اخبار صنعت، معدن و تجارتتیتر دوشهر و جامعهعناوین اخبار

دومین رویداد استارتاپی بانوان در اتاق بازرگانی اصفهان آغاز به کار کرد

به گزارش  رییس شورای عالی بانوان اتاق بازرگانی اصفهان در آیین افتتاحیه این رویداد گفت:بانوان دانش آموخته دانشگاه با خلاقیت و نواوری می توانند در صحنه اقتصادی نقش آفرینی کنند و استارت آپ رویداد کارافرینی برای ورود به فضای اقتصادی است.

وی تصریح کرد:رویکرد شورای بانوان بستر سازی برای حضور بانوان در فضای اقتصادی است و در این راستا با برگزاری رویداد های کارآفرینی و همایش های آموزشی در راستای توانمندسازی بانوان دارد.

اخوان نسب خاطر نشان کرد:در این رویداد کارآفرینی ۱۰۰ نفر شرکت دارند که  در قالب ۱۰ تیم ۱۰ نفر به مدت سه روز به بررسی ایده ها می پردازند.

سید عبدالوهاب سهل آبادی رییس اتاق بازرگانی اصفهان  در این مراسم گفت:تشکیل شورای بانوان و جوانان اتاق بازرگانی اصفهان نقش موثری در  حضور فعال بانوان و جوانان در  صحن اتاق و مشارکت در رویدادهای کارافرینی و اقتصادی داشت.

وی با انتقاد از بی توجهی سازمان های دولتی نسبت به جوانان و بانوان خلاق گفت:نباید جوانان خلاق و نوآور  را از ظرفیت های داخل کشور ناامید ساخت .

سهل آبادی خواستار تفویض اختیار به استان ها برای حمایت از طرح ها و ایده های جوانان شد و گفت:حمایت حقوقی و قانونی از استارت آپ ها می تواند زمینه موفقیت جوانان و بانوان را در عرصه اقتصادی فراهم سازد.

کوروش خسروی عضو شورای شهر اصفهان در این مراسم با اشاره به نقش موثر اتاق بازرگانی در اکوسیستم کارآفرینی شهر اصفهان گفت:اتاق بازرگانی با برگزاری رویدادهای کارآفرینی همواره به عنوان یکی از مراکز موثر در بهبود اکوسیستم کارآفرینی بوده است .

وی نبود صندوق سرمایه گذاری ریسک پذیر (VC) در اصفهان را یکی از چالش های فضای اکوسیستمی کارآفرینی این شهر برشمرد و گفت:بیش از ۶۰ صندوق سرمایه گذاری ریسک پذیر در کشور راه اندازی شده است که استان اصفهان از داشتن یک صندوق هم محروم است .

وی به مصوبه شورای شهر اصفهان در ایجاد صندوق های ریسک پذیر توسط شهرداری اشاره کرد و گفت:شهرداری موظف شد که صندوق هایی با سرمایه ۱۰ میلیارد تومانی برای جذب استارت آپ ها و طرح های خلاق و نوآورانه تشکیل دهد.

خسروی در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به بانوان شرکت کننده  در استارت آپ گفت:برای موفقیت در کسب و کار  عمده انرژی خود را بروی تیم سازی متمرکز کنید.

وی تیم سازی را رکن اصلی یک ایده برشمرد و گفت:یکی از عمده ترین عامل شکست استارت آپ ها  نبود تیم متحد و توانمند است .

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا