شهر و جامعهعناوین اخبار

۷۱ درصد از مددجویان کمیته امداد اصفهان زن هستند

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از  روابط عمومی و اطلاع رسانی کمیته امداد اصفهان، جلال یزدانی، معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد اصفهان بابیان اینکه ۱۰۱ هزار و ۴۴۳ خانوار تا انتهای پائیز امسال از حمایت این نهاد به ویژه مستمری ماهیانه برخوردار هستند، گفت: جمعیت این خانوارها ۱۷۷ هزار و ۶۵۴ نفر است که نزدیک به سه و نیم درصد از جمعیت استان را شامل می‌شوند.
یزدانی چهره فقر در اصفهان را زنانه توصیف کرد و گفت: ۷۱ درصد از جامعه تحت حمایت کمیته امداد اصفهان معادل ۱۲۶ هزار و ۱۳۴ نفر را زنان تشکیل می‌دهند.
وی بابیان اینکه ۶۲ هزار و ۹۴۰ نفر از این مددجویان زن، سرپرست خانوارهای خود هستند، گفت: فوت، محکومیت همسر و جدایی سه عامل مهم در ورود زنان به جامعه تحت حمایت کمیته امداد اصفهان است.
یزدانی خانوارهای با سرپرست مرد را نزدیک به ۳۸ هزار و ۵۷۶ خانوار اعلام کرد و گفت: بیماری و ازکارافتادگی بالای ۷۰ درصدی، عمده‌ترین دلایل تحت حمایت واقع‌شدن این خانوارهای نیازمند است.
معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد اصفهان با اشاره به اینکه نقش سنتی زنان در خانواده‌های ایرانی، خانه‌داری و پرورش و تربیت فرزندان است، گفت: این شرایط در وضعیت‌هایی که مرد از زندگی خانواده‌ها حذف می‌شود باعث ایجاد مشکلات عدیده‌ای درزمینهٔ تأمین نیازهای این خانوارها می‌گردد و کمیته امداد اصفهان اولویت اول خود را به حمایت مؤثر از این خانواده‌ها و فرزندانشان اختصاص داده است.
وی کمک به ایتام را یکی از پسندیده‌ترین کارهای خیر عنوان کرد و گفت: علاوه بر ابعاد معنوی و سفارش پیشوایان دینی برای کمک به ایتام و زنان سرپرست خانوار، یک وظیفه مهم درزمینهٔ «حفظ محوریت خانواده سنتی در جامعه ایرانی-اسلامی» بر عهده همه شهروندان قرار دارد که از مسیر تأمین زندگی مناسب برای زنان سرپرست خانوار می‌گذرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا