حوادث پلیسشهر و جامعهعناوین اخبار

کشف تنباکوی قاچاق در خمینی شهر/سارق احشام با ۱۴ راس دام سرقتی دستگیر شد/برخورد پراید با عابر پیاده حادثه آفرید/سارقی با ۲۲ فقره سرقت خودرو در “مبارکه”/توقیف محموله میلیاردی لوازم خودرو در “شهرضا”

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس اصفهان، سرهنگ “علی جعفری نژاد”  گفت : در راستای اجرای طرح مبارزه با کالای قاچاق مأموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی شهرستان خمینی شهر از دپوی یک محموله تنباکوی خارجی مطلع شدند.

وی افزود: پس از هماهنگی با مقام قضائی از محل بازرسی شد که ۳۸۰ کیلو گرم تنباکو خارجی کشف شد که مالک مدارک گمرکی را ارائه نداد.

این مقام انتظامی با اشاره به دستگیری یک نفر در این رابطه گفت : ارزش محموله کشف شده توسط کارشناسان ۱۲۰ میلیون ریال اعلام شده است .

سرهنگ جعفری نژاد در پایان از تحویل متهم به مراجع قضائی خبر داد و خاطر نشان کرد: نیروی انتظامی با این مفسدان اقتصادی برخورد قاطع و قانونی کرده و اجازه جولان به آنها را نخواهد داد در جهت حمایت از اقتصاد مقاومتی با تمام توان و ظرفیت خود را برای مبارزه با قاچاقچیان به کار خواهد گرفت.

***کشف ۵۱ کیلو گرم تریاک در نائین

گروه استان ها_اصفهان_ فرمانده انتظامی شهرستان نائین از کشف مقدار ۵۱ کیلو گرم تریاک در این شهرستان خبرداد.

سرهنگ “صادق کاظم زاد “در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس بیان داشت : ماموران پاسگاه “چوپانان” حین کنترل خودروهای عبوری از محور “اردکان-چوپانان” به یک دستگاه کامیونت ایسوز یخچال دار مشکوک و آن را توقیف کردند.

وی گفت :ماموران در بازرسی از این خودرو مقدار ۵۱ کیلوگرم تریاک را که در اطاق بار خودرو جاساز شده بود کشف کردند.

این مقام انتظامی بیان داشت :دراین پرونده یک نفر متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد.

فرمانده انتظامی شهرستان نائین خاطر نشان کرد: نیروی انتظامی با سوداگران مرگ و قاچاقچیان مواد مخدر برخورد قاطع و قانونی خواهد کرد و اجازه فعالیت به آنها نخواهد داد.

سارق احشام با ۱۴ راس دام سرقتی دستگیر شد

گروه استان ها_اصفهان_ فرمانده انتظامی شهرستان نطنز از دستگیری یک سارق احشام و کشف ۱۴ راس دام سرقتی خبر داد.

سرهنگ “مرتضی هادیان ” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت : در پی اعلام مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر سرقت احشام در یکی از روستاهای شهرستان نطنز ، بررسی موضوع و شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار مأموران پلیس آگاهی این شهرستان قرار گرفت.

وی اظهار کرد: پس از انجام یکسری کارهای تخصصی و اقدامات خاص یک سارق شناسایی و دستگیر شد.

فرمانده انتظامی شهرستان نطنز افزود: سارق دربازجویی های تخصصی پلیس به سرقت ۱۴ راس دام اعتراف کرد.

سرهنگ هادیان با بیان اینکه متهم به مراجع قضائی تحویل داده شد به شهروندان توصیه کرد: رهاسازی احشام در مناطق دور از مکان زندگی و رعایت نکردن جنبه های امنیتی توسط روستائیان و دامداران، راه دزدی برای اینگونه سارقان را فراهم کرده است.

**برخورد پراید با عابر پیاده حادثه آفرید

گروه استان ها – اصفهان – فرمانده انتظامی شهرستان لنجان از برخورد یک دستگاه پراید با عابری پیاده و فوت عابر خبر داد.

سرهنگ “غلامرضا افشاری ” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس گفت: در پی اعلام مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر برخورد یک دستگاه پراید با  عابر پیاده در شهرستان لنجان ، بلافاصله مأموران انتظامی، راهنمایی و رانندگی و عوامل اورژانس در محل حادثه حاضر شدند.

وی افزود:  متاسفانه در اثر این حادثه عابر پیاده  به علت شدت جراحات وارده جان خود را از دست داد.

سرهنگ افشاری ادامه داد: علت وقوع این حادثه رانندگی در دست بررسی  است و اعلام خواهد شد.

فرمانده انتظامی شهرستان لنجان در پایان از رانندگان خواست ضمن خودداری از عجله و شتاب بی مورد با سرعت مطمئنه برانند تا شاهد چنین حوادث تلخی نباشیم.

***سارقی با ۲۲ فقره سرقت خودرو در “مبارکه

گروه استان ها_اصفهان_ فرمانده انتظامی شهرستان “مبارکه” از دستگیری یک سارق حرفه ای خودرو و کشف ۲۲ فقره سرقت توسط ماموران انتظامی این فرماندهی خبر داد.

سرهنگ “احمد نیکبخت” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: در پی وقوع چندین مورد سرقت خودرو در شهرستان “مبارکه” و نارضایتی شهروندان ، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران انتظامی این فرماندهی قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان “مبارکه” افزود: کارآگاهان پلیس آگاهی پس از انجام یکسری کارهای تخصصی موفق شدند، یک سارق را شناسایی و پس از هماهنگی قضائی در مخفیگاه اش دستگیر کنند.

این مقام انتظامی بیان داشت: فرد دستگیر شده هنگامی که با مستندات پلیس روبه رو شد به ۲۲ فقره سرقت خودرو در شهرستان “لنجان” و شهرهای اطراف این شهرستان اعتراف کرد.

سرهنگ احمد نیکبخت در پایان از تشکیل پرونده وتحویل متهم به مراجع قضائی خبر داد و از شهروندان خواست: هر گونه اخبار و موضوع مشکوک را از طریق تماس با سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهید.

***توقیف محموله میلیاردی لوازم خودرو در “شهرضا

گروه استان ها_اصفهان_ فرمانده انتظامی شهرستان شهرضا از کشف یک محموله لوازم خارجی خودرو به ارزش ۱۰ میلیارد ریال در بازرسی از یک کامیونت ایسوزو خبر داد.

سرهنگ “محمد حسین باباکلانی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: ماموران انتظامی ایستگاه ایست و بازرسی شهید “امامی” شهرستان “شهرضا” حین کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه کامیونت ایسوزو که از جنوب کشور به مقصد تهران در حرکت بود مشکوک و آن را متوقف کردند.

وی ادامه داد: در بازرسی از این کامیونت ۱۰ عدد موتور خودروی خارجی و ۱۰ قطعه بدنه خودرو کشف شد که راننده مدارک گمرکی را ارائه نداد.

سرهنگ باباکلانی با اشاره به اینکه در این خصوص راننده کامیونت دستگیر شد، بیان داشت: ارزش محموله کشف شده توسط کارشناسان ۱۰ میلیارد ریال اعلام شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان شهرضا در پایان از تحویل متهم به مراجع قضائی خبر داد و خاطر نشان کرد: قاچاق کالا به تولیدات داخلی کشور ضربه مستقیم می زند که از تمام مردم تقاضا می شود هر گونه اخبار در خصوص کالای قاچاق را از طریق شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.#

***دستگیری سارق اماکن در اصفهان

گروه استان ها_اصفهان_ کارآگاهان پایگاه شرق پلیس آگاهی استان اصفهان سارق حرفه ای اماکن خصوصی را دستگیر و ۷ مورد سرقت را در این رابطه کشف کردند.

سرهنگ “سعید سلیمیان ” با اعلام این خبر اظهار داشت: در پی شکایت چند شهروند مبنی بر سرقت از اماکن خصوصی ، رسیدگی به این موضوع در دستور کار کارآگاهان پایگاه شرق پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی تصریح کرد:کارآگاهان تحقیقات خود ر ادر این زمینه آغاز و سارقی حرفه ای را در این زمینه شناسایی وپس از هماهنگی با مقام قضائی دستگیر کردند.

رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان گفت: با دلالت متهم به پلیس آگاهی تحقیقات از وی صورت گرفت و متهم در تحقیات به ۷ مورد سرقت از اماکن خصوصی اعتراف کرد.

سرهنگ سلیمیان با بیان اینکه متهم پس از تشکیل پرونده به مراجع قضائی تحویل داده شد، به همشهریان توصیه کرد: در صورتی که محوطه ساختمان و کارگاه ها فاقد روشنایی کافی است روشنایی لازم را تامین و برای کلیه درب ها به ویژه درب ورودی از قفل های مطمئن استفاده کنید.

***یک کشته و ۵ مجروح براثر تصادف وانت نیسان با سواری پژو پارس

گروه استان ها_اصفهان_ رئیس پلیس راه استان از تصادف یک دستگاه وانت نیسان با سواری پژو پارس در اتوبان “کاشان-شاهین شهر”و فوت یک نفر و مجروح شدن ۵ فرد دیگر خبر داد.

سرهنگ “حسین پورقیصری” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: در پی اعلام مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر تصادف یک دستگاه وانت نیسان با سواری پژو پارس در اتوبان “کاشان- شاهین شهر”، بلافاصله ماموران پلیس راه “شاهین شهر -کاشان” به محل اعزام شدند.

رئیس پلیس راه اصفهان تصریح کرد: متاسفانه در اثر این حادثه رانندگی یکی از سرنشینان سواری پارس در دم فوت و ۵ فرد دیگر از هر ۲ خودرو به شدت مجروح شدند.

سرهنگ پورقیصری ادامه داد: علت وقوع این حادثه رانندگی توسط کارشناسان پلیس راه در دست بررسی است و اعلام خواهد شد.

وی در پایان به رانندگان توصیه کرد: با سرعت مجاز و مطمئنه رانندگی کنید و از پرداختن به کارهایی که موجبات حواس پرتی و انحراف افکار را فراهم می کند بپرهیزید و هنگامی که احساس خستگی و خواب آلودگی دارید در مکانی امن توقف و پس از استراحت و رفع خستگی به ادامه مسیر بپردازید.#

***شیطان زیبا

گروه اجتماعی _ زیبا، ظاهری فریبنده داشت ، در همان اولین دیدار برای اینکه اعتماد مرا جلب کند شروع به تعریف کردن از زندگیش کرد و طوری با من گرم گرفت که انگار چند سالی است مرا می شناسد.

۱۵ سالم بود که مادرم بر اثر بیماری از دنیا رفت و من که تنها دختر خانواده بودم به نوعی نازم خریدار داشت و پدر و برادرهایم برایم احترام و حرمت زیادی قائل بودند. بعد از گرفتن دیپلم به اولین خواستگاری که برایم آمد جواب مثبت دادم . زندگی خوبی با رضا داشتم ، او یک همسر واقعی بود و در زندگی چیزی برایم کم نمی گذاشت.

همه چیز به خوبی پیش می رفت تا اینکه ۶ماه پیش در یک آرایشگاه زنانه با زنی به نام زیبا آشنا شدم ، او ظاهری فریبنده داشت ؛در همان اولین دیدار برای اینکه اعتماد مرا جلب کند شروع به تعریف کردن زندگیش کرد و طوری با من گرم گرفت که انگار چند سالی است مرا می شناسد ، خوش زبان و با کلاس بود، بعد از اتمام کار با اصرار فراوان مرا با ماشینش به منزل رساند و هنگام خداحافظی شماره تلفنش را به من داد و شماره تلفن مرا هم گرفت.

روز بعد ساعت نزدیک های ۱۰ صبح ، زیبا تماس گرفت و گفت می خواهد برای ناهار مزاحمم شود. رفته رفته رفت و آمدهای من و زیبا زیاد شد البته من هم از این رفت و آمدها بدم نمی آمد چون از تنهایی درآمده بودم ، مدام با یکدیگر به خوشگذرانی مشغول بودیم دیگر وضع به جایی رسیده بود که شبانه روز در خانه ما بود. آنقدر روی او تعصب پیدا کرده بودم که بارها تو روی شوهرم ایستادم.

زیبا وقتی دید شوهرم مخالف حضورش در منزل ماست آنقدر در گوشم خواند تا بالاخره مرا نسبت به رضا دلسرد و بدبین کرد، او هر روز مرا ترغیب به طلاق گرفتن می کرد ، آنقدر پیش رفت تا اینکه بنای ناسازگاری گذاشتم و از او خواستم به صورت توافقی از همدیگر جداشو یم. از بس فریبا هر روز مرا ترغیب به طلاق می کرد تا جدا زندگی کنم .

هر چه شوهرم و خانواده ام تلاش کردند تا مانع این کار شوند موفق نشدند چون من روی دنده لج افتاده بودم و پایم را توی یک کفش کرده بودم و طلاق می خواستم !! بالاخره با اصرار فراوان بدون اینکه مهریه ای بگیرم از همسرم جدا شدم.

با پس اندازی که داشتم، خانه ای اجاره کردم و با زیبا باهم زندگی جدید مجردی را شروع کردیم، چند وقتی هر چه داشتیم خرج کردیم و دیگر چیزی برای امرار معاش نداشتیم ، اوضاع سختی بود تا اینکه به اصرار زیبا در منزل یکی از دوستانم که میهمان بودیم در زمان حضور وی در آشپزخانه به سراغ جعبه طلاهای وی رفتم و دو حلقه النگوی او را برداشتم.

آن روز همراه زیبا به یکی از مغازه های طلافروشی رفتیم تا النگوها را بفروشیم و پولش را خرج زندگیمان کنیم، مرد طلافروش نگاهی به النگوها انداخت و پرسید، فاکتور خرید هم دارید؟ با تمام اضطراب و دلهره ای که در دلم بود گفتم ، طلاها از مادر خدابیامرزم است که به من ارث رسیده، مرد طلافروش به ما گفت، لطفاً چند لحظه بنشینید تا قیمت دقیق امروز را بپرسم که شما هم ضرر نکنید ما هم بی خبر از همه جا مشغول نگاه کردن به طلاهای مغازه بودیم که نا گهان ماموران پلیس همراه یک مامورپلیس زن وارد شده و ما را دستگیر کردند.

حالا متوجه شدم که دوست عزیزم که همه زندگیم را به پایش ریختم و به خاطر او تو روی شوهر و خانواده ام ایستادم و به خوشبختیم پشت و پا زدم یک مجرم سابقه دارد است و چندین فقره سرقت ، سرقت به عنف، آدم ربائی و رابطه غیر اخلاقی در پرونده اش است. این جا بود که به خود گفتم عجب همنشینی برای اینکه از تنهایی بیرون بیایم برای خودم انتخاب کردم ، زیبا یک دوست نبود بلکه او یک شیطان واقعی بود که درلباس زنی زیبا و فریبنده خودش را به من نزدیک کرده بود.

کرده خود پشیمانم که چرا به حرفهای پدر پیرم که مدام مرا همنشینی با این دوست منع می کرد گوش ندادم اما چه فایده که دیگر پشیمانی سودی ندارد و حالا به خاطر دوستی با این شیطان زیبا ، زندگی، همسرم، خانواده ام و حتی آبرویم را دست رفته است .

گفتنی است ، مینا باتلاش های فراوان همسر سابقش وگرفتن رضایت شاکی و برگرداندن طلاهای مسروقه با قید ضمانت آزاد شد.

هیچ چیزی را فدای همسر و زندگیتان نکنید!

سرگرد، مسعود طریفی، کارشناس ارشد روانشناسی عمومی مرکز مشاوره آرامش پلیس اصفهان گفت: نگاهی اجمالی به این پرونده نشان می دهد کسانی که تک دختر و یا تک فرزند هستند احساس تنهایی بیشتری در زندگی کرده و برای پرکردن این خلاء عاطفی به راحتی و سادگی با هر کسی دوست شده و او را محرم اسرار زندگی خود می کنند.

وی افزود: همانطور که در این پرونده ملاحظه کردید، زن جوان برای که از قبل چنین زمینه ای را داشته به سرعت فریفته حرف ها و رفتار محبت آمیز یک زن غریبه می شود و وقتی می بیند که او از زندگیش تعریف می کند به او اعتماد کرده و محرمانه ترین و خصوصی ترین جزئیات زندگی خود را فاش می کند.

این کارشناس ارشد روانشناسی عمومی با بیان اینکه نباید به راحتی و سادگی با هر کسی صمیمی شد، بیان داشت: از حضرت امیر مومنان علی (ع) روایت شده که ایشان فرمودند: “راز شما مانند خون در رگ های زیر پوستتان است اگر آن را افشاکردید حیاتتان از بین می رود”

طریفی، تصریح کرد: افراد بسیاری هستند که به قصد سودجویی و عملی کردن نقشه هایشان طعمه های خود را انتخاب می کنند و با آگاهی پیداکردن از نقاط ضعف زندگی به آنها نزدیک شده و با ترفند های مختلف اعتمادشان را جلب کرده و از این طریق به اهداف شوم خود دست می یابند.

کارشناس ارشد مرکز مشاوره آرامش با بیان اینکه همسران چه مرد و چه زن باید بدانند که هیچ چیزی را نباید فدای زندگیشان کنند گفت: زوج های جوان باید این نکته را مد نظر داشته باشند که هیچ کسی به اندازه همسرشان نمی تواند بهترین دوست صمیمی، بهترین مونس و غم خوار، بهترین محرم اسرار و قابل اعتماد ترین فرد به آنان باشد.

طریفی خاطر نشان کرد: توصیه ما به زوج های جوان این است که اگر خواهان زندگی زناشویی پایدار و سعادتمند با همسرشان هستند به جز اعتقادات و ارزش های دینی هیچ کس و هیچ چیزی را فدای همسر و خانواده خود نکنند چون تنها آنها برایشان وفادار می مانند و در سختی ها و دشواری های زندگی مثل کوه پشتشان هستند.

نویسنده : حمید رضا محمدی، کارشناس رسانه – اصفهان

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا