حوادث پلیسشهر و جامعهعناوین اخبار

فروش اقساطی لوازم خانگی دام کلاهبردار سایبری برای خانم جوان/کشف ۲۱کیلوگرم تریاک در اصفهان/متلاشی شدن باند سارقان منزل در اصفهان/تصادف پراید و پژو با یک کشته و ۲ مجروح در اصفهان

به گزارش سرمایه گستران و به نقل از مرکز اطلاع رسانی پلیس استان اصفهان، سرهنگ “حسن یاردوستی” گفت: در راستای ارتقاء سطح امنیت اجتماعی شهروندان و مقابله با سارقان طرح عملیاتی رعد ، توسط پلیس اصفهان اجرا شد.

وی افزود:در نتیجه اجرای این طرح ۱۳ سارق دستگیر ، ۲ دستگاه موتورسیکلت و ۷ دستگاه خودروی مسروقه نیز کشف شدند.

این مقام انتظامی بیان داشت : همچنین از دیگر دستاوردهای این طرح عملیاتی دستگیری ۱۶ معتاد متجاهر و تحویل آنها به مراکز بازپروری بوده است .

سرهنگ یاردوستی با اشاره به اقدام خوب پلیس در دستگیری محکومان فراری در این طرح، اظهار داشت: ۸ مجرم سابقه دار و تحت تعقیب نیز دستگیر و جهت تحمل محکومیت خود تحویل مراجع قضائی شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان در پایان با ارزیابی مثبت از بازخورد طرح، ضمن قدردانی از همکاری خوب مردم با پلیس خاطرنشان کرد: اجرای طرح های ارتقاء امنیت اجتماعی از اهداف جدی و در دستور کار مستمر پلیس می باشد و شهروندان عزیز هم می توانند در صورت مشاهده و برخورد با هرگونه موارد مشکوک، مراتب را به مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

***فروش اقساطی لوازم خانگی دام کلاهبردار سایبری برای خانم جوان

گروه استان‌ها_اصفهان_ رئیس پلیس فتای استان از شناسایی و دستگیری فردی که با درج آگهی‌ جعلی فروش اقساطی لوازم خانگی، اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می‌ کرد خبر داد و گفت: کاربران، فریب تبلیغات در سایت‌های واسطه گر و شبکه‌های اجتماعی را نخورند و به هیچ وجه پولی به حساب این افراد واریز نکنند.

سرهنگ ” سیدمصطفی مرتضوی” در مصاحبه با خبرنگار پایگاه خبری پلیس بیان داشت : در پی شکایت خانم جوان از شهروندان مبنی بر اینکه با هدف خرید لوازم خانگی با اقساط ۶ ماهه در یکی از سایت های واسطه گر اقدام به پرداخت ۱۰ میلیون ریال به عنوان پیش پرداخت کرده و هیچ کالایی برای او ارسال نشده بررسی موضوع در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

این مقام مسئول عنوان داشت: شاکیه اظهار داشت پس از مشاهده آگهی فروش اقساطی لوازم خانگی با آگهی دهنده تماس گرفته و درخواست یک دستگاه تلویزیون نموده که بنا به درخواست فروشنده مبلغ ۱۰ میلیون ریال به عنوان پیش پرداخت واریز و علاوه بر اینکه هیچ کالایی ارسال نشد، فروشنده پاسخگوی تلفن خود نبوده است.

وی بیان داشت: با انجام اقدامات تخصصی در فضای مجازی نهایتاً کارشناسان موفق به شناسایی فرد کلاهبردار و انتقال به پلیس فتا می شوند.

وی در پایان به کاربران فضای مجازی هشدار داد: شهروندان باید پس از رویت کالا یا خدمات و احراز هویت هر یک از طرفین معامله هرگونه تبادل وجهى را به صورت رو در رو و پس از اتمام کار یا خدمات انجام دهند تا گرفتار کلاهبرداران نشوند، همچنین ‌به منظور پیشگیری از وقوع این گونه جرایم از هویت فروشنده مطلع گشته و از واریز هرگونه وجهی حتی مبالغ کم به عنوان بیعانه خودداری کنند.

***کشف ۲۱کیلوگرم تریاک در اصفهان

گروه استان ها _اصفهان_ فرماده انتظامی شهرستان “شهرضا” از کشف مقدار ۲۱کیلوگرم تریاک در بازرسی از یک سواری ال۹۰ خبر داد.

سرهنگ “محمد حسین باباکلانی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس گفت: ماموران انتظامی ایستگاه ایست و بازرسی شهید “امامی” شهرستان “شهرضا” حین کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه سواری ال ۹۰ مشکوک و آن را متوقف کردند.

وی افزود: در بازرسی از این خودرو مقدار ۲۱ کیلو گرم تریاک که در بدنه خودرو جاساز شده بود کشف شد.

سرهنگ باباکلانی بیان داشت : در این عملیات ۲ سوداگر مرگ دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای اقدمات قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شدند.

این مقام انتظامی خاطر نشان کرد : نیروی انتظامی با سوداگران مرگ و قاچاقچیان موادمخدر برخورد قاطع و قانونی خواهد کرد و اجازه جولان به آنان نخواهد داد.

***دستگیری ۱۱ نفر از مخلان نظم و امنیت عمومی در فلاورجان

گروه استان ها_اصفهان_ فرمانده انتظامی شهرستان فلاورجان از دستگیری ۱۱ نفر از مخلان نظم و امنیت عمومی شهروندان در عملیات پلیس این فرماندهی خبر داد.

سرهنگ “حسن نیکبخت” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس گفت: به منظور مقابله با برهم زنندگان نظم و امنیت عمومی جامعه و مخلان آسایش مردم ، طرح مرصاد توسط ماموران فرماندهی انتظامی شهرستان فلاورجان اجرا شد.

وی افزود: در نتیجه اجرای این طرح بزرگ ۱۱ نفر از مخلان نظم و امنیت عمومی دستگیر و یک دستگاه پراید مسروقه نیز کشف شد.

این مقام انتظامی بیان داشت : در این خصوص پرونده تشکیل و همه متهمان به مراجع قضائی تحویل داده شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان فلاورجان در پایان به شهروندان توصیه کرد: از رها کردن اموال و دارایی خود بپرهیزید و در صورت مشاهده موارد مشکوک بلافاصله با سامانه ۱۱۰ پلیس تماس بگیرید.

***سارقان اماکن خصوصی دقایقی پس از سرقت دستگیر شدند

گروه استان ها_اصفهان_ فرمانده انتظامی شهرستان فریدن از دستگیری ۳ سارق حرفه ای اماکن خصوصی ، دقایقی پس از سرقت از یک چاه کشاورزی خبر داد.

سرهنگ “رضا محمدی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: در پی وقوع یک فقره سرقت اماکن خصوصی در سطح شهرستان، دستگیری سارق یا سارقان احتمالی به صورت ویژه در دستور کار ماموران انتظامی این فرماندهی قرار گرفت.

وی افزود: ماموران کلانتری ۱۱ شهر “داران” ، با انجام اقدامات پلیسی و گشت زنی هدفمند و نامحسوس به یکدستگاه وانت پیکان که حامل آهن آلات ، فنس و شناور چاه کشاورزی بود ؛ مشکوک و خودروی مذکور را در محور مواصلاتی متوقف می کنند.

وی خاطر نشان کرد: راننده وانت پیکان و ۲ سرنشین دیگر این خودرو در تحقیقات پلیس به سرقت وسایل از یک چاه کشاورزی اعتراف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان فریدن تصریح کرد: در این خصوص پرونده تشکیل شد و متهمان برای اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شدند.

***متلاشی شدن باند سارقان منزل در اصفهان

گروه استان ها_اصفهان _ رئیس پلیس آگاهی استان از شناسایی و دستگیری اعضای یک باند ۴ نفره سارقان منزل وکشف ۳۰ میلیارد ریال اموال مسروقه خبر داد.

سرهنگ “سعید سلیمیان ” در مصاحبه با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: در پی شکایت تعدادی از شهروندان مبنی بر سرقت منزل در جنوب شهر اصفهان، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی اصفهان قرار گرفت.

وی تصریح کرد: کارآگاهان تحقیقات خود را در این زمینه آغاز و با انجام یک سری اقدامات تخصصی موفق شدند، ۴ سارق را شناسایی و در یک عملیات منسجم با هماهنگی قضائی دستگیر کنند.

این مقام انتظامی خاطر نشان کرد: متهمان در تحقیقات به عمل آمده به ۴۴ فقره سرقت منزل در جنوب شهر اصفهان و فروش اموال به ۶ مالخر اعتراف کردند.

سرهنگ سلیمیان با اشاره به دستگیری مالخران این پرونده با بیان اینکه ماموران در بازرسی از مخفیگاه سارقان موفق شدند اموال مسروقه را کشف و توقیف کنند، عنوان داشت: کارشناسان ارزش اموال مسروقه را ۳۰ میلیارد ریال برآورد کردند.

رئیس پلیس آگاهی اصفهان در پایان از تحویل متهمان به مراجع قضائی خبر داد و ضمن اعلام این موضوع که اموال مسروقه پس از طی مراحل قانونی به مال باختگان بازگردانده می شود به عموم مردم توصیه کرد: منازل خود را به تجهیزات ایمنی پیشگیری از سرقت مجهز کنند.#

***تصادف پراید و پژو با یک کشته و ۲ مجروح در اصفهان

گروه استان ها_اصفهان_ رئیس پلیس راه استان از تصادف یک دستگاه سواری پراید با یک پژو در محور “نائین -کبوترآباد”و فوت یک نفر و مجروح شدن ۲ فرد دیگر خبر داد.

سرهنگ “حسین پورقیصری” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: در پی اعلام مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر تصادف یک دستگاه سواری پراید با سواری پژو در محور “نائین-کبوترآباد”، بلافاصله ماموران پلیس راه “اصفهان- نائین” به محل اعزام شدند.

این مقام انتظامی خاطر نشان کرد: متاسفانه در اثر این حادثه جاده ای، راننده پراید در دم فوت و ۲ سرنشین از سواری پژو نیز به شدت مجروح و به بیمارستان منتقل شدند.

سرهنگ پورقیصری ادامه داد: علت وقوع این حادثه رانندگی توسط کارشناسان پلیس راه تخطی از سرعت مطمئنه توسط راننده پراید و عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه اعلام شده است.

رئیس پلیس راه اصفهان در پایان به رانندگان توصیه کرد: با سرعت مجاز و مطمئنه رانندگی کنید و از پرداختن به کارهایی که موجبات حواس پرتی و انحراف افکار را فراهم می کند، بپرهیزید و هنگامی که احساس خستگی و خواب آلودگی دارید در مکانی امن توقف و پس از استراحت و رفع خستگی به ادامه مسیر بپردازید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا