشخص شد که آنها خودروی مسروقه را به قیمت ۱۰میلیون تومان به یک مالخر فروخته اند که در نهایت با هماهنگی قضائی این مالخر نیز دستگیر و خودرو مذکور کشف و به مالباخته تحویل شد.

سرهنگ بساطی در پایان با اشاره به کشف مدارک جعلی در مخفیگاه سارقان و همچینین کشف یک دستگاه خودروی مسروقه ی دیگر با پلاک ها و مدارک جعلی در مخفیگاه مالخر خاطر نشان کرد: در این رابطه متهمان با تشکیل پرونده برای اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شدند.

***کشف بیش از ۲۶کیلو گرم تریاک در نائین

گروه استان ها_اصفهان_ فرمانده انتظامی شهرستان نائین از کشف مقدار ۲۶کیلوو ۳۵۰ گرم تریاک در بازرسی از یک پژو ۴۰۵ خبرداد.

سرهنگ “صادق کاظم زاد” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس بیان داشت :درپی کسب اخباری مبنی بر اینکه یک سوداگر مرگ در حال انتقال محموله ای است ، بلافاصله ماموران انتظامی این فرماندهی وارد عمل شدند.

وی افزود: در این خصوص یک دستگاه سواری پژو ۴۰۵ توقیف و در بازرسی از آن مقدار ۲۶ کیلو و ۳۵۰ گرم تریاک کشف شد .

این مقام انتظامی بیان داشت : ۳ سوداگر مرگ در این رابطه دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان نائین خاطر نشان کرد: نیروی انتظامی با سوداگران مرگ و قاچاقچیان مواد مخدر برخورد قاطع و قانونی خواهد کرد و اجازه فعالیت به آنها نخواهد داد.

***کشف ۸۹ هزار نخ سیگار خارجی قاچاق در شاهین شهر

گروه استان ها_اصفهان_ فرمانده انتظامی شهرستان “شاهین شهر” از کشف تعداد ۸۹ هزار نخ سیگار خارجی قاچاق در شاهین شهر خبر داد.

سرهنگ “حسین بساطی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت : مأموران کللانتری ۱۱ شاهین شهر حین گشت زنی در منطقه استحفاظی به یک وانت آریسان مشکوک و آن را متوقف کردند.

وی افزود: در بازرسی از این خودرو تعداد ۸۹ هزار نخ انواع سیگار خارجی و ۱۲۰۰بسته تنباکوی خارجی کشف شد .

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه راننده مدارک مربوطه را ارائه نداد بیان داشت : در این خصوص راننده دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد.

سرهنگ بساطی در پایان خاطر نشان کرد : نیروی انتظامی با سوداگران مرگ و قاچاقچیان افیونی برخورد قاطع و قانونی می کند و اجازه جولان به آنان نخواهد داد.

***گاز پیک نیک جان راننده کامیون را گرفت

گروه استان ها_اصفهان_ راننده یک دستگاه کامیون که به علت سرمای هوا اقدام به روشن کردن پیک نیک در داخل خودرو کرده بود دراثر گازگرفتگی جان خود را از دست داد.

سرهنگ “حسن یاردوستی” فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: در پی اعلام مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر مرگ یک راننده کامیون در داخل خودروی خود، بلافاصله مأموران کلانتری ۲۴ اصفهان به محل اعزام شدند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه در بررسی های به عمل آمده مشخص شد، راننده ۵۵ ساله خودرو پیک نیک را به قصد گرم شدن در داخل خودرو روشن کرده که متاسفانه دچار گازگرفتگی شده و جان خود را از دست داده است، اضافه کرد: با حضور ماموران اورژانس جسد به پزشکی قانونی انتقال و در این رابطه پرونده تشکیل شد.

فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان با اشاره به اینکه بارها پلیس در رابطه با قاتل خاموش هشدار داده است، خاطر نشان کرد: به هیچ عنوان رانندگان برای استراحت در کابین خودرو از روشن کردن پیک نیک حتی برای یک لحظه استفاده نکنند.

***عاشق دلشکسته

گروه اجتماعی_ آنقدر عاشق بهروز بودم که وقتی با مخالفت خانواده ام روبرو شدم تهدید کردم که خودم را می کشم تا اینکه آنها رضایت دادند و ما با هم ازدواج کردیم اما…

۱۷ سالم بود که عاشق بهروز پسر همسایمان شدم او هم عاشق من بود ولی خانواده ام مخالفت شدیدی با ازدواج ما داشتند اما من وقتی با مخالفت آنها روبرو شدم تهدیدکردم که خودکشی می کنم! خلاصه اصرار های بهروز و تهدیدهای من باعث شد که آنها رضایت بدهند و ما در یک جشن خانوادگی به عقد یکدیگر هم در آمدیم

هنوز زمان زیادی از عروسی ما نگذشته بود که متوجه اعتیاد بهروز به تریاک و حشیش شدم ،راه به جایی نداشتم چون با خواست خودم و بنا به مخالفت خانواده با او ازدواج کرده بودم در حقیقت جایی برای بازگشت نداشتم. خلاصه با همه مشکلات به زندگی ادامه دادم ،او علاوه بر اعتیادش بسیار بدهن، پرخاشگر و عصبی و بدبین بود.

حاصل ازدواج من و بهروز یک دختر بود ،کم کم با بزرگ تر شدن دخترمان و مشاهده رفتار ناسالم پدرش مانند اینکه روزها خواب بود شب ها بیداربود و تا صبح مشغول تماشای تلویزیون و ماهواره و حتی به شخصیت های تلویزیونی هم فحش می داد. من هم دیگر نمی توانستم کنترلی روی رفتارهایش داشته باشم.

یک سالی است که دخترم برای تامین مخارج زندگیمان در یک شرکت مشغول شده و همین کار هم زمینه معاشرت او با افراد ناباب را فراهم کرد حتی چند وقتی است دختری که مشکل دارد را به منزل ما آورده و می گوید جایی برای رفتن ندارد و با همدیگر به پارتی می روند.

هر روز با چند نفر می چرخد و اکثر شب ها تا صبح بیدار است و سرش هم توی موبایلش است و روزها هم با آرایش تند و لباس های ناجور به خیابان می رود. رفتارش خیلی زشت و ناپسند شده و  بر سر همین مسائل چندین بار با او  دعوایم شده است.

از طرفی دیگر چون او مخارج من و مواد پدرش را تامین می کند نمی توانم چیز زیادی به او بگویم تازه اگر یک روز تریاک و حشیش همسرم دیر بشود بشدت پرخاشگری می کند، شیشه می شکند و آبروریزی راه می اندازد و اصلاً عین خیالش نیست که دخترش چه کار می کند و با چه کسانی رفت و آمد دارد ولی من نگران دخترم و زندگی و آینده او هستم، از شما می خواهم که مرا راهنمایی کنید.

تاثیر خانواده بر بزهکاری فرزندان

“سید علیرضا هاشمی”کارشناس ارشد مرکز مشاوره آرامش فرماندهی انتظامی استان اصفهان اظهار داشت: تحقیقات صورت گرفته حاکی از آن است که نحوه عملکرد خانواده با مشکلات رفتاری فرزندان مرتبط بوده ، آشفتگی و تعارض خانوادگی و رفتار خصمانه والدین با نوجوانان موجب رشد خشم و رشد خشم موجب رفتار بزهکارانه نوجوانان می شود. آشفتگی خانوادگی، میزان همبستگی در خانواده، نگرش والدین و نحوه اعمال نظارت والدین بر نوجوانان به بزهکاری مرتبط است. یکی ازعوامل مرتبط با رفتار بزهکارانه میزان احساس تعلق و وابستگی نوجوانان با والدین است.

وی افزود: همزمان با رشد کودک از میزان تسلط والدین بر او کاسته می شود و میزان قدرت تسلط آن ها نقش خود را در پیشگیری از بزهکاری از دست می دهد. و درعوض با افزایش میزان تعلق و دلبستگی او به والدین از بروز رفتار بزهکارانه پیشگیری به عمل می آید . در صورتی که والدین با نوجوانان خود رابطه بهتری داشته باشند همسالان آن ها اثر کمتری بر گرایش آن ها بر بزهکاری خواهند داشت.

کارشناس مرکز مشاوره آرامش یکی از آثار شوم مصرف مواد مخدر را به هم ریختن بهداشت روانی جامعه در محدوده کوچک تر آن سیستم خانواده عنوان کرد و گفت: تحقیقات نشان می دهد ریشه اکثر بزهکاری ها و رفتارهای ضد اجتماعی کودکان و نوجوانان ازروابط نا مساعد، اختلافات و نابسمانی ها و ناسازگاری های زناشویی یا آسیب هایی همچون اعتیاد طلاق و آسیب های اخلاقی نشات می گیرد و خانواده نقش اساسی را در بروز انحرافات اجتماعی ایفا می کند.

آسیب های اجتماعی ، بیماری های مسری هستند

کارشناس ارشد مرکز مشاوره آرامش عنوان داشت: آنچه در این پرونده قابل تأمل است عواملی همچون نابسامانی خانواده، اعتیاد پدر و اختلات مرتبط با آن، عدم مهارت مادر در کنترل اوضاع و اعتماد به نفس پایین او، بی توجهی به احتیاجات و نیاز های فرزندان، نبود نظم و انضباط در خانواده، کمبود محبت و عشق و احترام بین والدین و فرزند، عیب جویی، سرزنش، داد و فریاد کردن، کتک زدن، بددهنی و مشاجره کردن و از سویی عدم اقتدار والدین در کنترل رفتار فرزند خود موجب هدایت او  به سمت و سوی دوستان و معاشرت با افراد مشکل دار گردیده است.

وی افزود: دستیابی به خواسته ها و انتظارات عاطفی و مالی دختران با روش های اغراضی و به شیوه های بزهکارانه صورت پذیرفته و متاسفانه آنان بدون در نظر گرفتن پیامد های رفتارشان تنها برای رسیدن به آمال و آرزو های مالی از هرگونه رفتاری فروگذار ننمموده اند.

کارشناس مرکز مشاوره آرامش با بیان اینکه آسیب های اجتماعی بیماری هایی هستند که اگر درمان نشوند و از شیوع آنان جلوگیری نشود به سایر پیکره جامعه سرایت می کنند گفت: در صورتی که از چنین اعمالی پیشگیری نگردد با گذر زمان مشکلات فردی، خانوادگی و اجتماعی ایشان مزمن و غیر قابل حل خواهد شد و متاسفانه با سرایت این دست مشکلات به سایر هم سن و سالان نوجوان و جوان دیگر هم به مرحله آسیب های اجتماعی سقوط خوا هند کرد.

نویسند ه: حمید رضا محمدی، کارشناس رسانه – اصفهان

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا