تیتر دوشهر و جامعهعناوین اخبار

قرآن روشنگر راه تمامی انسانها است

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، مسابقات قرآن نیروی زمینی ارتش مناطق جنوب کشور با حضور ۳۰۰ شرکت کننده، به میزبانی امامزاده سید محمد(ع) خمینی شهر آغاز شده که در آیین افتتاحیه این مسابقه، حجت الاسلام و المسلمین رضا صادقی اظهار داشت: قرآن روشنگر راه تمامی انسانها است.
وی افزود: امام سجاد (ع)وقتی به آیه مالک یوم الدین می رسیدند آیه را مکررا تکرار می کردند که به نفس زدن می افتادند، وقتی علت را از ایشان پرسیدندحضرت در جواب فرمود اگر مردم در شرق وغرب مرا تنها بگذارند و مونسی جز قرآن نداشته باشم، وحشتی ندارم و انس با قرآن جای هیچ ترس و وحشتی را نخواهد گذاشت .
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با اشاره به اینکه امروزه گروه تروریستی داعش به خاطر متوجه نشدن معانی آیات قرآن، دست به این جنایات می زند، اضافه کرد: علم نداشتن به معانی آیات قرآن و درک نکردن دستورات الهی موجب هلاکت انسان می شود .
حجت الاسلام و المسلمین رضا صادقی خاطرنشان کرد: چه بسیار شرکت کنندگانی در مسابقات قرآنی که نابینا هستند یا بسیار کسانی که در نیروهای مسلح رتبه بین المللی دارندوباعث افتخار برای نظام اسلامی شده اند .
براساس این گزارش گفتنی است، آیین اختتامیه این دوره از مسابقات ۷ آذر همراه با نماز جماعت ظهر و عصر به امامت آیت الله یوسف طباطبایی نژاد، برگزار شد.

***شناسایی ۷۷۵ رقبه برای موقوفات نجف‌آباد

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نجف آباد گفت: برای ۴۹۶ موقوفه ثبت شده در این شهرستان، بیش از ۷۷۵ رقبه یا ملحقاتی که به تدریج به اصل موقوفه اضافه شده‌اند، شناسایی شده که از این تعداد بیش از ۶۲۰ مورد ملکی و بقیه غیرملکی هستند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حجت ‌الاسلام و المسلمین روح‌الله بیدارم اظهار کرد: از مجموع این رقبه‌ها بیش از ۵۵۰ مورد درآمدزا بوده و بقیه فاقد درآمد مشخص هستند همچنین نزدیک به ۴۴۰ مورد نیز هنوز دایر هستند و ۱۵۷ مجموعه نیز همانند برخی کاروانسراها غیر قابل استفاده شده اند.
وی با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته برای تعیین وضعیت ۲۱ رقبه به ثبت رسیده، خاطرنشان کرد: بیش از ۲۳۰ مورد از این موقوفات دارای کاربری تجاری، حدود ۱۵۰ رقبه کشاورزی و ۳۵ مورد نیز به حالت مسکونی هستند.
رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نجف آباد اضافه کرد: برخی به اشتباه تصور می‌کنند که سند تمامی موقوفات به نام اداره اوقاف است، اما در واقع تمامی اسناد مالکیت موقوفات و به نام بانی آن زده شده و ما تنها نگهدارنده این اسناد و مجری تمام و کمال نیات واقفان نیک اندیش هستیم.
حجت ‌الاسلام و المسلمین روح‌الله بیدارم با بیان اینکه از کل موقوفات شهرستان نزدیک به ۴۳۹ مورد توسط اوقاف اداره شده و ۵۷ مجموعه نیز دارای متولی خاص بوده، گفت: اداره اوقاف تنها بر عملکرد مالی و تطابق هزینه‌ کرد درآمد موقوفه با نیت واقف نظارت دارد، در خصوص موقوفاتی نیز که اوقاف متولی آن‌ها است، اسناد مربوط به کوچک‌ترین هزینه صورت گرفته از محل درآمد موقوفه بایستی ظرف کمتر از ۲۰ روز تحویل اداره تحقیق استان شود تا فرآیند اجرای نیت واقف به صورت کاملا شفاف جریان داشته باشد.
وی افزود: به جز قطعه زمینی در شهر دهق که درآمد ناشی از آن توسط مالک اولیه برای نسل‌های بعد به صورت خاص وقف شده و دو موقوفه‌ای که ترکیبی از خاص و عام هستند، سایر موقوفه‌های شهرستان عام‌المنفعه هستند.
رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نجف آباد ادامه داد: وقف‌نامه دو موقوفه در این شهرستان بر روی سنگ حک شده، یک مورد روی پارچه نوشته شده و بقیه بر روی کاغذهای معمولی درج شده‌اند.

***اجرای عملیات عمرانی در امامزاده علی بن محمد(ع) بن رود

مسئول نمایندگی اوقاف و امور خیریه بن رود و جرقویه علیا گفت: در آستانه فرا رسیدن فصل زمستان عملیات ایزوگام سقف امامزاده علی بن محمد(ع) روستای جندان به همت خیرین انجام شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، امراله اصغری ورزنه اظهار داشت: باتوجه به درپیش بودن فصل زمستان و امکان بارش نذورات الهی متعدد و همچنین در راستای حفظ و حراست از ساختمان بقاع متبرکه و امامزادگان عظظیم الشان عملیات ایزوگام سقف امامزاده علی بن محمد(ع) روستای جندان اجرا شد.

وی در ادامه افزود: این عملیات عمرانی به مساحت ۱۲۰۰ متر مربع و با هزینه ای بالغ بر سی میلیون تومان از محل جمع آوری کمک های مردمی اجرا شد.

مسئول نمایندگی اوقاف و امور خیریه بن رود و جرقویه علیا گفت: آستان مقدس امامزاده علی بن محمد(ع) در روستای جندان واقع شده است که این روستا از توابع دهستان رودشت شرقی بوده و تا مرکز دهستان (کفران،فارفان) ۵ کیلومتر فاصله دارد و فاصله آن تا مرکز بخش (شهر ورزنه)۱۲ کیلومتر است و تا شهر اصفهان نیز ۱۰۵ کیلومتر فاصله دارد.

***تجمع بسیجیان در امامزاده عزالدین محمد(ع) مبارکه برپا شد

سرپرست اوقاف و امور خیریه شهرستان مبارکه گفت: همزمان باهفته بسیج تجمع بزرگ بسیجیان در جوار حرم مطهر امامزاده عزالدین محمد(ع) مبارکه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، علی مبشری اظهار داشت: به مناسبت روز بسیج مستضعفین مراسم ویژه ای با حضور پرشور بسیجیان در جوار مطهر امامزاده عزالدین محمد(ع) مبارکه برگزار شد.

وی در ادامه افزود: همچنین در این مراسم پس از قرائت زیارت پرفیض عاشورا حرم مطهر این امامزاده عظیم الشان نیز غبارروبی و عطر افشانی شد.

سرپرست اوقاف و امور خیریه شهرستان مبارکه ادامه داد: فرمانده سپاه ناحیه مبارکه سرهنگ نصر اصفهانی نیز در این مراسم حضور داشت.

علی مبشری گفت: آستان مقدس امامزاده عزالدین محمد (علیه السلام) در شهرستان مبارکه، بخش مرکزی و در مرکز شهر مبارکه واقع شده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا