شهر و جامعهعناوین اخبار

فاز اول پروژه ساخت مجتمع فرهنگی، قرآنی امامزاده محمد هلال بن علی(ع) آران و بیدگل اجرا شد

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، مهدی حافظیان اظهار داشت: براساس پیگیری های به عمل آمده در راستای تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی و همچنین نشر معارف اهل بیت(ع) و ترویج سبک زندگی اسلامی با رویکرد اجرای برنامه قرآنی و مذهبی ساخت مجتمع فرهنگی، قرآنی امامزاده محمد هلال بن علی(ع) آران و بیدگل آغاز شده است.

وی در ادامه افزود: ساخت این مجتمع در زمینی به مساحت ۱۵۰۰ متر مربع که طی مراسمی توسط اداره راه و شهرسازی به آستان مقدس این امامزاده عظیم الشان واگذار شده آغاز شده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان آران و بیدگل در ادامه اضافه کرد: فاز اول این مجتمع که شامل احداث اسکلت و بتن ریزی بوده است با اعتباری بالغ بر ۵ میلیارد ریال اجرا شده است.

مهدی حافظیان در ادامه خاطر نشان شد: این مجتمع با زیربنای ۱۲۵۰ متر مربع و در سه طبقه ساخته می شود که براساس پیش بینی های انجام شده در صورت تامین اعتبار ۱۵ میلیارد ریالی این ساختمان در مدت یک سال آینده به بهره برداری می رسد.

وی گفت: آستان امامزاده هلال بن على (علیه السلام) در شهرستان آران و بیدگل و در ۱۲ کیلومترى شهر کاشان واقع شده است.

***کارگاه آموزشی «فضای مجازی، فرصت ها و چالش ها» در امامزاده حلیمه خاتون(س) مبارکه برگزار می شود

سرپرست اوقاف و امور خیریه شهرستان مبارکه گفت: در قالب طرح زندگی به رنگ خدا کارگاه آموزشی «فضای مجازی، فرصت ها و چالش ها» در جوار حرم مطهر امامزاده حلیمه خاتون(س) مبارکه برگزار می شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، علی مبشری اظهار داشت: براساس هماهنگی های به عمل آمده در راستای اجرای طرح زندگی به رنگ خدا با هدف ارتقاء مهارت های فردی و همچنین با رویکرد بررسی نقش و آسیب های اجتماعی استفاده از فضای مجازی و پیام رسانه ها کارگاه آموزشی «فضای مجازی، فرصت ها و چالش ها» در جوار حرم مطهر امامزاده حلیمه خاتون(س) کرکوند از توابع شهرستان مبارکه برگزار می شود.

وی در ادامه افزود: این کارگاه روز چهارشنبه ۵ دی ماه ساعت ۱۸ همراه با آموزش استاد گیاهچین از اصفهان در جوار حرم مطهر این امامزاده عظیم الشان برگزار می شود.

سرپرست اوقاف و امور خیریه شهرستان مبارکه گفت: آستان مقدسه امامزاده حلیمه خاتون (علیها السلام) در شهرستان مبارکه، شهر کرکوند و در خیابان امامزاده حلیمه خاتون (علیها السلام) واقع شده است.

***موقوفه فاطمه النساء تیران و کرون تبدیل به احسن می شود

مسئول نمایندگی اوقاف و امور خیریه شهرستان تیران و کرون گفت: طی بازدیدی از موقوفه فاطمه النساء تیران و کرون به عمل آمد مقرر شد تا با همکاری مسئولان شهرستان این موقوفه تبدیل به احسن شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، اکبر صادقی اظهار داشت: با تلاش و پیگیری های به عمل آمده توسط اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان تیران و کرون سند مالکیت موقوفه فاطمه النساء شهرستان که از بزرگترین موقوفات استان محسوب می شود در ۱۵ فقره سند به صورت جداگانه به نام موقوفه اخذ شد.

وی در ادامه افزود: مساحت این موقوفه ۵ میلیارد و ۴۳۳ میلیون و ۲۵۹ هزار و ۱۶۹ متر مربع است و ارزش آن نیز بالغ بر ۲۴۴ میلیارد و ۴۹۶ میلیون و ۶۶۲ هزار ۶۰۵ ریال برآورد شده و در این موقوفه املاکی با کاربری های مسکونی، خدماتی، زراعی و… قرار دارد که براساس وقف نامه آن نیز نیات این موقوفه مربوط به کمک به عتبات عالیات است.

مسئول نمایندگی اوقاف و امور خیریه شهرستان تیران و کرون در ادامه خاطر نشان شد: در راستای اجرای امینانه نیات واقف نیک اندیش این موقوفه روز یکشنبه ۲ دی ماه بازدیدی توسط معاون بهره وری و اقتصادی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان، فرماندار شهرستان تیران و کرون، بخشدار و جمعی دیگر از مسئولان از این موقوفه انجام شد و مقرر شد تا براساس دستور العمل سازمان اوقاف و امور خیریه و همچنین در چهارچوب قوانین جاری کشور با همکاری مسئولان شهرستان این موقوفه تبدیل به احسن شود.

اکبر صادقی ادامه داد: همچنین در حاشیه این بازدید نیز روند اجرای پروژه های عمرانی امامزاده احمد(ع) تیران و کرون بررسی شد و مقرر شد تا با همکاری ادارات دولتی و جذب خیرین اجرای پروژه های این امامزاده عظیم الشان نیز تسریع شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا