شهر و جامعهعناوین اخبار

رهنان اصفهان جاذبه های گردشگری زیادی دارد

حمید اشرفی، از محلات جهانشاه، چهارشاه، بابوکان، درب میدان، لیمجیر و ماربین بعنوان یکی از قدیمترین محلات نام برد و افزود: این منطقه به عنوان یک قطب فرهنگی می‌تواند مطرح شود.

**افتتاح بزرگترین پارک شمال غرب اصفهان

مدیرمنطقه یازده گفت: تغییر کاربری زمین کشاورزی به وسعت ۴۰ هزار متر مربع و احداث زمین‌های ورزشی روباز و چمن مصنوعی در دستور کار شهرداری قرار گرفته است. همچنین، افتتاح بزرگترین پارک شمال غرب اصفهان در زمینی به وسعت ۵۲ هزارمتر مربع، افتتاح خیابان سردار طبیب یار و رونمایی از ساخت مستند رهنان، اصلاح هندسی و پیاده راه سازی سطح منطقه، روکش و ترمیم آسفالت، تعویض و به روزرسانی تابلوها و مبلمان شهری از پروژه‌هایی است که شهرداری برای آنها برنامه ریزی کرده است.

حمیداشرفی از درآمد ناچیز منطقه یازده و از طرفی فعال بودن در زمینه فرهنگی با توجه به برگزاری بیش از ۵۰۰ برنامه فرهنگی در سال جاری صحبت کرد و برنامه‌های آینده منطقه یازده را تشریح کرد.

**برنامه‌های آینده منطقه یازده شهرداری اصفهان

حمید اشرفی گفت: برای برنامه‌های آینده تملک ابنیه در محور گردشگری رهنان با هزینه تملک ۵ میلیارد تومان، تملک خیابان شریف غربی تا مادی سودان، بازگشایی گلوگاه‌های محلات، آزادسازی پارک ظهرآبادی، طراحی پارک آب و آتش پیش بینی شده است.

وی افزود: آزادسازی پارک شهدای حرم، خیابان‌های ۲۴ متری و ۴۵ متری در دستور کار قرار گرفته است و آزاد سازی این خیابان از محله کارخانه روغن نباتی شروع می‌شود و به صمدیه لباف می‌رسد. ضمن آنکه بخشی در منطقه ۲ قرار دارد.

**

باغ بستنی، جاذبه گردشگری در رهنان

مدیر منطقه یازده با بیان آنکه محور گردشگری رهنان در تلاقی محلات رهنان شکل گرفته، از استقرار مسجدجامع بزرگ رهنان، زورخانه، هنرسرای مهتاب و حمام بزرگ رهنان با پتانسیل گردشگری صحبت کرد و افزود: در حمام بزرگ رهنان، ساخت حوضچه‌های نمک، لجن، رایحه درمانی و ماهی و موارد مطرح در طب سنتی را پیش بینی کرده‌ایم. وی از احداث طبیعت خانه، داروخانه سنتی و گیاهان دارویی، غریب خانه برای استقرار مسافران در کنار حمام و سفره خانه‌های سنتی و باغ بستنی با توجه به رتبه برتر بستنی رهنان در جشنواره سوئیس، احیای نانوایی سنتی و باغ لبنیات رهنان، احداث بازار سوغات با وجود هنرمندانی در رشته‌های خاتم سازی، قاب و مینا برای فروش و صادرات صنایع دستی و هتل خبر داد. اشرفی گفت: حضور سرمایه گذار بخش خصوصی می‌تواند به تسرع در بهره برداری از پروژه‌ها کمک کند. ضمن آنکه بلحاظ درآمدزایی و ایجاد اشتغال مؤثر است.

کلنگ اولین سینمای غرب اصفهان زده می‌شود

حمید اشرفی با اعلام آنکه اولین سینمای غرب اصفهان در دو هفته آینده کلنگ زنی می‌شود و در ابتدای بهار سال آینده به بهره برداری می‌رسد، لزوم استقرار مکان‌های فرهنگی مثل تئاتر و کتابخانه را برای جذب گردشگر بیان نمود و افزود: پروژه شهاب بعنوان محرک توسعه و مجتمع تجاری مسکونی از دیگر پروژه‌های تعریف شده در منطقه هستند. وی از پیگیری برای احداث شهرک کارگاهی مبل در منطقه سخن راند و گفت: ۴۰ هزارمتر مربع از کارخانه روغن نباتی فضای مناسبی برای این شهرک می‌باشد.

وی بودجه تعریف شده برای منطقه را ۳۱ میلیاردتومان منطقه‌ای و ۱۲ میلیارد محرومیت زدایی اعلام کرد که بخشی از بودجه منطقه از طریق کارخانه روغن نباتی تأمین شده ولی برای محرومیت زدایی چیزی دریافت نکرده‌ایم. همچنین، ۳۰ درصد افزایش بودجه در سال آینده خواهیم داشت.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا