حوادث پلیسشهر و جامعه

بسته خبری حوادث پلیسی استان اصفهان در۲۴ساعت گذشته

سرهنگ “علی جعفری نژاد” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: در پی وقوع چندین مورد سرقت دریچه فاضلاب در شهرستان خمینی شهر، رسیدگی به موضوع در دستور کار ماموران انتظامی این شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: سرانجام ماموران گشت کلانتری ۱۳ “جوی آباد” این فرماندهی حین گشت زنی به یک سواری پراید که ۳ سرنشین داشت مشکوک و خودرو را متوقف کردند.

این مقام انتظامی بیان داشت : پس از هماهنگی قضائی از این خودرو بازرسی شد که تعداد ۲۰ دریچه فاضلاب و میلگرد آهنی که برای برداشتن دریچه ها از آنها استفاده می کردند کشف شد .

سرهنگ جعفری نژاد ادامه داد: سارقان هنگامی که با مستندات پلیس روبرو شدند به چندین فقره سرقت دریچه های فاضلاب در شهرستان خمینی شهر اعتراف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان خمینی شهر در پایان از تحویل متهمان به مراجع قضائی خبر داد و از شهروندان خواست ، در صورت مشاهده هر گونه مورد یا موضوع مشکوک با سامانه ۱۱۰ پلیس تماس بگیرند و موضوع را اطلاع دهند.

کشف ۳۶ کیلو تریاک در نجف آباد*

گروه استان ها_اصفهان_ فرمانده انتظامی شهرستان نجف آباد از کشف ۳۶ کیلو گرم تریاک و دستگیری یک سوداگر مرگ خبر داد .

سرهنگ “محمدرضا خدادوست” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت : در پی کسب اخبار و اطلاعات مبنی براینکه فردی در امر تهیه و توزیع مواد مخدر در سطح شهرستان فعالیت دارد، با توجه به حساسیت، موضوع در دستور کار ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر این فرماندهی قرار گرفت.

وی افزود : ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر با استفاده از شیوه و شگردهای خاص پلیسی و انجام یک سری کارهای تخصصی خودروی این سوداگر مرگ را شناسایی و متوقف کردند.

این مقام انتظامی بیان داشت: در بازرسی بعمل آمده از خودروی این فرد مقدار ۳۶ کیلو گرم تریاک کشف شد.

سرهنگ خدادوست در پایان خاطرنشان کرد : متهم پس از تشکیل پرونده برای اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد.

بهره مندی ۶۰ هزار شهروند اصفهانی از آموزش های پلیس*

گروه استان ها_اصفهان- کارشناسان آموزش همگانی پلیس اصفهان در ۹ ماهه گذشته ۸۹۶ جلسه آموزشی برای ۶۰ هزار شهروند برگزار کردند.

سرهنگ “حسن یاردوستی” با اعلام این مطلب به خبرنگار پایگاه خبری پلیس گفت: با توجه به ضرورت امر آگاه سازی و هشدارهای انتظامی در راستای پیشگیری از مشکلات و آسیب های اجتماعی در جامعه در ۹ ماه گذشته تعداد ۸۹۶ کلاس آموزشی و آگاه سازی توسط کارشناسان انتظامی این فرماندهی در سطح ادارات دولتی، مدارس، مراکز آموزشی، مساجد و … برگزار شد.

وی با اشاره به نقش بالای آموزش همگانی در کاهش جرائم و آسیب های اجتماعی بیان داشت: در این کلاس ها به بیش از ۶۰ هزار شهروند اصفهانی در خصوص آسیب های اجتماعی، تهدیدات فضای مجازی، اعتیاد و مواد مخدر، هشدارهای انتظامی، پیشگیری از انواع سرقت و غیره آموزش داده شد.

سرهنگ “یاردوستی” افزود: از آنجایی که یکی از اهداف ناجا حضور پلیس در مدارس و آموزش چهره به چهره دانش آموزان در رابطه با سواد رسانه ای و خطرات آسیب های اجتماعی است در ۹ ماه گذشته تعداد ۳۳۲ جلسه در مدارس مقاطع مختلف تحصیلی برای دانش آموزان برگزار شده است.

وی با این بیان که تعداد ۳۳۶ جلسه در مساجد نیز از دیگر فعالیت های کارشناسان آموزش همگانی پلیس بود اضافه کرد: حضور پلیس در جمع نمازگزاران و بررسی مشکلات محله ها از اولویت های این فرماندهی است و این راهکار در کاهش جرائم در این مدت بسیار مثمر ثمر بوده است.

فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان همچنین با اشاره به انجام ۵۱ جلسه در کانون های فرهنگی، ۱۰۹ جلسه برای کارکنان دولت و ۶۸ جلسه جهت صنوف ادامه داد: پلیس اصفهان گام بلندی در تعاملات با صنوف و سایر ارگان های دولتی برداشته و خروجی جلسات متعدد در سیر نزولی جرائم نقش مهمی را ایفا کرده است .

این مقام مسئول در پایان با اشاره به برگزاری ۲۵۴ نمایشگاه دائم و سیار برای فرهنگ سراها، مدارس و مساجد با موضوع گامی به سوی امنیت اجتماعی و اخلاقی از سوی کارشناسان مشاوره کلانتری ها خاطر نشان کرد: برپایی نمایشگاه های تصویری و آموزش همکارانم در این رابطه با استقبال شهروندان و دانش آموزان مواجه شده است.

دستگیری کارمند قلابی بانک در اصفهان*

گروه استان ها_اصفهان_ رئیس پلیس آگاهی استان از دستگیری فردی که با معرفی خود به عنوان کارمند بانک و با ترفند ارائه تسهیلات مبلغ ۳۵۰ میلیون ریال کلاهبرداری کرده بود خبر داد.

سرهنگ “سعید سلیمیان” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت : در پی وصول شکایاتی مبنی بر اینکه فردی با معرفی خود به عنوان کارمند بانک و با ترفند ارائه تسهیلات مبالغی را برداشت و متواری شده است ، بررسی موضوع در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

این مقام انتظامی بیان داشت : در بررسی های ماموران مشخص شد این فرد مبالغی را تحت عنوان سپرده و پیش پرداخت تسهیلات از شهروندان دریافت کرده بود و سپس متواری شده بود.

سرهنگ سلیمیان ادامه داد: کارآگاهان پلیس آگاهی محل اختفای این متهم را کشف و پس از هماهنگی با مقام قضائی در عملیاتی غافلگیرانه او را دستگیر کردند.

وی افزود: متهم در بازجوئی های پلیس به دریافت مبلغ ۳۵۰ میلیون ریال از ۵ شهروند اصفهانی با ترفند سپرده و پیش پرداخت اعتراف کرد.

سلیمیان در پایان ضمن اشاره به اینکه متهم به مراجع قضائی تحویل داده شد به شهروندان توصیه کرد: هیچگاه فریب ظاهر افراد را نخورید ، برای دریافت تسهیلات به بانک و موسسات مجاز و قانونی مالی مراجعه کنید و در صورت مشاهده هر گونه موارد مشکوک موضوع را به پلیس اطلاع دهید.

غرق شدن جوان ۱۷ ساله اصفهانی در استخر شنا*

گروه استان ها_اصفهان_ فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان از غرق شدن جوانی ۱۷ ساله در استخر شنا خبر داد.

 سرهنگ “حسن یاردوستی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: شب گذشته طی اعلام مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر غرق شدن جوانی ۱۷ ساله در استخر شنا، بلافاصله ماموران گشت کلانتری به محل اعزام شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان خاطر نشان کرد: متاسفانه در این حادثه جوان ۱۷ ساله که برای شنا کردن به استخر رفته بود غرق و تلاش ماموران اورژانس برای احیای او فایده ای نداشت.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه در این حادثه متوفی به دلیل آشنا نبودن به فنون شنا با فرو رفتن در منطقه عمیق آب غرق شد به شهروندان توصیه کرد: هیچ گاه بدون داشتن مهارت قبلی در استخرهای غیر مجاز و استخرهایی که غریق نجات ندارند، اقدام به شنا نکنید تا شاهد وقوع چنین حوادث ناگواری نباشیم.#

قاتل خاموش در اصفهان قربانی گرفت*

گروه استان ها_اصفهان_ فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان از فوت یک نفر و مسمومیت ۴ فرد از اعضای یک خانواده در اثر گازگرفتگی خبر داد.

سرهنگ “حسن یاردوستی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: در پی تماس مردمی با مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر گازگرفتگی اعضای یک خانواده در یکی از خیابان های شهر اصفهان ، گروه گشت انتظامی بلافاصله به محل اعزام شدند.

وی افزود: ماموران هنگامی که به محل اعزام شدند مشاهده کردند مردی ۴۰ ساله در اثر گازگرفتگی فوت و ۴ نفر دیگر از اعضای این خانواده نیز مسموم و بی هوش هستند.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه مسمومان این حادثه توسط ماموران اورژانس به بیمارستان منتقل شدند، بیان داشت: جسد متوفی برای اقدامات قانونی به پزشکی قانونی انتقال داده شد.

فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان در پایان اظهار داشت: علت وقوع این حادثه توسط کارشناسان عدم رعایت نکات ایمنی در نصب وسایل گاز سوز اعلام شده است که لازم است شهروندان در نصب وسایل گاز سوز نکات ایمنی را رعایت کنند تا ان شاءالله شاهد وقوع اینگونه حوادث جبران ناپذیر نباشیم.#

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا